- Det er meget simpelt, der er ikke told af ting der er købt inden for EU. Og Sverige er en del af EU, så der er ikke told på. :-) Best regards / Bedste hilsner Frederik - Stokholm Jewelry |
Lige netop :D
Så hvis jeg bestiller en masse produkter fra den side, som "Banditten" anbefalede, så åbner de ikke mine pakker? Afsenderne er fra Holland. Det er også et EU-land! :) |
Det er desuden til eget forbrug. Så det er ikke noget jeg vil sælge videre. Jeg elsker at drikke protein, da jeg styrketræne en del. |
Nej jeg mener ikke de åbner dine pakker, da der ikke skulle være noget problem idet da du jo køber inden for EU's grænser. Så du kan roligt bestille noget hjem. :-) Best regards / Bedste hilsner Frederik - Stokholm Jewelry |
Okay, mange tak! :) grunden til jeg spørger er fordi, jeg vil bestille protein som ulovligt i DK fordi der er flere vitaminer i end det tilladte (så åndsvagt). Dem vil de heller ikke åbne`? :D |
Nej de åbner ikke dine pakker, det er fuldt ud lovligt, at importere produkterne så længe det er fra et EU land, hvilket det i det her tilfælde er. Priserne de giver dig privat er ikke ligeså gode som hvis du driver erhverv, men det kan stadigvæk sagtens svare sig hvis du bestiller en god portion :) Du skal blot betale 6 eller 8% VAT, hvilket self er overkommeligt ;) - bed dem blot om en wholesale pricelist og spørg efter hvilket rabat level du kan få hvis du køber for et vidst beløb. |
Det var det jeg frygtede, at de ville gøre nemlig. Så hvis de nu skulle gå hen og åbne mine kasser, selvom de er bestilt inden for EU, så kan jeg faktisk trække dem i retten? |
Det skal jeg ikke gøre mig klog på. Toldvæsenet har selvfølgelig ret til, at gennemgå hvad der kommer ind i landet i tilfælde af, at der skulle være noget ulovligt. Men du bliver ikke fortoldet af dine produkter. De er helt lovlige, at importere og bruge, du må dog ikke videresælge det uden, at være gået igennem hele smøren med fødevarestyrelsen. |
Kosttilskuds-marked er utroligt hård i DK nu, har selv købt pulver og kender til de fleste produkter og priser, da jeg selv træner rigtig meget. |