Det har været oppe før, men dette indlæg (samt de 5-10 andre enslydende omkring Aloco) bekræfter endnu engang argumentet: FORBYD AFFILIATE-LINKS PÅ AMINO.
Jeg har intet imod at folk ønsker at debattere Aloco og de andre affiliate systemer, men alle de enslydende indlæg og de gentagende "Læs mere på min affiliate-link", "Nej læs mere på mit affiliate-link" og "Det er svært at besvare med prøv at læs på deres hjemmeside, klik på mit affiliate link"... ARGG
Reglen kan som sådan være meget simpel: Hvis der opstår en debat som følge af en post omkring et affiliateprogram, så lad indlægget blive med slet linkets affiliate ID. Hvis det blot er en duplicate af en enslydende smøre, så slet hele indlægget.
Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline
Dato: 14-06-2007 13:59:31 Forfatter: Nicolai Lønne Det har været oppe før, men dette indlæg (samt de 5-10 andre enslydende omkring Aloco) bekræfter endnu engang argumentet: FORBYD AFFILIATE-LINKS PÅ AMINO.
Jeg har intet imod at folk ønsker at debattere Aloco og de andre affiliate systemer, men alle de enslydende indlæg og de gentagende ''Læs mere på min affiliate-link'', ''Nej læs mere på mit affiliate-link'' og ''Det er svært at besvare med prøv at læs på deres hjemmeside, klik på mit affiliate link''... ARGG
Reglen kan som sådan være meget simpel: Hvis der opstår en debat som følge af en post omkring et affiliateprogram, så lad indlægget blive med slet linkets affiliate ID. Hvis det blot er en duplicate af en enslydende smøre, så slet hele indlægget.
Helt enig Nicolai,
Det er jo også tydeligt at se disse affliatespammere som regel overhovedet ikke har til formål at benytte amino til andet end deres slagsgas, samt et affliatelink. Ligeledes ses det også ofte at de udmærket er klar over at de ikke er ønsket, da de skjuler deres affliate id så godt som de nu kan. Det bekræfter jo bare at de kun gøre det udelukkende fordi de vil tjene nogle penge.
Jeg tror i stor grad også det er en af de grunde til at MLM branchen ofte har et dårligt ry, folk når simpelthen at blive trætte af firmaet inden man når at sætte sig ind i det. Især når det er nøjagtig den samme salgssmøre alle kommer med - suk!
Dato: 14-06-2007 13:59:31 Forfatter: Nicolai Lønne Det har været oppe før, men dette indlæg (samt de 5-10 andre enslydende omkring Aloco) bekræfter endnu engang argumentet: FORBYD AFFILIATE-LINKS PÅ AMINO.
Jeg har intet imod at folk ønsker at debattere Aloco og de andre affiliate systemer, men alle de enslydende indlæg og de gentagende ''Læs mere på min affiliate-link'', ''Nej læs mere på mit affiliate-link'' og ''Det er svært at besvare med prøv at læs på deres hjemmeside, klik på mit affiliate link''... ARGG
Kan sagtens følge hvad du mener Nicolai - men hvordan vil du så forholde dig til de mange forskellige signaturer vi hver især har? Du har jo også i princippet postet dit eget affiliate-link hver gang du besvarer et indlæg... ganske vidst ikke et affiliate-link i gængs forstand - men da direkte reklame - og dermed link til dine websites...
Som du samtidig så også ser - så falder de indholdsløse indlæg jo oftest til jorden - især når vi alle er over dem med det samme.
MVH
Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic
Dato: 14-06-2007 14:02:45 Forfatter: Martin Tygsen Jeg tror i stor grad også det er en af de grunde til at MLM branchen ofte har et dårligt ry, folk når simpelthen at blive trætte af firmaet inden man når at sætte sig ind i det. Især når det er nøjagtig den samme salgssmøre alle kommer med - suk!
Nu vil jeg ikke just kategorisere AGLOCO (som nu diskuteres i dette tilfælde) som værende et MLM selskab! Det er jo samtidig vigtigt at holde for øje at det faktisk er så langt fra den reelle betydning som noget kan være.
Nogen gange blandes AFFILIATE-"programmer" sammen med MLM selskaber... som i dette tilfælde.
Nu er det jo værd at bemærke, at det jo ikke er eks. Nu-Skin, FLP, LR, Herbalife, TNI, Xango, Amway (og lign.) repræsentanter der "spammer" Amino med de såkaldte affiliate-links. Det er jo som hovedregel de "produktløse" programmer eller selskabet der pakker sig ind i MLM papir (...som ikke har reelle produkter) der "spammer" med ligegyldige indlæg.
MVH
Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic
Dato: 14-06-2007 14:08:38 Forfatter: Lasse Burholt
Dato: 14-06-2007 14:02:45 Forfatter: Martin Tygsen Jeg tror i stor grad også det er en af de grunde til at MLM branchen ofte har et dårligt ry, folk når simpelthen at blive trætte af firmaet inden man når at sætte sig ind i det. Især når det er nøjagtig den samme salgssmøre alle kommer med - suk!
Nu vil jeg ikke just kategorisere AGLOCO (som nu diskuteres i dette tilfælde) som være et MLM selskab! Det er jo samtidig vigtigt at holde for øje at det faktisk er så langt fra den reelle betydning som noget kan være.
Nogen gange blandes AFFILIATE-''programmer'' sammen med MLM selskaber... som i dette tilfælde.
Nu er det jo være at bemærke, at det jo ikke er eks. Nu-Skin, FLP, LR, Herbalife, TNI, Xango, Amway (og lign.) repræsentanter der ''spammer'' Amino med de såkaldte affiliate-links. Det er jo som hovedregel de ''produktløse'' programmer eller selskabet der pakker sig ind i MLM papir (...som ikke har reelle produkter) der ''spammer'' med ligegyldige indlæg.
MVH
Helt enig Lasse, det er bare ofte man ser MLM og Affliate gå hånd i hånd, og for de mennesker der ikke er fuldkommen inde i alle disse begreber tror jeg lynhurtigt forbinder de 2 udtryk. Så i det store hele går det ud over hele branchen.
Vi har jo set lidt samme smøre med Dubli, et udmærket koncept, sikkert nogle dygtige folk bag. Men de har ødelagt det for dem selv ved at sende tusindsvis af hjernedøde spammere ud på Internettet. Det har ihvertfald ødelagt det for en stor målgruppe, som slet ikke gider sætte sig ind i konceptet længere fordi så snart Dubli nævnes klinger alle alarmklokkerne.
Derfor synes jeg også kun at det må være en fordel for de seriøse MLMere herinde at man forbyder affliate, for at undgå nogle af disse tosser ødelægger det fores jeres branche.
Dato: 14-06-2007 14:03:48 Forfatter: Lasse Burholt
Kan sagtens følge hvad du mener Nicolai - men hvordan vil du så forholde dig til de mange forskellige signaturer vi hver især har? Du har jo også i princippet postet dit eget affiliate-link hver gang du besvarer et indlæg... ganske vidst ikke et affiliate-link i gængs forstand - men da direkte reklame - og dermed link til dine websites...
Du har fat i noget Lasse, men jeg synes nu at der er stor forskel på debattørernes links til egne virksomheder (reklame for dem selv) og de personer som kommer herind udelukkende med det formål at smide en eller to indlæg hvor de copy/paster en tekst ind hvor det eneste unikke er affiliate ID''et.
Hvis jeg skal tage udgangspunkt i mig selv vs. ham som har startet denne debat om agloco: Jeg debattere ikke udelukkende for at promovere min egen forretning. Økonomisk set tror jeg det ville være mere rentabelt at arbejde i stedet for at bruge tid på Amino, og købe annoncer i stedet. Jeg poster ikke samme indlæg flere gange. Samtidig holder jeg mig næsten altid fra at kommenterer på indlæg hvor jeg ikke er neutral i forhold til min egen virksomhed. Der er selvfølgelig en konflikt heri, idet jeg selvsagt har en viden om mit fag og branche som jeg gerne vil dele ud af, men jeg forsøger til enhver tid at holde mig fra at skrive salgstale-indlæg.
Fyren som skrev dette indlæg har ingen hensigter om at tilføre os andre på Amino nogen værdi. Han sigter mod at bygge et "netværk" under sig som han kan tjene på. Han har smidt et indlæg som han ikke selv har skrevet, hen har ikke besvaret kommentarer efterfølgende og han har ikke skrevet andet på Amino hverken før eller efter. Han er her ikke for at debattere eller hjælpe andre, han er (var) her for at "lokke" andre. Der var en anden debat om agloco, hvor hende som startede tråden i det mindste svarede på spørgsmål, men ofte var det "Læs mere på deres hjemmeside, klik her..." og så et affiliate link. Dertil kopiere hun en masse lange engelske tekster ind, tilsyneladende hver gang der skete noget i Agloco. Hun tilføjer jo som sådan meget lidt, idet det hun skriver kan findes af alle et andet sted. Jeg sidder jo heller ikke og smider en kopi af mine salgstekster, hver gang jeg opdaterer noget på min egen side... jeg tror faktisk I ville blive ret trætte af mig hvis jeg gjorde...
Jeg har intet imod at folk tjener penge og heller ikke at folk på Amino handler sammen, giver tilbud når efterspurgt, smider noget i "Jeg har et godt tilbud"kategorien osv. Generelt så synes jeg nemlig at folk de har en god selvjustits, nok ud fra at vi jo alle ligger navn og typisk også firmanavn til og fordi vi ved at Google indekserer os.
Men ham som postede dette indlæg har INTET at miste og handler fuldstændigt uden selvjustits. Han lægger ikke navn til og forholder sig ikke efterfølgende til hverken kritik eller spørgsmål. Amino mister intet ved at indlæg og brugere som ham slettes i samme tempo som de oprettes. Jeg vil modsat tillade mig at postulere at Amino mister værdi i de faste debattørers øjne, hvis vi konstant, hver gang et nyt affiliate-program opstår, skal høre om det 5-10 gange.
Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline
Nu vil jeg ikke just kategorisere AGLOCO (som nu diskuteres i dette tilfælde) som værende et MLM selskab! Det er jo samtidig vigtigt at holde for øje at det faktisk er så langt fra den reelle betydning som noget kan være. Nogen gange blandes AFFILIATE-'programmer' sammen med MLM selskaber... som i dette tilfælde.
Hej Lasse. Når jeg læser på deres hjemmeside fremgår det tydeligt at strukturen er "Multi-Level". Mener du ikke at de benytter sig af Marketing, eller hvorfor mener du ikke de falder ind under kategorien MLM (som jo netop står for MultiLevelMarketing).
Du snakker om den "reelle betydning" af MLM. Hvad er denne "reelle betydning"?
Når jeg læser wikipedias beskrivelse her: http://en.wikipedia.org/wiki/Multi-level_marketing, så trækker de en grænse mellem MLM opg pyramidespil, ved hvorvidt det er sandsynligt at den enkelte kan få sin investering hjem, altså om det er produktsalg eller hvervning der er det primære. Hos Agloco ser det ud til at være gratis at deltage, hvorfor ingen kan miste deres investering. Så der er ikke tale om et pyramidespil så vidt jeg kan se.
Hos Agloco ser det ud til at være gratis at deltage, hvorfor ingen kan miste deres investering. Så der er ikke tale om et pyramidespil så vidt jeg kan se.
Agloco benytter muligvis principperne i MLM for at skabe kunde/bruger grundlag - men så vil jeg foretrække at kalder et "MLM program" fremfor et "MLM selskab" - ligesom spil i pyramidespil jo heller ikke er særligt rammende om de - heldigvis få - selskaber der at betegne i den kategori fordi de ikke operere med et reelt fysisk produkt.
MVH