Hej Aminoer! Jeg er i gang med lave nogle affiliate sider, og overvejer at stifte det som en virksomhed, fremfor bare at lave dem privat. Grunden til dette er ikke fordi at jeg forvente at generere et stort overskud på det, men derimod at jeg ser det som en god mulighed for at afprøve kræfter med erhvervslivet, og blive nogle erfaringer rigere, som jeg sikkert kan bruge på et senere tidspunkt i livet. Virksomheden skal vel stiftes som en enkeltmandsvirksomhed, men er det muligt at gøre det, uden at blive momsregisteret? Og hvis det er, bør jeg så gøre det uden at blive momsregisteret, da jeg ikke forventer en omsætning på over de 50.000 kr.? Hvis virksomheden bliver momsregisteret, hvad følger der så med, når der er tale om affiliate sider? Der er jo ikke forbundet omkostninger (som køb af varer osv.) med hver enkelt salg (der er jo ingen salg i virksomheden), og den eneste indkomst i virksomheden, vil komme fra de forskellige affiliate netværks (SmartResponse, EuroAds osv). Omkostninger begrænser sig jo også til webhosting, domæne osv. Jeg håber I vil tage jer tid til at besvarer mig indlæg |
Laeborg:Virksomheden skal vel stiftes som en enkeltmandsvirksomhed, men er det muligt at gøre det, uden at blive momsregisteret?
Nej
Laeborg:Omkostninger begrænser sig jo også til webhosting, domæne osv.
annoncering, tekster, hardware, programmering etc.