Hej Jeg fotografere og derfor kommer der med tiden til at ligge rigtig mange billeder på min hjemmeside. Jeg bruger som sagt nextgen som galleri og som det er nu ligger mine billeder i albums som det kan ses på www.tinebjoernoe.dk under "galleri" og så "heste". Men det er jo tit at jeg fotografere de samme heste flere gange. Derfor ville jeg rigtig gerne have nogle...ja hvad skal man kalde det...nogle overordnede kasser som man så kan lægge alle ens album ind i. Men det er vigtigt at det forbliver i seperate albums. Altså, jeg vil gerne have en overordnet gerne have en kasse der hedder fx"Capa's Bon Jovi". Når man klikker ind her kan der så ligge albums af denne hest fra fx maj, oktober,juli. Vil man så se juli klikker man ind og så ser man galleriet. Er der mon nogle der kan hjælpe mig med det eller som ved hvor jeg kan finde svaret? På forhånd mange tak for hjælpen. Tine Bjørnø |
Hej Tine,
Hvis nu du tænker på albummerne i NextGEN Gallery som værende de overordnede kasser, så kan du jo ligge dine gallerier ind i disse og dermed skabe den struktur du snakker om.
Så hvis nu hver hest havde sit eget album, så kunne der ligge x antal gallerier (et for hver måned for eksempel) inde i hvert galleri.
Så det vil sige, 1 hest = 1 album (kasse), og hvert album kan indeholde x antal gallerier.
Dernæst kunne du oprette en specifik side for hver hest i WordPress, og så indsætte hvert enkelt album via en 'shortcode'. Når du står inde på en side i WordPress skulle du gerne kunne se en lille 'NextGEN Gallery'-knap i din tekst-editor øverst til højre. Via den kan du generere en shortcode som vil vise det ønskede album.
Den løsning burde umiddelbart løse dit problem sådan som jeg lige læser det i hvert fald.
Mvh. Lars