Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Alibaba som leverandør

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Støvring
Tilmeldt 16. Jul 11
Indlæg ialt: 128
Fra  Tie-shoppen.dk Skrevet kl. 16:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad er jeres erfaringer med Alibaba.com. Pris og kvalitet hænger naturligvis sammen men hvor sikker er man på levering?

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 16:38
Fra Odense
Tilmeldt 4. Oct 06
Indlæg ialt: 664
Fra  Tele Call - enkle telefoner og struktur til ældre og handicappede Skrevet kl. 17:11

Alibaba og de fyrretyve røvere...
Der er ikke nødvendigvis validering af leverandører på Alibaba, så du ved ikke om der står en rigtig leverandør bag. 
Jeg blev selv mistænksom med en mulig leverandør på Alibaba, hvor f.eks. poweradaptor kunne leveres i dansk udgave og prisen blev sænket urealistisk for at få mig til at bide på.

Jeg kontaktede ambasaden i det pågældende land, som kunne fortælle at virksomheden ikke fandetes på adressen...

I dag handler jeg udelukkende med leverandører i EU. Det er langt nemmere.

Be careful out there :-)

Fra Rødovre
Tilmeldt 7. Jan 06
Indlæg ialt: 339
Fra  Salon Nyah-Beauty Skrevet kl. 17:46

Vi har hentet mange ting hjem fra kina, hvor portalen til at finde producenterne har været alibaba hver gang.

Vi er kun en enkelt gang blevet snydt, hvor vi brugte deres nye sample webshop, hvor producenter kan lægge produkter ind som man så kan bestille vareprøver på.

Men vi har nok handlet med 14-16 forskellige leverandører i kina, hvor det har været tilfredsstillende og op til forventningerne(nogle gange over forventningerne) alle gange på nær den ene gang.

Fra Odense
Tilmeldt 4. Oct 06
Indlæg ialt: 664
Fra  Tele Call - enkle telefoner og struktur til ældre og handicappede Skrevet kl. 18:30

Thomas Pedersen:

Vi har hentet mange ting hjem fra kina, hvor portalen til at finde producenterne har været alibaba hver gang.

Vi er kun en enkelt gang blevet snydt, hvor vi brugte deres nye sample webshop, hvor producenter kan lægge produkter ind som man så kan bestille vareprøver på.

Men vi har nok handlet med 14-16 forskellige leverandører i kina, hvor det har været tilfredsstillende og op til forventningerne(nogle gange over forventningerne) alle gange på nær den ene gang.

Det har nok noget at gøre med branchen.
Jeg har også prøvet at få andre telefoner end dem som jeg købte prøver af.
Eneste kommentar var: syntes du om dem? 

Fra Fredericia
Tilmeldt 27. Feb 12
Indlæg ialt: 564
Fra  Watchfelt.dk - Moderne ure for den stilbevidste. Skrevet kl. 18:34

Hvordan finder du dine leverandøre i EU nemmest og hurtigst, der må også findes en god platform ligesom Alibaba til dette formål eller bruger du samme platform?

Watchfelt.dk forhandler moderne ure fra bla. Daniel Wellington, MVMT, Casio & Triwa.

Fra Randers
Tilmeldt 22. Apr 12
Indlæg ialt: 161
Fra  Goldheart.dk Skrevet kl. 18:53

Jeg har aldrig rigtig forstået Alibaba. Det ser så uproffesionelt ud, at jeg ikke tør bruge det. 
Jeg bestilte dog noget fra AliExpres i dag (som er ejet af Alibaba). Er spændt på at se, om jeg får varen.
- Vil gerne vide lidt mere om Alibaba!  

Mangler du nogle lækre smykker? Find dem på --->Goldheart.dk <---

Fra Dongguan
Tilmeldt 26. May 09
Indlæg ialt: 316
Fra  South China Trading Ltd. Skrevet kl. 07:28

Alibaba er jo som nævnt ikke en leverandør men er leverandør platform en såkaldt B2B platform hvor man kan søge efter leverandører.

Jeg har selv både haft gode og meget dårlige erfaringer med leverandører fundet på Alibaba så det er med at være forsigtig. Sidst jeg brugte Alibaba fandt jeg en hjemmeside på en tilsyneladende meget professionel håndklædde og viskestykke fabrik i Shenzhen som ved et hurtigt besøg viste sig at være en meget ihærdig gut der havde sat det hele op fra sin lejlighed i et beboelsesegendom og sendte hans ordre videre til en fabrik i Hunan provincen som efter hans eget udsagn var eget af noget familie på konens side :)  Defor skal man være lidt påpasselig og hvis det handler om lidt større summer penge, tage ud og besøge et par forskellige fabrikker i branchen inden man lægger ordre.

My 50 cents.

Mvh

Lars Kristensen

South China Trading Ltd.  Tilbyder vores årelange erfaring til seriøse Aminoer der overvejer Produktion i Kina.

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 07:39

Jesper Krogfelt Hansen:

Hvordan finder du dine leverandøre i EU nemmest og hurtigst, der må også findes en god platform ligesom Alibaba til dette formål eller bruger du samme platform?

Alibaba har også europæiske leverandører.. Ellers google og bare igang med at bestille samples - find producenten.

Erik:

Jeg har aldrig rigtig forstået Alibaba. Det ser så uproffesionelt ud, at jeg ikke tør bruge det. 
Jeg bestilte dog noget fra AliExpres i dag (som er ejet af Alibaba). Er spændt på at se, om jeg får varen.
- Vil gerne vide lidt mere om Alibaba!  

Aliexpress er dyrere end Alibaba, da der er tale om mindre varepartier. Aliexpress er proppet med mellemhandlere i langt højere grad en Alibaba.

Dog har Aliexpress en langt bedre kontrol. Dvs. modtager du ikke din vare (og kan bevise dette), så får du let dine penge igen. På samme måde kan du returnere varer, hvis du ikke bryder dig om dem mm.

Hele processen tager dog tid, men det fungerer ganske udemærket. Oftest er indkøbsbeløbet dog så lavt, at de færreste vil bruge tiden på det (: 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)