Hej alle, Jeg har fået "æren" af at assistere en ven med en exchange server 2010. De har et eksternt spam-filter, som deres MX record peger hen imod. Spamfilteret relayer mails videre til deres exchange server. Men der kommer ingen mails ind til selve exchange serveren. Jeg har sat en receive connecter til at modtage på alle IP adresser og lytte på alle IP adresser... Men er der noget jeg mangler? Det ville være super hvis der er en som LIGE kan komme med et guldkorn. |
Hjælp til opsætning af exchange server 2010
Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
- 1
|
Og firewall / router er også sat til at route trafikken frem til 587 på serverens interne IP? :) |
OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn
hej begge, og tak for tilbagemelding. Problemet er fundet, og i gang med at blive løst! Det viser sig, at relayserveren ikke havde en route til exchange serveren... SUK! Så sidder man og fejlsøger på livet løs, og så viser fejlen sig f***me at være i hostingudbyderens (som også er spam-filter udbyderen) ende... Det tillader jeg mig at kalde for direkte amatøragtigt, eftersom de havde meldt alt ok i deres ende... SUK! |
Side 1 ud af 1 (4 indlæg)