Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til Nextgen Gallery i wordpress

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Mar 12
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 13:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg fotografere og derfor kommer der med tiden til at ligge rigtig mange billeder på min hjemmeside. Jeg bruger som sagt nextgen som galleri og som det er nu ligger mine billeder i albums som det kan ses på www.tinebjoernoe.dk under "galleri" og så "heste". Men det er jo tit at jeg fotografere de samme heste flere gange. Derfor ville jeg rigtig gerne have nogle...ja hvad skal man kalde det...nogle overordnede kasser som man så kan lægge alle ens album ind i. Men det er vigtigt at det forbliver i seperate albums. Altså, jeg vil gerne have en overordnet gerne have en kasse der hedder fx"Capa's Bon Jovi". Når man klikker ind her kan der så ligge albums  af denne hest fra fx maj, oktober,juli. Vil man så se juli klikker man ind og så ser man galleriet.

Er der mon nogle der kan hjælpe mig med det eller som ved hvor jeg kan finde svaret?

På forhånd mange tak for hjælpen.

Tine Bjørnø

Fra Helsingør
Tilmeldt 11. Jun 12
Indlæg ialt: 198
Skrevet kl. 09:14

Hej Tine,

Hvis nu du tænker på albummerne i NextGEN Gallery som værende de overordnede kasser, så kan du jo ligge dine gallerier ind i disse og dermed skabe den struktur du snakker om.

Så hvis nu hver hest havde sit eget album, så kunne der ligge x antal gallerier (et for hver måned for eksempel) inde i hvert galleri.

Så det vil sige, 1 hest = 1 album (kasse), og hvert album kan indeholde x antal gallerier.

Dernæst kunne du oprette en specifik side for hver hest i WordPress, og så indsætte hvert enkelt album via en 'shortcode'. Når du står inde på en side i WordPress skulle du gerne kunne se en lille 'NextGEN Gallery'-knap i din tekst-editor øverst til højre. Via den kan du generere en shortcode som vil vise det ønskede album.

Den løsning burde umiddelbart løse dit problem sådan som jeg lige læser det i hvert fald.

Mvh. Lars

Mvh. Lars

Tilmeldt 17. Mar 12
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 22:18

Hej Lars

Først om fremmest takker jeg for at du forstår mit lidt kringlede spørgsmål og jeg tror også nok at jeg har gjort det du foreslog:) Det virker også fint via topmenuen. Men jeg kunne også godt tænke mig, at når man klikkede ind på ordret heste i topmenuen, og man så kom ind på siden, at den så ikke bare var blank. Her ville jeg gerne have album navnet, altså fx "Capa's Bon Jovi" og gerne et billede af hesten og når man så trykker på billedet eller teksten med navnet så kommer man videre til galleri siden, hvor maj og oktober gallerierne ligger.

Giver det mening og kan det lade sig gøre? Ellers har jeg bare en tom side hvis nogle klikker ind på "heste"

Mvh Tine

Fra Helsingør
Tilmeldt 11. Jun 12
Indlæg ialt: 198
Skrevet kl. 22:46

Hej Tine,

Ah ok, det kan jeg godt forstå.

Det du kan gøre når du er inde på din side "Heste", kunne være at tilføje et slideshow med billeder fra enten flere forskellige gallerier, eller bare et enkelt.

Prøv at klikke på knappen der ser sådan her ud, når du står inde på siden i WordPress-admin sektionen:

Når du har klikket på den burde der komme et vindue frem a la det her:

Her kan du se at jeg har valgt galleriet "Frenja" (som er fra en side om heste jeg har lavet engang), og valgt at indsætte det som et slideshow. På samme måde kan du indsætte billeder af dine heste uden at folk nødvendigvis kan klikke på dem.

Du kan også vise dine billeder frem på andre måder, men slideshowet kan jeg selv ret godt lide. Håber det kan bruges.

Dernæst, hvert galleri og album du har i dit NextGEN-galleri, har et ID.

Hvis du kender IDet for et givent galleri (du kan se det inde under Gallery > Manage Gallery i sidebaren i WordPress admin) kan du også bare indsætte det direkte ved at skrive en shortcode som jeg nævnte i første indlæg.

I tilfældet ovenfor har "Frenja" id 15, så for at sætte et slideshow ind med billederne fra det galleri ville min shortcode se sådan her ud:

[slideshow id=15]

Jeg kan dernæst også tilføje parametre såsom w=300 (betyder at bredden på slideshowet sættes til 300 px), eller h=400 (betyder at højden sættes til 400px).

Du kan finde flere shortcode parametre til NextGEN-gallery her:

http://www.infopint.com/all-about-nextgen-galleryshort-code-listuseful-hints/

Held og lykked med din side :)

Mvh. Lars

Mvh. Lars

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)