Hej, Selvom jeg er frustreret, bliver dette ikke endnu en rant om PBS. Jeg har bare et spørgsmål. Efter de mange indlæg, jeg havde været igennem på Amino, havde jeg forstået det sådan, at en indløsningsaftale for internationale kort (herunder VISA) også indebar Visa/Dankort? Men jeg tester min terminal og får fejlmeddelelse, hvorefter jeg ser dette under Tellers betingelser: "Visa/Dankort er et Dankort - ansøg om aftale hos Teller De fleste danske Visa-kort er Visa/Dankort, der som hovedregel fungerer som Dankort i danske forretninger, der modtager Dankort. For at modtage Visa/Dankort skal du have en betalingskortaftale for Dankort og eDankort. Nets håndterer indløsning af Dankort, men du kan søge om en aftale hos Teller." Av av av. Så kan jeg jo ikke bruge indløsningsaftalen for internationale kort til noget. Det er jo Visa/Dankort alle mine kunder har. Jeg er en fattig studerende, som startede et sommerprojekt med salg af is på stranden, og alt det her kortfis har indtil videre kostet mig: Indløsningsaftale: 500,- Sim-kort m. 100 kr.: 100,- Betalingsterminal (brugt): 3200,- Ejerskifte: 1200,- Softwarelicens og gatewaylicens: Ca. 500,- Reperation: 3375,- Serviceaftale: 900,- I alt: 9775,- Og det vil koste mig yderligere 3000,- at få en indløsningsaftale for Visa/Dankort, hvilket ender i 12.775,- Det er næsten lige så meget, som bilen kostede. Nu må det altså stoppe. Lige nu kan jeg kun grine af, at jeg har været så dum, men det går stille og roligt op for mig, hvor sørgeligt det er. Især fordi, at det også går ud over min partner, som har været tilbageholdende over for idéen med kortbetaling, men hvor jeg så har presset hårdt på. Jeg vil gerne have lov at slutte mit indlæg med et quote fra ét af mine tidligere indlæg (samt undskylde for, at dette alligevel blev endnu en rant): "Jeg synes desuden, at det er bemærkelsesværdigt, at det skal være så svært for iværksættere at få penge ind i deres virksomheder? Så kan vi snakke afgifter, støtte og juridiske krav til solen står op, men jeg synes helt klart, at den største barriere i min debut som ung iværksætter har været kortbetalingsbranchen. Om det skyldes monopolgiganten, PBS, eller noget andet, så mener jeg, at det er et åbenlyst sted at gribe ind for at sikre bedre forhold for iværksættere. Og jeg tror ikke, at jeg er alene om denne holdning. I al den tid, hvor jeg har kigget rundt på Amino, er jeg stødt på utallige indlæg omkring, hvor irriterende PBS og i det hele taget kortbetalingsbranchen er." Iværksætteri har længe været min passion, men PBS har da godt nok taget pusten fra mig. |
Prøv at kigge på izettle.com! Der kan du modtage kreditkortbetaling via iPhone (det koster godt nok 2,75%) men thats it!