Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har du købt noget fra en MLM pusher

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus
Tilmeldt 10. May 06
Indlæg ialt: 687
Fra  BreakBuddy Skrevet kl. 21:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Nu tilbringer jeg skræmmende meget tid i dette fora, og MLM trenden undre mig i stadig stigende grad. Min undren udspringer i at ALLE tilsyneladende har stor succes, massere af tid til hund, hamster og volvoen, lige meget om man sælger juice til 400 kr literen, kaffe med smarte labels eller email skabeloner så er det den sikre vej til velstand.

Alt dette kunne jo i teorien godt være fakta, men personligt er jeg aldrig selve blevet antastet af en MLM sælger. (Jo lige bortset fra en kammerat der var med på det der ACN) Tjente aldrig hans indskud ind igen, men prøvede hårdt på at overbevise os alle om at det var et genialt koncept... Her 2 år efter måtte han indrømme at chance for at tjene noget på det var pænt umuligt, med mindre man havde en stribe mennesker der også ville kaste penge på et "indskud"

Min undren ligger ikke i om MLM er pyramidespil, genial markedsførings koncept eller om det faktisk er fantastiske produkter som de almindelige mennesker skal indkøbe fra personlige sælgere i stedet for masse salgssteder.
Nej jeg håber folk vil være give deres besyv med om de nogensinde har handlet med en MLM konsulent(eller hvad de nu hedder) da jeg ikke kender nogen (udover de gamle damer på afdelingen der køber Tupperware i et væk) og for at teorien om det bedre liv med mere tid, flere penge og mere uafhænghed er det jo et must at der er kunder. Er det fordi jeg er ærke jydsk at undgår MLM verdenen eller ?

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 14:21
Nu ville jeg i grunden gerne anfægte en lang række af dine "påstande" i teksten der følger dette spørgeskema... men, det taler jo lidt for sig selv: Du er en blandt mange der ofte er stærkt kritiske, men reelt set slet ikke har nogen som helst erfaringer med at handle hos et af de mange selskaber der findes i Danmark.

Formoder du - som jeg - kender rigtig mange mennesker - næste gang du er til familie-komsammen - eller er hjemme i Frederikshavn, så vil du blive forbavset over hvor mange af dem du kender - måske ikke blandt jævnaldrende kammerater - men blandt dine forældres venner, naboer osv. som faktisk bruger, kender og køber produkter hos eks. Forever Living, LR, Herbalife, Nu-Skin, Amway, TNI, Tupperware (som du selv nævner).

Når du nævner din kammerat som ikke tjente sin investering hjem - så tillad mig at anfægte hans uduelighed - for enhver med bare lidt fornuft kan sige sig selv at der ikke er penge i den forretning, MEDMINDRE man rekruttere andre forhandlere som kunder - og når man samtidig er så forblændet af at tjene penge, så overskygger det din kammerats manglende evner i forhold til at promote forretningsmuligheden over selvsamme personkategori som ham selv: naive personer der ikke fatter en meter.

Ja, undskyld det direkte angreb på din kammerat. Men sådan ligger landet.

Årsagen til du måske ikke støder på de nævnte selskaber i din omgangs- eller bekendtskabskreds skyldes at alle selskaber hver især har nogle rigtig gode produkter som folk er meget glade for - og som de finder naturlige at bruge - men som de ikke skænker en tanke at dele omkring middagsbordet - for de falder naturligt ind i det øvrige forbrug.

Især i Frederikshavn - som du jo om nogen kender - er Aloe Vera produkterne fra Forever Living ekstremt udbredt - faktisk betegnes det midt-nordjyske som "orkanens øje" i det selskab, da markedspenetrationen er EKSTREM høj.

Når eks. Nu-Skin sælger for 50-60 millioner om året - når Forever Living sælger for omkring 150-200 millioner, når ... og når... og når.. for adskillige hundrede millioner til sammen, så ER der skam masser af tilfredse kunder der kommer igen og igen.

For nu at besvare dit spørgsmål hvorvidt eller ej jeg handler hos "MLM pusherne", så følger her en kort liste:

Køber og bruger flere af Aloe Vera produkterne fra Forever Living, især deres Aloe First er suveræn, når man er stegt lige rigeligt på www.palmestranden.dk - vi har adskillige Tupperware produkter i køkkenet - jeg bruger nu og da en speciel shampoo fra Nu-Skin, ligesom Amway har et udmærket vitamin-produkt, kaldet Double X - som enten suppleres med eks. Goji Juice (fra FreeLife, endnu ikke i EU) eller Aloe Gel samt Tahitian Noni Juice.

LR stod en overgang for nogle af skønhedsprodukterne som fruen brugte.

Just to name a few ;-)

EDIT:
Det er samtidigt vigtigt at huske, at mange kunder faktisk ikke er klar over (og ofte er fuldstændig forrygende ligeglade) at de handler produkter fra et - og nu foretrækker jeg termen - Network Marketing selskab. Da MLM faktisk ikke bruges som term i flere af de nævnte selskab - og en kunde derfor (sikkert aldrig) spørger: Er det et MLM selskab? - så lyder svaret: Nej, vi er et netværksmarkedsføring/Network Marketing selskab - og i Forevers tilfælde: Team Marketing.

Spørger selvsamme kunde om ikke godt nok "I er et pyramideselskab?" - så er svaret: "Nej, vi er et Network Marketing selskab!"

Se, derfor er svarprocenten i dit spørgeskema i "Nej, ikke handlet med.."-favør i skrivende stund (14:41) - og derfor er der ingen der skænker en tanke at snakke MLM pushere eller pyramideselskaber ved middagsbordene... for, "..det er jo bare Aloe Vera (or whatever) jeg køber"

MVH

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 14:46
Iøvrigt er dit spørgeskema en lille kende manípulerende i forhold til en senere konklusion - da sidste svarmulighed er tvetydig, idet jeg jo IKKE er sælger hvis jeg køber produkter hos eks. Forever Living, selvom om jeg er i branchen - jeg er KUNDE hos Forever.

Lidt flueknepperi skal der til

MVH

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra Vanløse
Tilmeldt 9. Apr 05
Indlæg ialt: 1798
Skrevet kl. 14:53

Lidt flueknepperi skal der til
MVH

Ja, det er vist en af dine stærke sider

Dog, giver jeg dig gerne ret i at spørgeskemaet ikke er specielt objektivt!

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 684
Skrevet kl. 23:26
Har selv prøvet at købe hos sådan sælger flere gange, LR og Tupperware. Lækre produkter, men kender folk som sælger sådan noget og de bliver til sidst set som en belastning, først bliver de en belastning for familien indenfor hjemmets 4 vægge, derefter for resten af familien, så kommer det til vennerne og derefter kollegaer og bekendte, og til sidst er man derude hvor fremmede syntes man er en belastning.

Min mor tjente kassen ved tupperware, hun gik også ned på det, og begyndte man at regne ud hvor meget hun enlig tjente kontra hvor mange timer hun brugte på det og hvor mange som syntes hun var en belastning, så ville hun tjene mere og have det bedre på den fabrik hun arbejde på, der arbejder hun foresten i dag og har fået det meget bedre, nu har hun også tid til at se familien og vennerne og hun snakker ikke så meget om tupperware mere, Kanont

Fra Aarhus
Tilmeldt 10. May 06
Indlæg ialt: 687
Fra  BreakBuddy Skrevet kl. 00:16
Hehe. Surprise! Lasse følte sig ramt... Du må jo lige guide mig i hvordan et spørge skema bliver mere objektivt så. Pt er jeg godt tilfreds jeg får besvaret min undren over hvor mange der egentlig køber fra MLM folk. At Lasse både har super juice og skønhedsprodukter besvarer ikke min undren, bekræfter bare at der er meget af MLM to MLM køb...
Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 17:19
Dato: 14-06-2007 23:26:12 Forfatter: den rigtige mk
Min mor tjente kassen ved tupperware, hun gik også ned på det, og begyndte man at regne ud hvor meget hun enlig tjente kontra hvor mange timer hun brugte på det

Nu er TUPPERWARE jo meget mere "direkte salg" end det er MLM (network marketing) - det handler om at skabe et netværk hvor hver især omsætter til eget forbrug og evt. omsætter lidt via salg til glade kunder - det er ikke på samme måde lade-sig-gørligt i Tupperware ergo er der mange (stort set alle) der udelukkende lever af deres egen-omsætning fremfor udnytter mulighederne i netværksmarkedsføring.... ergo er din mor ikke særligt repræsentativ i forhold til MLM.

MVH

Tilmeldt 29. Oct 06
Indlæg ialt: 385
Skrevet kl. 13:13
Dato: 13-06-2007 21:33:53 Forfatter:Jens Lund Nu tilbringer jeg skræmmende meget tid i dette fora, og MLM trenden undre mig i stadig stigende grad. Min undren udspringer i at ALLE tilsyneladende har stor succes, massere af tid til hund, hamster og volvoen, lige meget om man sælger juice til 400 kr literen, kaffe med smarte labels eller email skabeloner så er det den sikre vej til velstand.

Alt dette kunne jo i teorien godt være fakta, men personligt er jeg aldrig selve blevet antastet af en MLM sælger. (Jo lige bortset fra en kammerat der var med på det der ACN) Tjente aldrig hans indskud ind igen, men prøvede hårdt på at overbevise os alle om at det var et genialt koncept... Her 2 år efter måtte han indrømme at chance for at tjene noget på det var pænt umuligt, med mindre man havde en stribe mennesker der også ville kaste penge på et ''indskud''

Jeg har været kunde hos ACN den gang jeg havde fastnettelefon. Ganske udemærket produkt.

Med hensyn til din ven som "måtte indrømme" at ACN var pænt umuligt at tjene penge på. Så er han da bare en tudeprinsesse. Jeg har flere venner inden for ACN, en som er i den absolutte top og et par stykker som bare har det som bibeskæftigelse. Jeg kan fortælle at den ene af dem startede i ACN for ca 5 år siden. Alle grinede af ham på det tidspunkt men idag lever han et liv som de fleste kun drømmer om.

De andre jeg kender tjener gode lommepenge.

Men det er jo altid nemmest at skyde skylden på konceptet eller markedet (din ven) end det er at indrømme at man ikke gjorde sit arbejde godt nok.

Der er rigtig mange mennesker der ikke får succes men NM. Men der er sjovt nok næsten lige så mange (procentvis) der får succes i NM som der er i alle andre brancher, hvis vi snakker om at starte selv.

Er ikke selv MLM pusher, men kan sagtens forstå at folk griber disse muligheder.  

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 684
Skrevet kl. 21:14
Lasse du har sikkert ret, jeg kender intet til det, det var mere ment som en sjov lille side bemærkning. Har også kendt nogle stykker hos LR som var lige så belastende at hører på, var enda med til et par møder, total hat og briller som gik mere op i Alfa Romeoer og jord om rejser end hvad man enlig skulle sælge :-)  men ja de ved sikkert godt hvor de skal trykke for at få sælgere, min gamle sviger forældre og ex kæreste faldt da også for det ;-)
Side 1 ud af 1 (9 indlæg)