Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er forskellen mellem Macbook Air og Macbook Pro?

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Kamilla Hansen:
Men der er desværre eneste problem, er cd-drive? Kan man overhovedet ikke se en film eller noget, hvis man er i toget eller flyvet. eller noget og skal køre i flere timer, så har man macbook til at se en film?

Vi lever i 2012, og langt de fleste film er digitaliseret. Du kan få et Viaplay abonnement med adgang til over 1700 film, for blot 99 kroner om måneden. Og man kan også 'leje' okay billige film, ved TV2 Play. Derudover findes der også Netflix, m.v. - så film, det er der sku nok af! :-).

Fra Hammel
Tilmeldt 11. Aug 11
Indlæg ialt: 441
Fra  Websolu.dk Skrevet kl. 23:25

Casper Jensen:

Kamilla Hansen:
Men der er desværre eneste problem, er cd-drive? Kan man overhovedet ikke se en film eller noget, hvis man er i toget eller flyvet. eller noget og skal køre i flere timer, så har man macbook til at se en film?

Vi lever i 2012, og langt de fleste film er digitaliseret. Du kan få et Viaplay abonnement med adgang til over 1700 film, for blot 99 kroner om måneden. Og man kan også 'leje' okay billige film, ved TV2 Play. Derudover findes der også Netflix, m.v. - så film, det er der sku nok af! :-).

Det ændrer vel ikke på, at en stor gruppe af mennesker stadig bruger CD/DVD-skiver til programmer, film m.m. :-) Inklusiv trådstarter.

Fra Aarhus C
Tilmeldt 31. Jan 12
Indlæg ialt: 405
Fra  Bleep Films Eberhard IVS Skrevet kl. 23:38

Jeg synes en macbook pro er lige offensiv nok til brug af photoshop og word. Men hvis du selvfølgelig ikke kan undvære et CD-drev bliver den svær.

Et alternativ kunne være at købe et ekstern drev og så rippe dine film hjemmefra så de er klar til toget eller hvor du nu vil se dem.

Hvis du vælger en macbook pro kommer du til at betale for meget mere end du har brug for og nogensinde kommer til at bruge, så jeg vil anbefale en air. 

Med venlig hilsen

Tobias Eberhard

Co-Founder & CEO @EasyPoker

Fra Hammel
Tilmeldt 11. Aug 11
Fra  Websolu.dk Skrevet kl. 23:44

Tobias Eberhard:

Jeg synes en macbook pro er lige offensiv nok til brug af photoshop og word. Men hvis du selvfølgelig ikke kan undvære et CD-drev bliver den svær.

Et alternativ kunne være at købe et ekstern drev og så rippe dine film hjemmefra så de er klar til toget eller hvor du nu vil se dem.

Hvis du vælger en macbook pro kommer du til at betale for meget mere end du har brug for og nogensinde kommer til at bruge, så jeg vil anbefale en air. 

Med venlig hilsen

Tobias Eberhard

Det kommer vel lidt an på, hvor meget "det lette" og SSD ved Air'en trækker. Prisen er den samme, og den mindste Macbook Pro er da på ingen måde overkill til det behov. At den kan trække mere end det er en anden sag. 

Selv tager jeg dog en Air om et par dage med et valg mellem de to - selvom den også skal bruges til lidt app-udvikling osv. Primært på grund af designet, SSD osv. Men jeg klarer mig dog også uden et drev; der må en anden computer / dropbox el. USB komme til hjælp.

Men til trådstarter: har du virkelig brug for et drev og godt kan klare dig med en lidt større og "overall-langsommere", tag en Macbook Pro. 

Fra Aarhus C
Tilmeldt 31. Jan 12
Indlæg ialt: 405
Fra  Bleep Films Eberhard IVS Skrevet kl. 00:03

Den mindste MacBook air starter ved 8099,- og er endnu billigere på amazon.co.uk. Den er ekstrem kraftig af en mindre bærbar at være. 

Den mindste MacBook pro er rimelig kraftig og starter ved 9700 kr. Jeg kan ikke se hvad alt den kraft skulle bruges til i hendes tilfælde. Den eneste fordel for hende ved at købe en Pro er som sagt CD-drevet eller hvis hun ikke kan nøjes med en 11" skærm. 

Og jeg siger ikke at det er en dårlig ting at maskinen kan trække mere end hun har brug for, hun kommer bare til at give ekstra penge for noget hun ikke bruger. 

Co-Founder & CEO @EasyPoker

Fra Hammel
Tilmeldt 11. Aug 11
Fra  Websolu.dk Skrevet kl. 00:08

Hej igen.

Nu er jeg gået efter to 13"'ere med samme pris for at lave en fornuftig sammenligning, da jeg ikke selv ville kunne klare mig med en 11", og når hun skriver til studiebrug/til at se film osv., er jeg ret sikker på, hun ikke vil have en 11"; men jeg kan blive overrasket.

Vi kan "diskutere" i lang tid uden at blive helt enige, men min mening og anbefaling er vist kommet frem.

Hav en god aften,

Christian

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)