Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dropshipping - igen igen

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. May 12
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 01:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen!

Jeg sidder her med idéen (og ikke mindst drømmen) om at skulle starte en webshop op.

Jeg har styr på alt i forhold til hvad der skal udvikles af webshop-hjemmeside, og hvordan jeg skal registreres som enkeltmandsvirksomhed (momsregistreres mv.) - Jeg har ligeledes en plan for hvad jeg skal sælge, og har tænkt mig at starte op vha. dropshipping. Jeg har fundet firmaer/brands som tilbyder det, men der er dog noget jeg undrer mig over.

Hvordan fungerer det: Hvis min webshop modtager bestillinger, har man så bare forskellige aftaler med samarbejdspartnerne om at det indberettes hurtigst muligt? Jeg tænker bare at det måske kunne gå ud over fragten og hvor hurtig den ville være?

Ville denne form for e-handel kunne køre per automatik, så at mit system (magento) gav leverandøren direkte besked efter et køb og de fragtede varen, så jeg "bare" skulle sørge for var at opretholde siden og markedsføre min butik? 

Tak på forhånd - Lasse

Tilmeldt 29. May 12
Skrevet kl. 01:22

Jeg fandt en mulig extension til magento som måske kunne dække mine behov?

Nogen der har hørt eller prøvet den:

http://www.magentocommerce.com/magento-connect/dropshipping-7908.html

- Jeg er dog stadig åben for andre muligheder :-)

Fra Aalborg
Tilmeldt 25. Dec 09
Indlæg ialt: 655
Fra  Dropshipbase.dk Skrevet kl. 01:49

Du kan sagtens køre shoppen pr automatik, dog vælger de fleste at sende ordren/bestille varen manuelt da de fleste dropshipleverandører har forskellige måder de ønsker at modtage ordren på. Men snak evt. med den leverandør du har i kikkerten om mulighederne.

Hvad angår dit andet (første) spørgsmål så er jeg ikke sikker på, at jeg forstår det helt? Normalt har man en leverandør pr. vare/shop, men hvis man der ud over vælger, at have flere leverandører for at udvide sortimentet vil kunden modtage pakker for de enkelte leverandører. 

Det giver en udfordring omkring fragt priserne. Dem jeg kender til med flere (maks to) leverandører har en fast fragtpris og har så kalkuleret med, at nogle kunder kun betaler fragt for en levering selvom de modtager to!

Fra København
Tilmeldt 2. Jul 12
Indlæg ialt: 1843
Fra  N/A - N/A Skrevet kl. 01:59

Jeg tror ikke det er så enkelt igen, med mindre du holder dig til en leverandør - ellers opstår der problemer med fragt og ikke mindst leverancer. Som kunde vil det være irriterede at modtage 2 forsendelser, fordi du har 2 leverandører. De fleste skal jo hente pakken selv - på posthuset eller lignende.

Jeg kender en del til Magento, men ikke lige det pågældende modul. Vi bruger mest Avactis til vores løsninger og der kan mail til leverandører opsættes ganske enkelt. Umiddelbart ser modulet da brugbart ud, men det ligner bare en mail der smides til leverandøren. Og om alle leverandører lige godtager det skal jeg ikke kunne sige.

Tilmeldt 29. May 12
Skrevet kl. 11:19

Jeg havde også tænkt mig kun at starte med at bygge det op over et brand.

De tilbyder dropshipping til andre forhandlere, og med mit eget netværksociale medier er jeg sikker på at kunne generere salg for dem.

Hvad skal der til for at butikken vil give mig lov til at sælge deres varer? Jeg starter fra bunden, uden faste kunder - Jeg kan jo ikke garantere dem noget kan man sige?

Skal jeg have udviklet selve hjemmesiden først, for ligesom at kunne dokumentere at jeg kan mit kram? - Eller kan jeg gøre andet.

Jeg vil rigtig gerne have fat i det ene brand, og da de har et stort udvalg som jeg kunne opbygge shoppen op omkring, så har jeg ikke lyst til at få et nej fra dem! Skype-Wink

Fra Aalborg
Tilmeldt 25. Dec 09
Indlæg ialt: 655
Fra  Dropshipbase.dk Skrevet kl. 11:28

Det er svært at sige hvad der skal til. Arbejder leverandøren med dropshipping, sælger de til webshops har de i det hele taget B2B kunder? Har de nogle slags krav til B2B? Der er mange spørgsmål for at finde en indgangsvinkel :-)

Er det en leverandør du har mulighed for at besøge?

Hvis de ikke signalerer overstående er det et langt træk, hvor du skal starte med, at lave en god plan for hvordan du mener et sådan samarbejde kan laves og efterfølgende præsenterer det for dem...lidt kort sagt :-)

Send mig evt. en PM så skal jeg gerne hjælpe men det er lidt nemmere hvis jeg kender mere til projektet!

Tilmeldt 29. May 12
Skrevet kl. 13:28

Hej Tom!

Jeg smider dig en PM meget snart, med yderligere forklaring vedr. projektet, og med nogle få spørgsmål! Tusind tak for hjælpen indtil videre! :-)

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)