Hej. Jeg står i den situation, at jeg har udvidet mit portfolio af hjemmesider, med et godt og rigtig dyrt domæne med tilhørende hjemmeside. Vil være ked af at oplyse domænenavnete her, men dem der har brug for at få det, kan sende PM. Der ligger ModX enterprise på nu, og om denne er siden bygget op om. SIden indeholder op mod 50 undersider med tekster og billeder. Derfor var min første tanke at jeg ville beholde ModX og lære det. Men efter at have studeret det lidt, er jeg bange for at de udvidede funktioner jeg ønsker at implementere, simpelthen bliver for kompliceret, og jeg er bange for ModX ikke kan det, jeg gerne vil have det til. Har talt med en person idag, der foreslog Drupal. Jeg er rimelig blind - for eneste erfaring jeg har med CMS er wordpress, dandomainshop og magentoshop - og har ingen programmeringsfærdigheder selv, men god sans for at finde rundt. Kan ved hjælp af guides rette lidt i database m.m.. Her ligger mit niveau ca. Men Hvad fanden gør jeg? Under alle omstændigheder skal jeg have lært et helt nyt CMS system at kende, og er det realistisk at få konverteret siden til et andet CMS for en overskuelig pris? Har selv tænkt i outsourcing og har gode kontakter i udlandet, men eftersom det er en dansksproget hjemmeside, så vil jeg ikke risikere det bøvl, der kan opstå med sprogbarrierer med indere. Endvidere er dette et projekt, der på sigt skal være rimeligt seriøst. Så mit spørgsmål er: Skal jeg beholde ModX eller konvertere til Joomla, Drupal eller noget helt 3. ? Siden skal ud over nyt og flot grafisk design indeholde/kunne (meget af det på sigt): SEO venlige URL dannelse, så jeg selv kan døbe mine URL's som fx: www.minside.dk/her-bestemmer-jeg-hvad-der-skal-staa/ Kategorier med mulighed for underkategorier Slideshow af seneste artikler på forsiden Polls, facebooklike m.m. uddrag af seneste artikler tilmelding nyhedsbrev søgefunktion, Oprettelse af minileksikon, hvor artikler arrangeres i alfabetisk orden FORUM - vigtig funktion Mulighed for at kommentere artikler Antispam på fora / kommentation Brevkasse med offentliggørelse af svar Flere af funktionerne eksisterer allerede i den nuværende ModX version, men siden er grafisk GRIM, og et par af funktionerne virker ikke ordentligt. Faktisk kan man på mange måder sige, at jeg gerne vil have et site i stil med netdoktor i opsætning og funktionalitet - også selvom det ikke er samme emne. Ville rigtig gerne poste URL, men er lidt paranoid, overfor at lække noget der måske kunne være godt. Har desværre set flere gange at det er gået galt for folk her på amino. Ønsker overordnede svar og anbefalinger, og dem der evt. kunne være interesserede i at gå dybere i det, eller endda give BUD på opgaven, må meget gerne kontakte mig per PM. Har været lidt i tvivl om kategori til dette indlæg - sorry. Og endvidere har jeg med vilje ikke postet det i freelancer, da jeg jo ikke har en klart defineret opgave - slet slet ikke endnu. Med venlig hilsen Jacob |
Har jeg skrevet i forkert forum eller er det tilladt lave et "BUMP" ;-)