Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Konvertering fra blogger til WP

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Slagelse
Tilmeldt 9. May 09
Indlæg ialt: 742
Fra  Bureau Kronberg Slagelse.News Skrevet kl. 17:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en blog hos blogger, siden 2004 og med 300 indlæg, og den vil jeg meget gerne have over i wordpress. Begge har eksport- og importfunktioner, men er det muligt at eksportere indlæg fra blogger og derpå importere dem i wordpress?

Både det gamle og det nye domæne vil være det samme, men det er sådan set irrelevant ift. mit spørgsmål.

Udover blot tekst, så vil jeg jo også gerne have mine tags med, og dertil komme alle billederne ...

Hilsen, Robert

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. May 09
Fra  Bureau Kronberg Slagelse.News Skrevet kl. 17:09

Måske er jeg nødt til er ændre sub-domæne:

http://wordpress.org/extend/plugins/blogger-image-import/

http://wordpress.org/extend/plugins/blogger-importer/

Men er der erfaringer med dette, før jeg får lavet rod i det hele?

Hilsen, Robert

Fra Helsingør
Tilmeldt 23. Nov 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Hvorfor kan man ikke slette sin virksomhed fra Indeks? Skrevet kl. 19:14

Jeg kender ikke de 2 plug-ins. 

Men test det af på en lokal Wordpress og e hvad der sker. det er nemt at ændre domæne i Wordpress når du har importeret dine ting.

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. May 09
Fra  Bureau Kronberg Slagelse.News Skrevet kl. 19:59

Jeg gør nok det, at jeg laver en mappe med WP med samme navn (weblog) som subdomænet på blogger, hvorpå jeg meddeler Google Webmaster Tools dette, men så må jeg jo lukke blogger, og så ryger de billeder, der ikke er på Picasa, ikke?

Nuvel, så ved jeg, hvad jeg skal lave i næste weekend, men, men, men jeg fornemmer, at det går i kaos på en eller anden vis.

Men det kan næppe blive værre, end det allerede er, så ...

Hilsen, Robert

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. May 09
Fra  Bureau Kronberg Slagelse.News Skrevet kl. 20:35

Lige nu uploader jeg WP til den nye mappe, og så begynder jeg inden for et par dage eller en uges tid at forsøge at importere blogger-indlæggene, med eller uden billeder.

Når det er færdigt, så kommer jeg med en status/evaluering.

Aktuelt er gammel URL weblog.kronberg.dk og ny URL www.kronberg.dk/weblog, men intet er fixet endnu.

Hilsen, Robert

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. May 09
Fra  Bureau Kronberg Slagelse.News Skrevet kl. 11:09

Det gik forbavsende let med blogger-importer. Tre-fire klik.

Der er dog lidt detaljer, som er fjernet, herunder "Læs mere", så nu er hele indlægget på forsiden, og jeg har ikke lyst til at rette 400 indlæg manuelt.

Jeg er selvfølgelige langt fra færdig.

Hilsen, Robert

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. May 09
Fra  Bureau Kronberg Slagelse.News Skrevet kl. 22:57

Så tog jeg en dyb indånding og installerede "Tags Converter Importer" helt tilbage fra 2010, men den virkede stadig uden problemer.

Det gjorde dog, at alle indlæg blev "Ikke kategoriseret". Det er sikkert ligegyldigt SEO-mæssigt, men ikke bruger-mæssigt, så brugte lige nogle timer på at "lyn-redigere" 400 indlæg til en kategori.

Jeg håber, at andre kan blive inspirerede i, hvor "nemt" man kan gå fra blogger til wordpress.

Måden det hele er sat op på gør, at jeg umiddelbart ikke kan lave en 301, men så er der noget, som hedder tålmodighed, men den har jeg heller ikke, så lad os se, men ellers er min erfaring, at man blot forklarer google, hvad der er sket og hvorfor.

Nu bliver det spændende, om det hele var besværet værd.

Hilsen, Robert

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)