Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opsætning af DNS Server i Plesk 10.4

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Tilmeldt 8. Jul 10
Indlæg ialt: 152
Skrevet kl. 17:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Som overskriften lyder, står jeg desværre i denne ærgelige situation at jeg ikke kan finde ud af at sætte min dnsserver op via www.seedhost.eu hvor jeg har smidt en dedicated server op med Parallels Plesk 10.4.

Hvergang jeg prøver at smide domænet fra dk-hostmaster over til min nye servers ip, får jeg følgende fejl meddelse:

Error: ns1.brugerportalen.dk
No reply from name server [brugerportalen.dk,NS,IN].

Packet loss, high latency, misconfigurations or firewalls are a common cause for errors like this. Timeouts on a lame delegation makes it take even longer for others to find the desired RRs, and highly increase the vulnerability to the July 2008 "Kaminsky"-attack. Some name server implementations also believe they should not reply to lame delegations, but this is against the DNS protocol (RFC1034 section 3.7) and hinders attempts of lame delegation detection the way it has been recommended in e.g. BCP123/RFC4697 section 2.2.1.

No reply from name server [brugerportalen.dk,SOA,IN].

Packet loss, high latency, misconfigurations or firewalls are a common cause for errors like this. Timeouts on a lame delegation makes it take even longer for others to find the desired RRs, and highly increase the vulnerability to the July 2008 "Kaminsky"-attack. Some name server implementations also believe they should not reply to lame delegations, but this is against the DNS protocol (RFC1034 section 3.7) and hinders attempts of lame delegation detection the way it has been recommended in e.g. BCP123/RFC4697 section 2.2.1.
- Hvad har jeg gjort forkert, eller endnu bedre nogen der har en guide jeg kan følge for netop at få dette til at virke, efter flere timers søgning på google har jeg stadig ikke fundet noget aktuelt der kunne benyttes/følges desværre.
Jeg håber på det bedste fra verdens sejeste aminoer :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:12

Det ser ud til at ns1.brugerportalen.dk peger på en af surftowns servere

Du skal ændre din DNS så den peger på din nye server ellers vil det ikke virke.

Du skal desuden huske at få din navneserver godkendt af dk-hostmaster før det vil virke.

Tilmeldt 8. Jul 10
Skrevet kl. 21:45

Tak for din respons Jacob, Hvordan bliver jeg godkendt med min navneserver hos DK-Hostmaster ?

Og som det er nu, kan jeg ikke ændre min dns for domænet brugerportalen.dk da jeg får denne fejl, men det er jo nok grundet at jeg ikke har fået godkendt en navneserver hos dk-hostmaster 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:57
Tilmeldt 8. Jul 10
Skrevet kl. 21:58

Det er nu fundet,

Jeg har dog lidt problemer med helt præcist at finde stedet i Plesk hvor jeg tilføjer de informationer DK-hostmaster vil have for at acceptere mig.

Hvor tillader jeg disse ting henne i Plesk ?

DK Hostmasters navneserver: hostcount.dk-hostmaster.dk
IPv4-adresse: 193.163.102.6
IPv6-adresse: 2a01:630:0:40:3:4:5:6

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:08

Default config på de fleste DNS servere er at tillade zone transfers fra "all" så det burde være ok.

Tilmeldt 8. Jul 10
Skrevet kl. 22:11

Min navneserver er nu godkendt hos DK-hostmaster er jeg meddelt via mail.

Dog oplever jeg stadigvæk dette problem når jeg vil ændre DNS for brugerportalen.dk:

No reply from name server [brugerportalen.dk,NS,IN].

No reply from name server [brugerportalen.dk,SOA,IN].

Hvad har jeg nu gjort galt, eller skal jeg vente på det bliver aktivt selvom jeg har fået en mail om det er det ?

Tilmeldt 3. Oct 10
Indlæg ialt: 1504
Skrevet kl. 22:14

nicolairh:
ns1.brugerportalen.dk

har ip 212.97.132.173 og er en server hos surftown.

Tilmeldt 8. Jul 10
Skrevet kl. 22:16

Lige nu er domænet hosted hos surftown.dk ja, men jeg har købt en dedicated hos seedhost.eu og nu været inde og tilføje domænet der, været inde på dk-hostmaster for at ændre DNS for domænet www.brugerportalen.dk - Så det peger på den server jeg har hos SeedHost.eu.

Dog kan jeg ikke det rykket grundet den fejl jeg nævnte før.

Men kan se min ns1.brugerportalen.dk står som aktiv navneserver hos dk-hostmaster nu.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:19

Du skal logge ind i surftowns kontrol panel og ændre surftowns dns servere så ns1.brugerportalen.dk peger på din nye servers ip.

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)