Hvad er jeres erfaringer med Alibaba.com. Pris og kvalitet hænger naturligvis sammen men hvor sikker er man på levering? |
alibaba er ikke en leverandør, men en handelsplatform for leverandører.
Hvad er jeres erfaringer med Alibaba.com. Pris og kvalitet hænger naturligvis sammen men hvor sikker er man på levering? |
Alibaba og de fyrretyve røvere... Jeg kontaktede ambasaden i det pågældende land, som kunne fortælle at virksomheden ikke fandetes på adressen... I dag handler jeg udelukkende med leverandører i EU. Det er langt nemmere. Be careful out there :-)
|
Vi har hentet mange ting hjem fra kina, hvor portalen til at finde producenterne har været alibaba hver gang. Vi er kun en enkelt gang blevet snydt, hvor vi brugte deres nye sample webshop, hvor producenter kan lægge produkter ind som man så kan bestille vareprøver på. Men vi har nok handlet med 14-16 forskellige leverandører i kina, hvor det har været tilfredsstillende og op til forventningerne(nogle gange over forventningerne) alle gange på nær den ene gang. |
Det har nok noget at gøre med branchen. |
Hvordan finder du dine leverandøre i EU nemmest og hurtigst, der må også findes en god platform ligesom Alibaba til dette formål eller bruger du samme platform? |
Watchfelt.dk forhandler moderne ure fra bla. Daniel Wellington, MVMT, Casio & Triwa.
Jeg har aldrig rigtig forstået Alibaba. Det ser så uproffesionelt ud, at jeg ikke tør bruge det. |
Mangler du nogle lækre smykker? Find dem på --->Goldheart.dk <---
Alibaba er jo som nævnt ikke en leverandør men er leverandør platform en såkaldt B2B platform hvor man kan søge efter leverandører. Jeg har selv både haft gode og meget dårlige erfaringer med leverandører fundet på Alibaba så det er med at være forsigtig. Sidst jeg brugte Alibaba fandt jeg en hjemmeside på en tilsyneladende meget professionel håndklædde og viskestykke fabrik i Shenzhen som ved et hurtigt besøg viste sig at være en meget ihærdig gut der havde sat det hele op fra sin lejlighed i et beboelsesegendom og sendte hans ordre videre til en fabrik i Hunan provincen som efter hans eget udsagn var eget af noget familie på konens side :) Defor skal man være lidt påpasselig og hvis det handler om lidt større summer penge, tage ud og besøge et par forskellige fabrikker i branchen inden man lægger ordre. My 50 cents. Mvh Lars Kristensen |
South China Trading Ltd. Tilbyder vores årelange erfaring til seriøse Aminoer der overvejer Produktion i Kina.
Alibaba har også europæiske leverandører.. Ellers google og bare igang med at bestille samples - find producenten.
Aliexpress er dyrere end Alibaba, da der er tale om mindre varepartier. Aliexpress er proppet med mellemhandlere i langt højere grad en Alibaba. Dog har Aliexpress en langt bedre kontrol. Dvs. modtager du ikke din vare (og kan bevise dette), så får du let dine penge igen. På samme måde kan du returnere varer, hvis du ikke bryder dig om dem mm. Hele processen tager dog tid, men det fungerer ganske udemærket. Oftest er indkøbsbeløbet dog så lavt, at de færreste vil bruge tiden på det (: |