Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

(snabela)

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra København V
Tilmeldt 6. Mar 07
Indlæg ialt: 572
Skrevet kl. 01:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Har lagt maerke til, at flere og flere gaar over til at skrive (a) eller (snabela) eller bruger billeder af @ i steden for at skrive @ i deres emailadresser, naar de skriver paa nettet. Gaar ud fra, at det er for at gardere sig imod spam-mail...
Hvordan foregaar det egentligt, naar de leder efter emailadresser?
Er der lavet programmer der automatisk soeger efter emailadresserne?
I saa tilfaelde kan de jo bare aendre soegekriteriene til de alternative @.
Nogen der ved noget om dette?

Med venlig hilsen Hulahoppigen/Yvon

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 04:00
Ja det er simpelthen bare crawlers der løber nettet rundt efter email adresser og lister dem i deres databaser.

Det er også klart min overbevisning at de er blevet klogere efter det er gået trend i at skrive det om til (at) o.lign. Men det er kun en brøkdel af dem. Du gardere dig stadig mod en del af dem ved at skrive om.

Hvis du så vælger en af de utallige kombinationer så har de svært ved det. F.eks. ved at skrive /at/ istedet for. eller dot for .

Mange er også begyndt at skjule deres email adresser via javascript på deres firmasider for at undgå de bliver høstet.

Men er din email adresse allerede blevet høstet et par gange, og du allerede får spam, ja så er du på den, de sælger den til højre og venstre og hvor de ellers kan komme til det.

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 04:10
Vi har oplevet at emailadresser som kun står på en eller ganske få websider og ellers ikke bruges, bliver spammet, selv om emailen er skrevet med forskellige mere eller mindre kryptiske javascripts...
Så jo, spammernes crawlers lader til at være blevet ret avancerede (ellers er vi måske bare uheldige).

Personligt har jeg opgivet, jeg vil hellere skrive min email ganske almindeligt og give folk mulighed for at klikke på det. Håber at det et eller andet sted i forløbet giver en ekstra ordre som kan betale for et spam-filter

I øvrigt rart at se, at jeg ikke er den eneste som sidder og arbejder ud på de meget sene nattetimer

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 07:14
Samtidig er de spamfiltre på markedet idag jo også så effektive at man nærmest slet ikke ligger mærke til det store spamproblem, da de automatisk bare hopper væk ned i deres egen mappe.
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 08:20
Jeg har for længe siden besluttet mig for, at de der gerne vil i kontakt med mig med reelle hensigter, er vigtigere end de, der bare vil spamme mig. Derfor skriver jeg glad og lystigt kjer@kjers.com, for at gøre det nemt at komme i kontakt med mig.
Min mailhost tilbyder et godt - og kun lidt dyrt - spamfilter, som fjerner det meste. Og de to-tre spammails, der slipper igennenm pr. uge, sletter jeg bare stille og roligt. Med mindre de er danske, så amnelder jeg dem på dansk@spamklage.dk.

mvh Hans

Fra København V
Tilmeldt 6. Mar 07
Skrevet kl. 10:35
Tak for tipsene.

Fandt lige ud af, at man ogsaa kan anmelde udenlanske spams på denne emailadresse: int@spamklage.dk
samt faa gode raad her:
http://www.forbrugerraadet.dk/raad/forbruger/alle/raad017/

Gad vide hvad der så videre sker, med dem der anmeldes?
Har kun hoert om faa retssager her hjemme.

Fra København V
Tilmeldt 6. Mar 07
Skrevet kl. 20:39
Forsøgte lige at anmelde en udelansk spammail på int@spamklage.dk - men fik den lige i hovedet igen. Både emailen og sitet er åbenbart nedlagt...
Er der andre steder at gå hen med anmeldelser af de udenlanske bøller?

Fra Herning
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 875
Skrevet kl. 14:49
Jeg bruger et lille script, som jeg TROR virker endnu :)

<a href=''javascript:void(location.href ="mailto:min"+"@"+"adresse"+".dk?subject=Henvendelse til mig")''>

Men som tidligere beskrevet, de bliver mere skrappe med tiden de dersens robottor.

Mvh.

Fra Herning
Tilmeldt 13. Jul 07
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 14:31

Et træls problem, der er svært at dæmme op for! Jeg har dog med god erfaring benyttet nedenstående service, der omskriver ens normale emailadresse, så den bliver sværere for de såkaldte "crawlers" at finde, men på samme tid stadig fungerer for kunder, og andet godtfolk, der vil i kontakt med en

http://www.codehouse.com/webmaster_tools/email_obfuscator/

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)