Inden du begynder med at bygge links, så vil din tid være givet bedre ud ved at få lavet optimering på selve siden.
For det første, så svare siden både med og uden www. det er skidt, fordi google ser det som to forskellige "hjemmesider" og det betyder at indholdet ligger online to steder. Det kan google ikke lide.
For det andet, så er jeres titles ens hele vejen igennem. Hos jer er den "Hovedstadens dødsbo og konkurs" når alle jeres sider har dette som titel, så svare det til at gå ind i et bibliotek, og alle bøgerne hedder "Hovedstadens dødsbo og konkurs". Hvis hver enkelt side har sin egen titel, så vil det være nemmere for Google at finde siden relevant for f.eks. Køb af dødsbo <- Så fik du alligevel et link ;)
For det tredje, så skal i linke lidt rundt på jeres egen side. Kan det ikke være relevant at siden om konkurser linker videre til siden om arbejdsgangen? Og så fremdeles, sørg for at man kan komme hele siden rundt uden brug af menuen. Men du må ikke bare sætte links ind tilfældigt og uden relevans.
For det fjedre, så skal i arbejde med tekstoptimering. Du skal benytte de tags der hedder <h1> og <h2> som afsluttes hhv. </h1> og </h2> H1 skal du bruge én gang pr. side. Det skal være sidens overskrift. Sammenlign det med en avisartikel, der er en overskrift - Dét e din h1! Så skal du bruge h2 til underoverskrifter (Hvis du har længere tekster) det er dem du også ser i avisartiklerne, de deler artiklen op. Dine h-tags bliver også tillagt en værdi, så det du vil findes på skal fremgå af disse tags.
Nå men, kom igang med at læs nogle bøger, nogle af de gode blogs - f.eks. Thomas Rosenstands blog
Og en sidste ting - Lad nu være med at over-optimere jeres side. Lad være med at misbrug f.eks. h-tags, at skrive jeres keywords hele tiden etc.
Når i har styr på siden, så skal i bygge links. I kan selvfølgelig godt bygge links samtidigt med at i optimere internet. Men siden vil have meget mere styrke når dén er optimeret!