Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

PBS, du godeste gud...... Har de ændret betingelser eller hvordan?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Nordjylland
Tilmeldt 28. Mar 12
Indlæg ialt: 111
Fra  Scandic Services ApS Skrevet kl. 22:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Selvom jeg er frustreret, bliver dette ikke endnu en rant om PBS. Jeg har bare et spørgsmål.

Efter de mange indlæg, jeg havde været igennem på Amino, havde jeg forstået det sådan, at en indløsningsaftale for internationale kort (herunder VISA) også indebar Visa/Dankort? Men jeg tester min terminal og får fejlmeddelelse, hvorefter jeg ser dette under Tellers betingelser:

"Visa/Dankort er et Dankort - ansøg om aftale hos Teller

De fleste danske Visa-kort er Visa/Dankort, der som hovedregel fungerer som Dankort i danske forretninger, der modtager Dankort. For at modtage Visa/Dankort skal du have en betalingskortaftale for Dankort og eDankort. Nets håndterer indløsning af Dankort, men du kan søge om en aftale hos Teller."

Av av av. Så kan jeg jo ikke bruge indløsningsaftalen for internationale kort til noget. Det er jo Visa/Dankort alle mine kunder har.

Jeg er en fattig studerende, som startede et sommerprojekt med salg af is på stranden, og alt det her kortfis har indtil videre kostet mig:

Indløsningsaftale: 500,-

Sim-kort m. 100 kr.: 100,-

Betalingsterminal (brugt): 3200,-

Ejerskifte: 1200,-

Softwarelicens og gatewaylicens: Ca. 500,-

Reperation: 3375,-

Serviceaftale: 900,-

I alt: 9775,-

Og det vil koste mig yderligere 3000,- at få en indløsningsaftale for Visa/Dankort, hvilket ender i 12.775,-

Det er næsten lige så meget, som bilen kostede.

Nu må det altså stoppe. Lige nu kan jeg kun grine af, at jeg har været så dum, men det går stille og roligt op for mig, hvor sørgeligt det er. Især fordi, at det også går ud over min partner, som har været tilbageholdende over for idéen med kortbetaling, men hvor jeg så har presset hårdt på.

Jeg vil gerne have lov at slutte mit indlæg med et quote fra ét af mine tidligere indlæg (samt undskylde for, at dette alligevel blev endnu en rant):

"Jeg synes desuden, at det er bemærkelsesværdigt, at det skal være så svært for iværksættere at få penge ind i deres virksomheder? Så kan vi snakke afgifter, støtte og juridiske krav til solen står op, men jeg synes helt klart, at den største barriere i min debut som ung iværksætter har været kortbetalingsbranchen. Om det skyldes monopolgiganten, PBS, eller noget andet, så mener jeg, at det er et åbenlyst sted at gribe ind for at sikre bedre forhold for iværksættere. Og jeg tror ikke, at jeg er alene om denne holdning. I al den tid, hvor jeg har kigget rundt på Amino, er jeg stødt på utallige indlæg omkring, hvor irriterende PBS og i det hele taget kortbetalingsbranchen er."

Iværksætteri har længe været min passion, men PBS har da godt nok taget pusten fra mig.

Partner Manager, Scandic Services ApS
Eksklusiv distributør af WhiteCanyon software til sikker certificeret datasletning

Fra Aalborg
Tilmeldt 25. Dec 09
Indlæg ialt: 655
Fra  Dropshipbase.dk Skrevet kl. 00:31
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Prøv at kigge på izettle.com! Der kan du modtage kreditkortbetaling via iPhone (det koster godt nok 2,75%) men thats it!

Tilmeldt 12. Oct 11
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 00:55

Tom:

Prøv at kigge på izettle.com! Der kan du modtage kreditkortbetaling via iPhone (det koster godt nok 2,75%) men thats it!

Eller de 1000.000 andre :) F.eks. Square.comhttp://www.mophie.com og https://www.sailpay.com/ 

Nu ved jeg ikke hvornår du købte hos pbs, men hvis du er heldig kan du måske bruge dine 14 dages returret?

Mvh

Fra Aalborg
Tilmeldt 25. Dec 09
Indlæg ialt: 655
Fra  Dropshipbase.dk Skrevet kl. 00:59

Flot kommentar! iZettle kan du bruge i Danmark - square fåes kun i USA!

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 01:03

Det lyder underligt??

Et visa-dankort har altid fungeret i de gateways uden aftale med NETS/Dankort??

Så jeg tror umiddelbart ikke det er det primære problem -

der må være en anden fejl i din test -

Jeg hjælper gerne hvis kodningen giver problemer.

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Fra Brørup
Tilmeldt 20. Jul 11
Indlæg ialt: 500
Fra  KitchenTech ApS Skrevet kl. 08:43
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 2 person
Når en visa/dankort-transaktion går direkte via Nets, så tvinger Nets den igennem som er dankort. Derfor afvises den.

Men går betalingen med visa/dankort uden om Nets, bruges Visa-delen af kortet.

Du skulle have tegnet en aftale med Euroline (som i øvrigt er gratis).

Det er Nets skyld du står i en træls situation nu - De holder krampagtigt fast i det monopol de har tilbage.
Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 09:10

Ronni Plindstrup:

Et godt bevis på det kan svare sig at researche inden man handler ;)

/allan

Fra Gentofte
Tilmeldt 4. Dec 11
Indlæg ialt: 87
Fra  shopKONRAD.dk Skrevet kl. 09:12

Hej,

Øv for en kedelig og dyr oplevelse du har haft, med PBS.

Dog vil jeg til deres forsvar sige - Du købte en brugt terminal, som derefter skulle til reparation. Hvilket udgør ca. halvdelen af dine udgifter. Det er ikke PBS's skyld.

Jeg ved det er lidt (for) sent, men det er muligt at lease en "mobil-terminal" til 100,- pr. måned. Det kunne i have lagt ud med det første år - så din kompagnon kunne blive overbevist :-)

Ellers vil jeg også anbefale iZettle.com - Jeg har selv en kortlæser derfra, til nødstilfælde. Det virker glimrende. En anelse langsommere og flere klik end en alm. mobil terminal. Men det virker. Derudover tager til "kun" 2,75% i gebyr - Intet abb. eller årsbetaling osv.

Sidst men ikke mindst, så må jeg give dig ret. Det er en konkurrenceforvridende skam PBS har dette monopol. Jeg håber det må blive et forrygende vejr, så dine kunder må købe ENDNU flere is :-)

Mvh
shopKONRAD / Daniel

Fra Aalborg
Tilmeldt 4. Mar 11
Indlæg ialt: 169
Fra  HoxIT Skrevet kl. 09:14

Af webshops jeg har set er der meget, meget få dankort betalinger, som ikke er Visa/dankort. Så min tanke er, at du ikke behøver en indløsningsaftale med NETS, da alle Visa/dankort kan bruges til VISA transaktikoner. (rettelse: Jeg havde misset, at dette IKKE var en webshop, det beklager jeg).

Jeg har lige lavet lidt statistik på det. Men kun på baggrund af webshops.

Knap 10% datamarked.dk's transaktioner er regulære dankort mod ca. 76% Visa/dankort. 86% bruger Visa understøttet kort på smaahjerter.dk. Kan det svare sig at give +12k, for de sidste 10%? Så skal butikken alligevel være stor, tænker jeg.

Fra Nordjylland
Tilmeldt 28. Mar 12
Indlæg ialt: 111
Fra  Scandic Services ApS Skrevet kl. 11:05

For the record, så har jeg testet flere forskellige VISA/Dankort nu, og det virker altså ikke, men der står jo også klart og tydeligt i Tellers betingelser (som er den del af PBS, som udsteder udløsningsaftale for internationale kort):

Visa/Dankort er et Dankort - ansøg om aftale hos Teller

For at modtage Visa/Dankort skal du have en betalingskortaftale for Dankort og eDankort.

Er det anderledes, når det er webshops? For jeg synes godt nok, at Aminoer har givet udtryk for, at indløsningsaftalen for dankort kun er rene dankort, og at VISA/Dankort går ind under VISA.

iZettle har jeg også, men en transaktion tager bare så lang tid, og når der er kø (og mange kunder generelt), så er det bare ikke optimalt. Desuden har jeg mødt en smule skepsis.

Og de 14 dages returret er desværre udløbet.

Det lyder underligt??

Et visa-dankort har altid fungeret i de gateways uden aftale med NETS/Dankort??

Så jeg tror umiddelbart ikke det er det primære problem -

der må være en anden fejl i din test -

Jeg hjælper gerne hvis kodningen giver problemer.

Når du siger kode, snakker du så ikke webshops?

Når en visa/dankort-transaktion går direkte via Nets, så tvinger Nets den igennem som er dankort. Derfor afvises den. 

Men går betalingen med visa/dankort uden om Nets, bruges Visa-delen af kortet. 

Det er Nets skyld du står i en træls situation nu - De holder krampagtigt fast i det monopol de har tilbage.

Jeg har prøvet at google lidt, men jeg synes ikke, at jeg kan finde det Euroline, du snakker om. Kan du evt. prøve at sende et link? For hvis det er gratis, kan jeg vel bare tegne aftalen med Euroline? Jeg havde bare den opfattelse, at alle internationale udbydere alligevel skulle igennem PBS, og at det så ikke kunne betale sig. Men det lyder da interessant.

Og mange tak for svar til alle.

Partner Manager, Scandic Services ApS
Eksklusiv distributør af WhiteCanyon software til sikker certificeret datasletning

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)