Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

lovkrav om udvekslingstuderende i job.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 217
Skrevet kl. 14:05
Hvor mange stjerner giver du? :

vil gerne starte et rengøringsfirma med udvekslingsstuderende men er lidt bange for hvis de bliver lidt for fristet og stjæler noget. Står man så selv med erstatningen ? 

kan man gøre noget for at sikre sig imod det ? 

Tilmeldt 1. Jun 11
Indlæg ialt: 265
Skrevet kl. 14:13

Jeg har selv været udviklingsstudent i USA tilbage i 07. Det visum man får er ligesom rt ferie visum, man har derfor ikke lov til at arbejde under sit ophold...

Fra Odense
Tilmeldt 15. Jan 10
Skrevet kl. 15:05

okey, så der er faktisk ikke mulighed for at ansætte udvekslingsstuderende :) 

Fra Odense
Tilmeldt 15. Jan 10
Skrevet kl. 15:09

har lige været inde og læse lidt, og de må gerne arbejde 15 timer ugentligt :) 

Men det er mere om de stjæler noget - det er det jeg gerne vil sikre mig imod - kan det lade sig gøre ??? 

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. May 09
Indlæg ialt: 742
Fra  Bureau Kronberg Slagelse.News Skrevet kl. 15:35

Ja, der er forskel på visa til DK og til US.

Hvis arbejdsgiver er ansvarlig for medarbejdernes tyveri, så er det da farligt at have medarbejdere, men hvorfor skulle udvekslingsstuderende, som har betalt dyrt for deres ophold, stjæle. Der er mange andre, som jeg ville være mere nærvøs over.

Da jeg var ung, var jeg nøglemand på DFDS, dvs. den rengøringsperson som lukkede de andre rengøringsassistenter ind. Jeg havde med andre ord altid nøgle til hele DFDS. Hvis jeg nu havde tømt hele DFDS, så håber jeg da ikke, at rengøringsselskabet ville have blivet ansvarlig? Men i så fald kan din assurandør besvare spørgsmålet.

Men jeg ved det ikke.

Hilsen, Robert

Fra Odense
Tilmeldt 15. Jan 10
Skrevet kl. 19:35

Robert Kronberg:
Hvis arbejdsgiver er ansvarlig for medarbejdernes tyveri, så er det da farligt at have medarbejdere, men hvorfor skulle udvekslingsstuderende, som har betalt dyrt for deres ophold, stjæle. Der er mange andre, som jeg ville være mere nærvøs over.

er helt enig. :) 

det var bare et af de spørgsmål vi ikke selv kan besvare, så må da prøve at finde en assurandør. 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)