Bare af nysgerrighed: Hvor mange herinde har fået seriøse rygproblemer af at være iværksætter? Dem der ikke har - og bruger meget tid foran på computeren - hvad gør I for at forebygge problemer i fremtiden? Jeg må erkende at jeg har været meget uheldig. Og for at gøre ondt værre har jeg først opdaget problemerne meget sent fordi jeg har røget tobak som jo har smertestillende virkning. Da jeg så for alvor holdt op med at ryge for et halvt års tid siden begyndte problemerne for alvor at melde sig. Jeg kan muligvis løse mine problemer med genoptræning af ryggen i form af diverse øvelser, en langvarig process, - men så tænkte jeg om jeg var alene. Hvis problemet er rimelig udbredt, skulle jeg måske gøre lidt ud af at advare de it-folk jeg kender og tilbyde hjælp til forebyggelse. Hvis det er et sjældent fænomen, så lader jeg det selvfølgelig ligge. |
Jeg er selv mekaniker-lærling med 1 år tilbage af min uddannelse, + kontortiden derhjemme har ødelagt min ryg.
Jeg har fået konstateret kroniske smerter i topryggen for 2½ uge siden, men har i samarbejde med min læge fået den rette
medicin til at jeg ville kunne dæmpe smerterne så meget at jeg kan gennemføre en almindelig stresset arbejdsdag.
Men det kan godt holdes nede, men det bliver desværre aldrig helt perfekt igen.,
Jeg går selv til træning, fysioterapeut, massør, kiropraktor og zoneterapi for at holde smerterne nede til min uddannelse er gennemført!
Men tag en ordenlig detaljeret snak med din læge, han/hun vil helt sikkert være den bedste at snakke med pt ;-)
De bedste hilsner.