Altså jeg synes du i stedet skulle du gøre konceptet mere unikt i stedet for at skyde bredt og satse på lave priser for det tror jeg bliver op ad bakke..
Hvad med at lave det niche agtigt og sælg kun en type sko?
Problemet med sko er at kunderne er utrygge ved at købe sko (mærker) de ikke kender i forvejen. Der er en anden tråd hvor en webshop med lækre, kvalitets børnesko ikke sælger nok, fordi kunderne ikke kender mærket og rigtig mange som køber sender varerne retur da størrelsen ikke passer.
Derfor vil en stor del af salget ske til kunder som har besøgt en fysisk butik og ikke fundet den rigtige størrelse.
En idé kunne være at prøve at samarbejde med en stor fysisk butik, hvor du har webshoppen og udvikler og sælger på den, og den fysiske butik har varelager.
Det vil gavne jeg begge
Vi har det største og billigste udvalg af boblekonvolutter.
Jonas, måden du starter på er, at få en lille butik. Efterhånden som det går bedre og bedre, kan du udvidde til en større butik. Når det går godt med den, åbner du endnu en butik, efterfulgt af et par stykker mere hvis det fortsat går rigtigt godt.
Så laver du din lille kæde om til et franchise koncept, og giver andre iværksættere muligheden for at starte en forretning med dit koncept. De betaler naturligvis for at være i kæden, og benytte dit indkøbsnet etc. På den måde kan du få kæden udbredt, uden nødvendigvis selv at være involveret dybt i hver butik.
Det er godt at have store drømme! Dem der vil, de kan! Du skal ikke lade dig slå ud af at der er mange, der vil prøve at skyde din idé ned, men du kan tabe mange penge, hvis du satser for stort for hurtigt. Modebranchen er indviklet og der er mange ting man skal vide - hvilke messer man skal tage på, importregler mm. Jeg ville foreslå dig at få et job hos et større skofirma og få lidt erfaring først. Se hvad de gør - det vil spare dig for mange fejl. Det skal ikke være et job som butiksassistent. Du skal ind på et kontor hos en stor butikskæde eller hos nogen der selv designer sko. Så får du også et godt netværk. Imellemtiden sparer du op, og så starter du med fuldt drøn på! Glæder mig til at se dig som butikskædeejer engang i fremtiden :-)