Hej Amino´er. Jeg står i en situation, hvor jeg overvejer at blive selvstændig. Jeg arbejder med salg, og har en del års erfaring inden for området. Specielt inden for salg af IT og internet. Jeg er i dialog med et par potentielle kunder, og jeg er meget tæt på at tage springet, fra at være lønmodtager, til at blive selvstændig. Det eneste jeg har lidt svært ved at finde ud af, er hvad en timepris bør være. Arbejdet vil bestå i at være ekstern salgskonsulent dvs: Opfølgning på salg Afholde kundemøder Skrive tilbud, samt produkt specifikationer på den enkelte løsning lukke ordren Det meste vil være projekt orienteret salg. Så spørgsmålet er: Hvad koster sådan en konsulent i timen ? Mvh Christian |
Jeg kan desværre ikke svare på dit spørgsmål, men har du ikke nogen i dit netværk, som selv har gjort brug af en sådan konsulent før, og som vil fortælle dig, hvor priserne sådan ca. ligger?
Du kan evt. ændre din overskrift, så der står noget som "Hvad skal jeg tage i timeløn som xxx-konsulent" ( hvad nu stillingsbetegnelser er).
Men der må simpelthen være andre herinde, der tør give et bud. Måske vil dine kommende "konkollegaer" ikke melde klart ud, men der må være Aminoer, der har gjort brug af ekstern hjælp med salg og IT og kan fortælle lidt om prisniveauet?