Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Afslag på erstatning for tyveri, kan det være rigtigt?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Jun 12
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 18:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen,

Jeg er super frustreret og forarget over man bare kan afvise på denne måde, håber der sidder nogen derude med viden eller et godt råd, som kan hjælpe mig.

Jeg anmeldte for 14 dage siden et tyveri af min bagage og har i dag modtaget et brev hvor det bliver afvist. Sagen er den, at jeg bor i kbh og har familie i Jylland. Jeg rejser rigtig meget med tog frem og tilbage. Som mange andre smider jeg enten min bagage bag sædet (mellem stolene i toget) eller op over sædet. Jeg sætter mig altid til at sove når jeg rejser frem og tilbage... Jeg har i en periode fra 21 april 2011 til 17 juni 2012 oplevet 2 gange, at min bagage er blevet hugget mellem Aarhus og Kbh. På denne baggrund mener PrivatSikring at jeg har udvist grov uagtsomhed, ved ikke at holde opsyn med min bagage denne gang. Hvis andre af jer rejser meget, ved man også godt, at man ikke bare smækker sin bagage på skødet og sidder pænt med den i 3,5 time.. De skriver derfor, at forsikringsbegivenheder der er udvist ved grov uagtsomhed ikke bliver dækket.

Er det helt normalt? Kan jeg stille noget op?

Fra Brørup
Tilmeldt 20. Jul 11
Indlæg ialt: 500
Fra  KitchenTech ApS Skrevet kl. 18:24
Hvis du har lagt bagagen så du ikke har kunne holde øje med den og du oven i det har sovet, forstår jeg godt de kalder det grov uagtsomhed, når det sker igen.

Efter første gang, burde man være en tand mere opmærksom.

Du er desuden meget uheldig. Jeg har i de 5 år jeg har været togfører, ikke personligt oplevet en eneste få bagage stjålet. Derimod har jeg ugentligt folk der glemmer bagage eller glemmer hvor de gjorde af det.

Men træls situation alligevel. Har du prøvet at efterlyse bagagen hos DSB?
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:21

Jeg er ikke verdensmester i forsikringsret, men syntes da alligevel at du skal prøve at stille spørgsmåltegn ved dit forsikringsselskabs afgørelse. Skillelinien med grof og almindelig uagtsomhed kan ofte være ganske lille.

Hvis du ikke kommer længere med dit forsikringsselskab er muligheden at klage til Ankenævnet for Forsikring.

http://www.ankeforsikring.dk/Hvordan_man_klager.aspx

/Henrik

Fra 8600 Silkeborg
Tilmeldt 12. Jun 10
Indlæg ialt: 1458
Fra  Firm 2 Halfdan Timm ApS Skrevet kl. 19:30

Der skal normalt rigtigt meget til før end der statueres grov uagtsomhed. Hvad du har gjort er måske dumt og en smule uansvarligt, men groft uagtsomt er nok at presse den.

Jeg tror, du med en anke af afgørelsen har udmærkede chancer. Hvis værdien af det stjålne naturligvis retfærdiggør at bruge tid og kræfter på at starte en krig med dit forsikringsselskab :-)

Tilmeldt 30. Jun 12
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 20:07

Jeg har undersøgt sagen og kan se fra lign. sag tidligere, at der ikke kan være tale om groft uagtsomhed ved placeringen af tasken over sæddet. Heller ikke at man falder i søvn.

Men det, at det er sket 3 gange på 1,5 år vurderer de er groft uagtsomt? Kan det virkelig passe..

De henviser til en tidligere afgørelse, hvor en person over en årrække på 5 år, har haft skade hvert år af præcis samme slags. Jeg har haft 3 skader på 1,5 år og har aldrig tidligere haft nogen form for skader. Hvordan kan det så tolkes som groft uagtsomt? Så mit uheld er groft uagtsomt?

Jeg forstår det ikke rigtig.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)