Hej Aminoer, Jeg har altid haft en drøm om at være herre i eget hus, og selv kunne bestemme hvad jeg ville, og hvornår jeg ville gøre det. Men nu føler jeg mig så godt rustet, at jeg sagtens kan starte mit eget op. Vi er begge lige blevet studenter, og har gået i gymnasieklasse sammen i de sidste 3 år. Efter sommer skal han læse videre som revisor, og jeg tager et sabbatår, hvor jeg gerne vil til Asien i et par måneder, inden jeg skal læse videre. Det er fint nok at vide, at han stadig har motivationen og engagementet, og det er heller ikke arbejdsfordelingen, der vil være et fremtidigt problem. Men kære Aminoer, jeg aner ikke hvordan, jeg skal fortælle ham det??? Vi har jo nogle småaktiver i virksomheden så som computere, iPads mv. Hvad skal der ske med disse? Og hvad skal jeg i det hele taget foretage mig, hvis jeg får det fortalt til ham? Jeg ser frem til at høre fra jer, Med venlig hilsen |
Hej John
Du bliver selvfølgelig nødt til at fortælle ham det, men hvordan du gør det, vil jeg ikke give en opskrift på. Jeg synes ikke, at man er en "hård banan" fordi man har en selvstændig drøm. Hvis I er så gode venner, vil han forstå det, og hvis du synes, at I er bedre venner end det viser sig, når du fortæller ham det (læs: han bliver pissesur!) er der jo ikke noget at gøre ved det. At fortsætte vil være hul i hovedet, når du ikke har motivationen til at fortsætte sammen.
Der er dog en væsentlig spørgsmål i dette for at give et bedre svar på, hvad der skal ske, når brudet er en realitet: Er det i samme branche, du skal fortsætte selv eller er det med noget helt andet? Hvis I ender som konkurrenter, kan fanden være løs, men hvis du bare giver dig af med noget andet, må virksomheden kunne gøres op rimelig simpelt i forhold til om han overtager den eller den bare nedlægges.
God vind med det.
Michael