Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Affaldsgebyrer 2012

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 28. Jan 11
Indlæg ialt: 112
Fra  Lund & Mundt IVS Skrevet kl. 00:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg modtog ligeledes en "spontan" regning fra aarhus kommune på 1200 for noget affaldsgbyr.

Jeg skrev til dem, som foreslået i brevet der fuldte med regningen, at jeg drev en webshop og hvad de bildte sig ind, bare at sende mig en regning uden at tjekke op på hvad jeg lavede...

Men anyways... Jeg blev også fritaget for den forklædte ekstra "skat".

www.kennethmundt.com

Tilmeldt 28. Jan 11
Indlæg ialt: 112
Fra  Lund & Mundt IVS Skrevet kl. 00:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Så producerer du ikke noget affald, kan overbevise dem at du ikke gør, eller omsætter for under 300.000 (mener jeg det er) i 2010, så er vejen frem at skrive til dem at du gerne vil fritages

www.kennethmundt.com

Fra København
Tilmeldt 13. Dec 07
Indlæg ialt: 185
Fra  Filecamp.com Skrevet kl. 16:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg blev så gal over dette gebyr at jeg endte med at skifte branche kode for et par år siden. Du kan sikkert også finde en branche kode, som er fritaget for gebyret, og som passer til din virksomhed. Se liste her: https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=135276#B8

Affaldsgebyret svarer til at sige at nu skal alle røde biler betale dobbelt så meget i vægtafgift. Jeg troede også at de havde fjernet dette latterlige gebyr for længst! Som om at vi selvstændige ikke havde andet at bruge tiden på. Øv!

Held og lykke!

Filecamp er professionel Fildeling, Billedbank, Digital Asset Management og Online Korrektur. Kunder i +30 lande. Start GRATIS DEMO på: filecamp.com

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 19:39
Hvor mange stjerner giver du? :

repsej:
Jeg blev så gal over dette gebyr at jeg endte med at skifte branche kode for et par år siden.


Årh, man! Havde helt glemt det skod. Sad faktisk og tog alle de branche-koder jeg maksimalt kunne få.

Der ligger sgu mange potentielle fælder forude som er svære at gennemskue. Det er sgu skide svært at forudse hvad det kommer til at koste at være i en branche og hvad der skal betales i Skat og Moms næste gang - og hvornår. Jeg har Googlet en del - og hvor bliver det fedt når en eller anden revisor eller andet gider at sætte sig ned og gøre det overskueligt, hvilke økonomiske konsekvenser hver ting har - og hvornår-

Sparetips på Sparefeber.dk

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 14:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Allan Ellegaard:
det kom lige retur til mig med besked om det ikke var blevet læst! Jeg er tosset på dem

Send regningen retur med samme besked ;-)

Fra Valby
Tilmeldt 27. Apr 11
Indlæg ialt: 118
Fra  Supportmand.dk Skrevet kl. 14:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel Mikjær Christensen:

Allan Ellegaard:
det kom lige retur til mig med besked om det ikke var blevet læst! Jeg er tosset på dem

Send regningen retur med samme besked ;-)

Ja det er lige før man skulle det.

Sagen er endt med følgende:

Fritagelsen blev afvist.
Jeg sendte yderligere dokumentation til dem, ja de fik faktisk alle mine faktura og der blev skrevet hvorfor jeg skulle fritages. Jeg har hele tiden gerne ville skrive under på en "tro og love erklæring", men dette har ikke været interessant for KK. I sidste brev, spørger jeg også til hvilken forhold der har ændret sig fra 2010 til 2011, siden jeg kunne fritages i 2010 og ikke i 2011.

Der gik lige et par uger og så kom samme svar retur. Ingen fritagelse og ingen mulighed for at klage over denne.

Hvordan man kan opkræve penge fra nogen der aldrig har brugt et system er mig ubegribeligt :(
Dog falder det mig i øjnene at regningen fra 2011 er det dobbelte af 2010 beløb, det lugter lidt af de gerne ville have de penge de ikke fik i 2010.

Er der nogen der har erfaringer med andre muligheder for fritagelse fra et system man ikke bruger? I Odense kan man bestille et kort, der skal bruges hvis og når man bruger systemet.

Supportmand.dk - IT Konsulent - IT Rådgiver - Systemadministrator

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 15:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, hvordan bliver man fritaget fra at betale noget man ikke bruger? Det lyder lidt som licens-sagen om igen med de affaldsgebyrer.

Det hænger nok sammen med et politisk ønske om ikke at forhøje skatte-procenterne. Når det ikke må hedde skat kalder vi det et gebyr, en afgift eller en licens, og så er alle glade. Bortset selvfølgelig for den lille minoritet som skal betale prisen.

Jeg mener sidst jeg stod med problemet, at det endte med et branchekode-skift.

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 18:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er underligt, at der er den forskel.

Min kommune har fremsendt et girokort på "administrationsgebyr" istedet for "affaldsgebyr".

Jeg kontaktede kommunen, jeg fik den besked, at ALLE CVR nr. skal betale dette "administrationsgebyr". Det er Folketinget, der har bestemt dette??

Jeg skal lige sige, at jeg ALDRIG anvender genbrugspladsen med erhvervsaffald. Alt emballage, paller, fyld osv. bliver genbrugt.

Johnny

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)