Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kontorrotter med rygproblemer

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 00:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Bare af nysgerrighed: Hvor mange herinde har fået seriøse rygproblemer af at være iværksætter?

Dem der ikke har - og bruger meget tid foran på computeren - hvad gør I for at forebygge problemer i fremtiden?

Jeg må erkende at jeg har været meget uheldig. Og for at gøre ondt værre har jeg først opdaget problemerne meget sent fordi jeg har røget tobak som jo har smertestillende virkning. Da jeg så for alvor holdt op med at ryge for et halvt års tid siden begyndte problemerne for alvor at melde sig.

Jeg kan muligvis løse mine problemer med genoptræning af ryggen i form af diverse øvelser, en langvarig process, - men så tænkte jeg om jeg var alene.

Hvis problemet er rimelig udbredt, skulle jeg måske gøre lidt ud af at advare de it-folk jeg kender og tilbyde hjælp til forebyggelse. Hvis det er et sjældent fænomen, så lader jeg det selvfølgelig ligge.

Fra Vejle
Tilmeldt 15. Mar 10
Indlæg ialt: 468
Fra  MBJ Trading Skrevet kl. 01:00

Jeg er selv mekaniker-lærling med 1 år tilbage af min uddannelse, + kontortiden derhjemme har ødelagt min ryg.

Jeg har fået konstateret kroniske smerter i topryggen for 2½ uge siden, men har i samarbejde med min læge fået den rette
medicin til at jeg ville kunne dæmpe smerterne så meget at jeg kan gennemføre en almindelig stresset arbejdsdag.

Men det kan godt holdes nede, men det bliver desværre aldrig helt perfekt igen.,

Jeg går selv til træning, fysioterapeut, massør, kiropraktor og zoneterapi for at holde smerterne nede til min uddannelse er gennemført!

Men tag en ordenlig detaljeret snak med din læge, han/hun vil helt sikkert være den bedste at snakke med pt ;-)

De bedste hilsner.

Martin Jensen 
http://Startline.dk

Fra Valby
Tilmeldt 27. Apr 11
Indlæg ialt: 118
Fra  Supportmand.dk Skrevet kl. 08:20

Jeg kan bare sige der skal laves øvelser på en bold, både for at forbygge og for at vedligeholde.

Det er noget der kan holde sådan en dårlig ryg væk. Men det skal ikke vare være øvelser hvor man løfter bolden, nej det skal være ligesom da man var barn. Hop på den, stå på den, sid på den, rul på den, lav mave bøjninger, alt hvad der overhovedet kan tænkes på.

Det vil alt sammen være med til at styrke ens indre korset og det er en langvarig proces, men når den er kommet i gang er der ingen problemer med hele ryggen :)

Supportmand.dk - IT Konsulent - IT Rådgiver - Systemadministrator

Fra København
Tilmeldt 22. Aug 11
Indlæg ialt: 406
Fra  FokusH Skrevet kl. 08:31

Det er et rigtigt interessant og relevant spørgsmål. Og svært at løse, for de fleste er s****ligeglade med advarsler om rygproblemer, før de selv står med dem. Jeg kan så tilføje - senere - risiko for fordøjelsesproblemer, fedme, dårligt blodomløb og sikkert et par ting mere.

De fleste kan sagtens træne rygproblemer bort, navnlig hvis man starter før skaderne bliver permanente. 

Gigtforeningen (pauseboogie), Videnscenter for Arbejdsmiljø (jobogkrop.dk), pause.nu er bare 3 af de mange bud der er på markedet. 

For år tilbage havde jeg en app på min computer, der var indstillet til at poppe op med et vist interval (fx 2 timer), og minde m de øvelser, jeg selv havde bedt om at få vist. Dén app savner jeg voldsomt!

God fornøjelse med at sprede budskabet ;-)

/Marianne

Tilmeldt 15. Dec 11
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 09:03

Efter en dag på stolen, så kan jeg også få ondt i ryggen / skulder eller nakken.. Her hjælpe det mig, at jeg dyrke lidt motion i fritiden. lidt styrketræning, løb eller cykling.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)