Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Registering af affiliate virksomhed

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Grindsted
Tilmeldt 13. Aug 11
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 22:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer!

Jeg er i gang med lave nogle affiliate sider, og overvejer at stifte det som en virksomhed, fremfor bare at lave dem privat. Grunden til dette er ikke fordi at jeg forvente at generere et stort overskud på det, men derimod at jeg ser det som en god mulighed for at afprøve kræfter med erhvervslivet, og blive nogle erfaringer rigere, som jeg sikkert kan bruge på et senere tidspunkt i livet.

Virksomheden skal vel stiftes som en enkeltmandsvirksomhed, men er det muligt at gøre det, uden at blive momsregisteret? Og hvis det er, bør jeg så gøre det uden at blive momsregisteret, da jeg ikke forventer en omsætning på over de 50.000 kr.?

Hvis virksomheden bliver momsregisteret, hvad følger der så med, når der er tale om affiliate sider? Der er jo ikke forbundet omkostninger (som køb af varer osv.) med hver enkelt salg (der er jo ingen salg i virksomheden), og den eneste indkomst i virksomheden, vil komme fra de forskellige affiliate netværks (SmartResponse, EuroAds osv). Omkostninger begrænser sig jo også til webhosting, domæne osv.

Jeg håber I vil tage jer tid til at besvarer mig indlæg Smile

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 23:12

Laeborg:
Virksomheden skal vel stiftes som en enkeltmandsvirksomhed, men er det muligt at gøre det, uden at blive momsregisteret?

Nej

Laeborg:
Omkostninger begrænser sig jo også til webhosting, domæne osv.

annoncering, tekster, hardware, programmering etc.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Grindsted
Tilmeldt 13. Aug 11
Skrevet kl. 00:12

Tak for svar. Du har helt ret omkring omkostninger, men undlod at skrive det hele, da jeg synes at omkostninger lidt giver sig selv. Smile

Hvis jeg så vælger at registerer virksomheden - og dermed blive momsregisteret - hvad skal jeg så gøre ved momsen?
Jeg sælger jo ingen ydelser, hvor jeg vil opkræve moms (hele indkomsten kommer jo fra de forskellige affiliate netværks).

Jeg har ingen tidligere erfaring med drift af virksomhed, men ønsker at give det et forsøg, så jeg kan lære noget. 

Omkring regnskab, så går jeg ud fra det er lige til dette sammenhæng, da det vel bare er at holde styr på de månedlige overførelser fra de affiliate netværk, jeg benytter og så alle udgifter - selvfølgelig med dokumentation for det hele. 

Jeg regner med at lade hele overskudet blive i virksomheden her i starten, sådan at denne kan opbygge en lille kapital, til udvikling af flere tjenester senere hen. Dette kan vel angives på min selvangivelse, for opnå benytte den lave virksomhedsskatteordning, fremfor at betale fuldskat, som jeg skal gøre, hvis jeg trækker pengene ud af firmaet - hvilket vel også angives på selvangivelsen?

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 00:19

Laeborg:
Jeg sælger jo ingen ydelser, hvor jeg vil opkræve moms (hele indkomsten kommer jo fra de forskellige affiliate netværks).

På opgørelsen fra netværket i forbindelse med dine udbetalinger, står der hvor stor en del momsen udgør

Laeborg:
Dette kan vel angives på min selvangivelse, for opnå benytte den lave virksomhedsskatteordning

Der er nogle ret strenge regler omkring virksomhedordningen og der vil jeg kraftigt anbefale at have en revisor med ind over.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Grindsted
Tilmeldt 13. Aug 11
Skrevet kl. 00:28

Nicolaj Thomasen:

Laeborg:

På opgørelsen fra netværket i forbindelse med dine udbetalinger, står der hvor stor en del momsen udgør

Så denne moms skal jeg ligge til side, til når jeg skal indbetale den?

Er der nogle steder, hvor jeg kan læse mere om alle de økonomiske aspekter i det med at have en lille enkeltmandsvirksomhed?
Jeg kender nemlig ikke det store til, hvordan alt sådan noget som hvordan momsen udregnes og indbetales, hvornår der skal betales skat osv. 

Fra Grindsted
Tilmeldt 13. Aug 11
Skrevet kl. 17:07

Er der slet ikke nogen der har nogle links til sådan noget? Synes det hele virker ret forvirrende, da jeg ikke rigtig kan finde ud af hvordan det fungerer.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)