Jeg har lige fået et super sprødt design leveret til min wordpressblog, dog er der et problem; frameworket bruger en anden form for featured image funktion. Da jeg har omkring 300 artikler på min blog har jeg hverken tid eller lyst til at finde og uploade alle billeder forfra. (min blog: www.geekfp.com) :-)
Jeg har indtil videre formået at få standard funktionen tilbage, men mangler nu at temaet bruger den funktion til at finde og indsætte thumbnails med. Er der nogen der kan fortælle mig hvordan jeg gør sådan? en guide eller andet?
Koden jeg har tilføjet for at få funktionen tilbage kan findes her:
<?php if ( has_post_thumbnail() ) { // check if the post has a Post Thumbnail assigned to it. echo "<div class=\"Single_Post_Thumbnail\">"; the_post_thumbnail($size,array('class' => 'Single_Post_Thumbnail_Img')); echo "</div>"; } ?>
Det samme gær du så i index.php og archive.php hvis du også vil have billederne vist der.
Hej Michael, super godt svar! Jeg har fået erstattet thumbnails inde i artikler, men dimensionerne passer ikke helt. Hvordan sætter jeg nogle rammer for hvor store de må være? :-)
i mit eksempel ligger der en Div rundt med billedet ned en class kaldt Single_Post_Thumbnail og billedet har fået en klasse kaldet Single_Post_Thumbnail_Img denne klasse kan du give nogle værdier i din style.css fil. her kan sætte en width og height på billedet og meget andet.
Nej. så skal du give billedet i archive.php index.php og single.php hvert sit navn, og så give dem forskellige størrelser i din css fil, men det er ej heller noget problem.
<?php if ( has_post_thumbnail() ) { // check if the post has a Post Thumbnail assigned to it. echo "<div class=\"Single_Post_Thumbnail\">"; the_post_thumbnail( array(275,275, true ) ); echo "</div>"; } ?>