Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Anbefaling af artikel/bog/blog/site om "SEO for begyndere'?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 22. Aug 11
Indlæg ialt: 406
Fra  FokusH Skrevet kl. 11:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har en vag ide om, hvad SEO er, men nu vil jeg gerne til at forholde mig mere konkret til fænomenet. Google giver rigtig mange hits - søgning herinde ligeså - men en del af dem handler om, hved SEO engang var men ikke er længere, hvad dårlig SEO er osv. Så derfor: hvor kan jeg starte for at få viden på dette område?

Mit web-site indeholder lange, faglige artikler, men indtil videre har jeg lagt dem ind som pdf-filer, og det er vist da ikke så smart, hvis jeg vil findes - vel?

/Marianne 

Fra København
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 1741
Fra  Marketingsmeden I/S Skrevet kl. 11:11
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg kan anbefale bogen SEO-LEX. Bogen er skrevet i et let forståeligt sprog og alle kan være med! I løbet af bogen hæves sværhedsgraden, men det gør ikke noget da du på dette tidspunkt er blevet meget klogere.

- Alexander Larsen

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 11:34

Hej Marianne

PDF filer Etc, vægtes bare ikke så højt i søgemaskinerne. Så du burde konventere dem ind og smide dem ind som tekst. Også huske den Strukturen og Intern linkbuilding.

vh Emil

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 11:58

Alexander Larsen:
Jeg kan anbefale bogen SEO-LEX. Bogen er skrevet i et let forståeligt sprog og alle kan være med!

Ja, SEO-Lex er helt klart det bedste bud herfra også.

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 12:28
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Her er nogle gode ressourcer for dig:

Disse links burde være nok til at give dig en god forståelse af SEO og hvad du kan gøre, for at få dit website langt højere op i søgemaskineresultaterne end det er nu.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 12:42

jeg kan klart anbefale Mikkel Demib http://seo.demib.dk/    seo bog den giver god seo viden videre

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Haderslev, Sønderjylland
Tilmeldt 15. Apr 10
Indlæg ialt: 509
Fra  NuvoMedia Skrevet kl. 12:51

Jeg sender hermed mine varmeste anbefalinger til SEO-LEX. Den er skrevet i et sprog, så alle kan være med, og den kommer rundt om de mest grundlæggende ting vedrørende SEO :-)

Jeg arbejder med søgemaskineoptimering, e-handel og FB-markedsføring @ NuvoMedia.

Fra København
Tilmeldt 22. Aug 11
Indlæg ialt: 406
Fra  FokusH Skrevet kl. 19:23

Tusind tak for alle forslagene.

Det kan være spørgsmålet bliver overflødigt, når jeg har læst mere ... men link-building i faglige artikler? Jeg skriver artiklerne med 100% vægt på indhold, så link-building er vel ikke relevant?

/Marianne

Tilmeldt 14. Feb 12
Indlæg ialt: 490
Skrevet kl. 19:26

Jeg vil også give min varmeste anbefaling af Thomas Rosenstands SEO-LEX. Han er super god til at formulere tingene, så alle kan forstå dem.

Mvh

Søren

Brug for hjælp til WordPress? eller mangler du en professionel hjemmeside?  -  https://prestawise.dk

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 21:30

Marianne H:

Tusind tak for alle forslagene.

Det kan være spørgsmålet bliver overflødigt, når jeg har læst mere ... men link-building i faglige artikler? Jeg skriver artiklerne med 100% vægt på indhold, så link-building er vel ikke relevant?

/Marianne

Der er 2 former af links de eksterne (fra andre sites) og de interne (på dit eget site) begge dele vægtes i Google. Du kan gøre rigtig meget på dit eget site for at opnå en god linkbuilding internt.

Så du kan sagtens forbedre dine fagartikler uden det går ud over indholdet.

• sitemaps
  • god menustruktur
  • god mappe-struktur
  • max 3 -leds - links
  • interne bookmarks/anchorspoints på hver side
  • etc.
F.eks. deler du dine artikler op i mindre afsnit med en god og sigende overskrift, og derefter laver du en indholdsfortegnelse øverst, med links ned i siden til hvert afsnit
Det var lige et lille 5-minutter kursus, og så er du beskæftiget de næste dage.
Så mangler du blot de sidste 4 ugers kursus - eller sagt på en anden måde, med SEO bliver man aldrig færdig med at lære.

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)