Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Postdanmark i en nøddeskal

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 19:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Da vi efterhånden sender en hel del pakker med Postdanmark, havde vi for et stykke tid siden en konsulent ude, som vi lavede en erhvervsaftale med.

Vi fik afvide, at reglerne stort set var de samme, eneste væsentlige forskel for os, var at vi slap for at hente pakkesedler på posthuset og betalte lidt mindre for forsendelserne, så vi syntes jo, det var super-duper!

Da den første faktura kom, kunne vi se at nogle (læs; stort set alle) pakker var sindsygt dyre..

Fx vejer en kasse boblekuverter ca. 2 kilo og fylder måske  40 x 60 x 30 cm..

Normalt kunne vi sende dem som en pakke på max 5 kilo, til 44,00 kr. ekskl. moms.

Men fordi vi nu var blevet erhvervskunder, bergner de pakkerne som man normalt beregner paller og lign gods -

(0,4x0,6x0,3) = 0,072 x 250 = 18 kilo... Dvs vi skulle betale for en pakke på 18 kilo = 88 kr ekskl. moms - altså dobbelt pris!

Jeg ringede og bad om en forklaring, da

A Vi aflevere pakkerne på posthuset, som vi plejer

B Det er samme procedure for postdamen på postkontoret

C Det er samme håndtering af samme pakke på pakkecentralen

D Det er samme postbil

E ..der kører ud til samme kunde

Eneste væsentlige forskel for postdanmark er, at de skal sende en faktura en gang om måneden, (hvilket vi også skulle betale gebyr for), hvor ved køb af pakkesedler, betaler vi forud..

Salgskonsulenten gav mig ret i, at det var åndsvagt, men kunne ikke gøre noget, da det er en stor virksomhed, hvor man ikke lige kan ændre procedurene - selv om de havde haft mange kunder, som klagede over det samme.. Så er en virksomhed altså blevet FOR stor!

Vi er nu gået tilbage til de almindelige pakkesedler, da vi desværre ikke har kunnet finde en alternativ leverandør, da mange af vores kunder arbejder fra privat adresser og det er klart en fordel at de kan hente pakken på posthuset, hvis de ikke lige er hjemme, når fragtmanden kommer.

Så hvis nogen kender et godt alternativ, sig endelig til!

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 23:30
Hej Jakodan

Er du sikker på at du har fået den "rigtige aftale"?

Godt nok har jeg ikke tjekket vores fakturaer igennem, da jeg går udfra at de er i orden, men jeg mener bestemt ikke, at vores pakker beregnes efter størrelse, men efter ordinær vægt.

Vi bruger webpack.

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 13:17
Dato: 13-06-2007 23:29:46 Forfatter: Allan.
Hej Jakodan

Er du sikker på at du har fået den ''rigtige aftale''?

Godt nok har jeg ikke tjekket vores fakturaer igennem, da jeg går udfra at de er i orden, men jeg mener bestemt ikke, at vores pakker beregnes efter størrelse, men efter ordinær vægt.

Vi bruger webpack.

Hvad jeg ved af, er det desværre den eneste løsning, der findes hos posten.. de skriver det også på deres hjemmeside kan jeg se;

="urn:www.microsoft.com/office" xmlns:st1="urn:www.microsoft.com/smarttags" xmlns:w="urn:www.microsoft.com/word">Volumenvægtberegning
Erhvervspakkernes prisstruktur indebærer en individuel prisfastsættelse baseret på en kombination af vægt og volumen af den enkelte pakke. Den enkelte pakkepris fastsættes på baggrund af den enkelte pakkes vægt og volumenvægt, hvor 1m³ = 250 kg.

="urn:www.microsoft.com/office" xmlns:st1="urn:www.microsoft.com/smarttags" xmlns:w="urn:www.microsoft.com/word">Pakkens volumenvægt i kg. beregnes sådan:

="urn:www.microsoft.com/office" xmlns:st1="urn:www.microsoft.com/smarttags" xmlns:w="urn:www.microsoft.com/word"> 

="urn:www.microsoft.com/office" xmlns:st1="urn:www.microsoft.com/smarttags" xmlns:w="urn:www.microsoft.com/word">længde x bredde x højde i cm /1000.000 x 250 kilo 

Er pakkens volumenvægt større end dens vægt, fastsættes prisen alene efter pakkens volumenvægt.

Eksempel: En pakke på 6 kg med målene 50 cm x 50 cm x 20 cm bliver prisfastsat som en pakke i vægtintervallet 10-15 kg, da volumenvægten er 12,5 kg.

="urn:www.microsoft.com/office" xmlns:st1="urn:www.microsoft.com/smarttags" xmlns:w="urn:www.microsoft.com/word">______________

="urn:www.microsoft.com/office" xmlns:st1="urn:www.microsoft.com/smarttags" xmlns:w="urn:www.microsoft.com/word"> 

="urn:www.microsoft.com/office" xmlns:st1="urn:www.microsoft.com/smarttags" xmlns:w="urn:www.microsoft.com/word">Og vores pakker er desværre for det meste større end de er tunge..

Fra Randers
Tilmeldt 23. Jan 07
Indlæg ialt: 127
Skrevet kl. 18:01
Jeg er for tiden ved at indgå en erhvervsaftale med PostDK.
Hvis der er hold i disse ting, skal vi ikke nyde noget. Jeg lytter med....

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 17:37
Hovsa, jeg ved ikke lige hvad der skete med teksten, da jeg kopierede den over :-) .. Det jeg ville sige var, at de skriver beregningsmetoden på deres hjemmeside.

Jeg har siden hen fundet ud af (på amino), at hvis jeg sender en pakke fra vores virksomhed til en privatperson eller fra privat til privat, kan jeg få pengene for fragten retur, i tilfælde af, at pakken ikke er leveret inden for en dag, som postdanmark lover i sine leveringsbetingelser.

Dette gælder dog ikke for pakker sendt fra erhverv til erhverv (med pakkelabel købt på posthuset) med mindre man har en erhvervsaftale...

Jeg gentager; Garantien gælder ikke, hvis man køber en pakkelabel på posthuset, som alle andre, hvis pakken sendes fra et firma til et andet firma!!???!!!

Jeg har skrevet til postdanmark, hvorfor der er forskel på garantien, når det er samme pakke, samme pakkelabel, samme posthus, samme produkt.. Og fik afvide, at det kunne personen jeg skrev til heller ikke forstå, men hun ville sende mailen højere op i hierarkiet og se, om nogen der kunne svare på det.

Eneste svar jeg kan se er, at hvis man som virksomhed vil sende pakker, vil de tvinge en til at blive erhvervskunde, for at tjene lidt ekstra på pakkerne ved at beregne fragten anderledes... Sikkert fordi, at hvis erhvervskunder benyttede sig af garantien, og sender mange pakker, ville de miste en masse penge pga. alle de pakker, de bringer for sent ud ..

Men hvorfor jeg skal stilles dårligere, fordi jeg sender pakker til andre virksomheder, fremfor hvis jeg sender til private - Det går over min forstand!

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)