Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

.dk/en hvordan?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 25. Dec 09
Indlæg ialt: 655
Fra  Dropshipbase.dk Skrevet kl. 18:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har besluttet at have en del af mine sider på engelsk og i den forbindelse skal jeg på en eller anden måde dele det op.

Jeg vil ikke bruge en .com version da en database er fælles.

Spørgsmålet er findes der en god og nem måde at lave en .dk/en version således, at der kan tages højde for lidt SEO?

Fra Aalborg
Tilmeldt 25. Dec 09
Fra  Dropshipbase.dk Skrevet kl. 09:20

Er der slet ingen der kender denne problematik?

Fra 9560 Hadsund
Tilmeldt 28. Sep 05
Indlæg ialt: 1298
Fra  Conseo Skrevet kl. 09:26

Hvis du ikke vil bruge .com så er der 2 muligheder. Den ene er den du nævner med domæne.dk/en, og den anden er en.domæne.dk (altså som subdomæne).

Alt efter hvilken database du bruger, vil det være muligt at tilgå den, selv om EN ligger på et subdomæne.

Der er fordele og ulemper ved begge dele, men prøv at læs dette blogindlæg fra Grosen: http://www.onlinepartners.dk/blog/international-seo

Fra Aalborg
Tilmeldt 25. Dec 09
Fra  Dropshipbase.dk Skrevet kl. 09:44

@Lars Jeg vil i princippet gerne bruge .com men jeg er ved at lave en fælles database som begge sprog skal tilgå. At holde det på samme domæne er umiddelbart den nemmeste løsning jeg kan finde - men så er der lige sprogopdelingen!

Tak for linket til Grosen den havde jeg ikke selv fundet :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:49

Det er rigtig smart at have forskellige domæner til forskellige sprog, fordi markedsføringen ofte er forskellig. Der er ingen forhindringer i at bruge den samme database til et .dk og et .com domæne. Du kan bruge den samme database til et uendeligt antal hjemmesider. Hvis du vil gøre dig i f.eks. USA er der ingen vej uden om et .com domæne. Vælg det rigtige landededomæne i forhold til det land du vil markedsføre dig i, så bringer du dig på linie med dine konkurrenter i det pågældende land. Hvis du kan hoste domænet i det pågældende land er du endnu et skrit på den den rigtige vej.

Hilsen

Michael, www.tambou.dk

Fra Aalborg
Tilmeldt 25. Dec 09
Fra  Dropshipbase.dk Skrevet kl. 10:08

@Michael Det var også min første tanke at have et seperat .com men pga. evner og pengepungen droppede jeg den ide ;-)

Tilmeldt 31. May 11
Indlæg ialt: 271
Skrevet kl. 01:24

Hej Tom 

Du kan godt bruge den samme database på flere sider, men mulighed var også bare at ha en installation og så sætte sproget efter om det er .com domænet eller .dk comænet folk kommerfra. Det kan gøres ret nemt ved hjælp af PHP

Mvh.

Jesper

Fra Hammel
Tilmeldt 11. Aug 11
Indlæg ialt: 441
Fra  Websolu.dk Skrevet kl. 01:36

Det er sikkert forskelligt fra udbyder til udbyder, men hos Meebox kan jeg tilgå de samme databaser fra alle domæner på webhotellet. Så jeg vil tro det smarteste er .dk/.com.

Hav en god dag.

Fra Aarhus C
Tilmeldt 9. Sep 10
Indlæg ialt: 684
Fra  1337 ApS Skrevet kl. 07:45

Hvilket system bruger du?

Jeg satte netop i går en hjemmeside op i Joomla, som benytter både .com, .dk, .no og .se på samme installation, hvilket vil sige at alle domænerne administreres via samme backend, hvor man blot skal vælge om det indhold man laver, er på dansk, engelsk, norsk eller svensk.

Mvh

Lars

Fra Aalborg
Tilmeldt 25. Dec 09
Fra  Dropshipbase.dk Skrevet kl. 07:55

@Lars Det er en WP med Thesis! Men tænker meget over at skifte Theme da jeg leder med lys og lygte efter et directory jeg brændende ønsker og det ser ud til at det eneste plugin der kan det jeg gerne vil ikke kan "spille" med Thesis. Derfor overvejer jeg et andet theme med indbygget directory...alternativt skal jeg have det bygget og så tror jeg budgettet går fløjten ;-)

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)