Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er forskellen mellem Macbook Air og Macbook Pro?

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Grenå
Tilmeldt 30. Jun 12
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 21:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg er ny her. Og jeg skriver fordi jeg ville vide, hvad er forskellen på Macbook pro og Macbook Air, og hvad kan den?

og hvad er det bedste ved Macbook pro og air, da jeg overvejer at købe det, til min skole uddannelse, og jeg vil købe det, som jeg ikke vil fortryde det. Lad mig høre jeres meningen om angående Macbook Air og Pro?

Jeg har en gammel Macbook, hvide Macbook, men vil gerne vide om Air og Pro??

Venlig hilsen KamillaSmile

Tilmeldt 12. Oct 11
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 21:33
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Du lydder ikke som om du har givet tage bare 2 min og researche det... Anyway:

Først kik på apple.com.

Som du kan se findes der 2 typer Macbook pro. De gamle og den nye. Forskellene er store faktisk, det største er nok at den nye pro har retina skærm. Det betyder at den har rigtigt mange flere pixels i skærmen, dog ikke noget som du ville behøve til skolegang.

Mht til de gamle air mod pro, så er air modellen kun et par mm tyk mens proen har mere kræft. Air har en SSD hvilket giver en lynhurtig boot tid men den er også dyrere end en pro der kan nogenlunde det samme. Se youtube, der er måske tre-fire tusinde videoer som omhandler det her emne. Og skulle du stadig være i tvivl så gå ned i en fona eller elgiganten og hold dem i dine hænder. 

Mht til skole er de begge super gode. Måske er air'en den bedste, fordi den er mest transportable - tilbgengæld også dyrere. 

Mvh

Fra Hammel
Tilmeldt 11. Aug 11
Indlæg ialt: 441
Fra  Websolu.dk Skrevet kl. 21:33
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Hej

Lad os tage udgangspunkt i de her to modeller anno 2012 ("officielle" priser)

- Macbook Air 13" : 9699,-

- Macbook Pro 13" : 9699,-

Macbook Air

Tynd, let, nem at have med. Samtidig er den baseret på det, man kalder SSD - kan beskrives som en "meget hurtig harddisk". Det vil sige, at opstarten af computeren, åbning af programmer osv. går hurtigere. Dermed er denne computer velegnet til studiebrug, da den er nem at have med, ikke fylder særlig meget og gør alle "hverdagstingene" hurtigt - som surfing, tjekke mails, skrive i Word osv.

Macbook Pro

Knap så lille - dog ikke noget der giver store problemer - og har i de mindre modeller en normal harddisk. Det vil sige, alle hverdagstingene går formentligt ikke ligeså hurtigt. Til gengæld har den bedre grafikkort, bedre processor osv.; altså - den har flere kræfter. Kort sagt er en Macbook Pro altså velegnet, hvis man kører tunge programmer som fx Photoshop. 

Forskel

Det er nævnt i begge beskrivelser, men for at ridse det op:

- Macbook Air er bedst til normal og "på-farten" brug

- Macbook Pro er bedst hvis man kører tunge programmer, der kræver flere kræfter

Er der noget du ikke forstår, så skriv endelig.

Vh

Christian

-----

@ Asbjørn

Før du nedgør andre, så tag i det mindste selv at have styr på dine facts. Macbook Pro har i en af versionerne retina - standard macbook pro er ikke. Dertil er det ikke så simpelt, som du siger; der er flere ting, man ikke bare kan se. Og alle kan da bruge andres erfaringer, så hold den negativitet væk.

Fra Grenå
Tilmeldt 30. Jun 12
Skrevet kl. 21:53

Hej

Tak for dit  svar. :) 

Okej, så ved jeg det angående med Macbook. Men eneste lille problem, er at jeg har hørt at pro giver problemer eller noget..

Men der er desværre eneste problem, er cd-drive? Kan man overhovedet ikke se en film eller noget, hvis man er i toget eller flyvet. eller noget og skal køre i flere timer, så har man macbook til at se en film?

@Asbjørn. Tak for svaret. kan kun se det ligner hinanden meget. Nu har jeg fået svaret med hvad der er forskellen på det.. Macbook air er vist ingen cd drive, pga man skal ha cd/dvd drive boks ved siden af..

Fra Hammel
Tilmeldt 11. Aug 11
Fra  Websolu.dk Skrevet kl. 22:04

Macbook Air er en af de computere, der "gør oprør" mod CD-drive. Først og fremmest gør det PC'en tyndere / mere plads til andre ting, men det understøtter også visionen om en computer, der er baseret på internettet / streaming / "nutidige" ting. Så nej du kan ikke bare sætte en DVD i.

Det du dog kan er at købe en boks, som du sætter til computeren. Jeg mener ikke, den fylder det store, men hvis du ofte bruger CD-drives, er det naturligvis en ulempe for dig.

Fra Grenå
Tilmeldt 30. Jun 12
Skrevet kl. 22:47

Ok. Tak (:

Hvad med Macbook Pro?

Fra Hammel
Tilmeldt 11. Aug 11
Fra  Websolu.dk Skrevet kl. 22:52

EDIT

Jeg mente, den havde drive, men jeg blev lige usikker og kan se, den vist ikke har.

Fra Grenå
Tilmeldt 30. Jun 12
Skrevet kl. 22:56

Ok Tusind tak for dit svar, og det er jeg glade for at vide om det (:.

Fra København
Tilmeldt 3. Feb 12
Indlæg ialt: 182
Skrevet kl. 22:57

Med en Macbook Pro har du mulighed for at se DVD i toget eller på skolen, da den har indbygget DVD-drev.

Den har mulighed for en større harddisk og en hurtigere processor, dog er grafikkortet ens (ikke noget voldsomt). En MacBook Pro 15" er nok det bedste valg hvis du skal bruge den til en grafisk uddannelse.

De holder strøm nogenlunde lige længe, dog er MacBook Pro noget tungere.

Ellers kan du læse mere her.. 

Med venlig hilsen,

Alexander 

Hvis du har en opgave der kræver en professionel fotograf med lave priser, så kontakt os for en uforpligtende snak! 

Fra Grenå
Tilmeldt 30. Jun 12
Skrevet kl. 23:07

Hej Alecander.

Tak for dit svar.

jeg tror mest på at jeg vil nok vælge pro 13.3 .. for jeg bruger photoshop og word/power og sådan og film (:

Skal bruge til skole studie. Så Tak for dit svar, Det er jeg glad for at vide (:

Venlig hilsen Kamilla

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)