Hej Robert
Jeg er godt klar over at "andre søgemaskiner" som fx Bing ikke har adgang til Google Webmaster Tools, men de har så nok deres eget tools, hvor man kan redigere. Det han jeg da selv roddet med hos Bing.
Som jeg læser teksten er det en helt klar anbefaling til at bruge 301 redirect.
Skriver du http://google.dk får du:
HTTP/1.0 301 Moved Permanently =>
Location => http://www.google.dk/
Content-Type => text/html; charset=UTF-8
Date => Fri, 06 Jul 2012 13:42:14 GMT
Expires => Sun, 05 Aug 2012 13:42:14 GMT
Cache-Control => public, max-age=2592000
Server => gws
Content-Length => 218
X-XSS-Protection => 1; mode=block
X-Frame-Options => SAMEORIGIN
såååå Google laver selv 301 redirect på deres søgeside - tror de så ikke på hvad de selv skriver? Hvorfor skulle jeg så tro på man kan "nøjes" med at vælge domæne i Webmaster Tool.
Det handler vel også om man tager sagen i "egen hånd" og får en vis konsistens på sin webside i stedet for at overlade dette til søgemaskinerne om det så er Google eller Bing er vel ligegyldig. (Bing laver for øvrigt også 301 redirect på deres søgeside fra non www til www).
Ved at lave en 301 redirect får du ingen duplicate content og din linkjuice bliver ikke delt over to forskellige versioner af din webside, så forstår ikke rigtig din modvilje mod at tilføje de 3 linier i .htaccess der giver en 301 redirect.