Jeg er lige på nippet til at være færdig med min 1. historie om Kaptajn Blåskæg (henvender sig til børn på 2-4 år), og så skal den afsted til forlagene (krydse fingre....). Dog vil jeg gerne præsentere noget originalt og andet end bare historien - som iøvrigt er ganske udemærket i sig selv
Men hvad? Jeg har tænkt:
Vedlagt en passende størrelse tegning, så barnet selv kan farvelægge
Hele bogen uden farver - barnet farvelægger selv inde i bogen
Hjemmeside med mulighed for børnene til at komme med ideer til nye historier - i det hele taget inddrage barnet interaktivt i Kaptajn Blåskægs videre "karriere" og liv og levned
Noget interaktivt er måske meget godt, så kan børnene være med.
Men hvordan med sådan her; Med hver bog følger en hånddukke med, som læseren kan styre. På hver side står kaptajnen så i nye situationer/steder. På skibet, kaj, by, whatever. Og så kan barnet ellers hygge sig med det. Jeg ved at min lille nevø på 2 vil elske sådan noget.
Alle de kapitalstærke småbørnsforældre jeg kender, der sidder deres børn med hver deres ipad hvor de glædelige betaler for de mange forskellige apps der kan underholde deres børn. Så jeg synes du skal gå App-vejen med din børnebog - evt. mulighed for både at få den elektronisk læst op eller hvor teksten står ude i den ene side så forældren kan læse op. Så skal der være en cool bladre funktion og hotspots på figurerne og ting på billederne som barnet kan trykke på og høre lyde/sætninger.
Der må være en app-udvikler der kan lave den slags herinde, det kan ikke være videre indviklet.
Noget interaktivt er måske meget godt, så kan børnene være med.
Men hvordan med sådan her; Med hver bog følger en hånddukke med, som læseren kan styre. På hver side står kaptajnen så i nye situationer/steder. På skibet, kaj, by, whatever. Og så kan barnet ellers hygge sig med det. Jeg ved at min lille nevø på 2 vil elske sådan noget.
Og tillykke med fødselsdagen :)
En hånddukke er slet ingen dårlig idé. Det er altid godt at give køber noget ekstra med... Har selv overvejet, om udgivelse i januar med en rabatkode til Kaptajn Blåskæg-udklædning til fastelavn var en idé. Så kan alle de andre børn få kendskab til Kaptajnen.
Det jeg tænkte på, var at dukken sad fast i bogen, så hånden der holder dukken, samme tid kan holde bogen. Og så med fingerhuller i hver side så kaptajnen kan følge med i historien ;)
Og så en eller anden fancy rabatkode inde i bogen til noget merchandise er heller ikke tosset.
Alle de kapitalstærke småbørnsforældre jeg kender, der sidder deres børn med hver deres ipad hvor de glædelige betaler for de mange forskellige apps der kan underholde deres børn. Så jeg synes du skal gå App-vejen med din børnebog - evt. mulighed for både at få den elektronisk læst op eller hvor teksten står ude i den ene side så forældren kan læse op. Så skal der være en cool bladre funktion og hotspots på figurerne og ting på billederne som barnet kan trykke på og høre lyde/sætninger.
Der må være en app-udvikler der kan lave den slags herinde, det kan ikke være videre indviklet.
/Arco
En app er heller ingen dårlig idé, men jeg vil satse på en bog først. Måske skal der en QR-kode på, som kan give/gøre noget og så en app senere....? Jeg er ikke så teknisk begavet og har stadig min gamle Nokia, så jeg er ikke helt klar over mulighederne på området.
Det jeg tænkte på, var at dukken sad fast i bogen, så hånden der holder dukken, samme tid kan holde bogen. Og så med fingerhuller i hver side så kaptajnen kan følge med i historien ;)
Og så en eller anden fancy rabatkode inde i bogen til noget merchandise er heller ikke tosset.
Nåh sådan. Jep, min kone har faktisk en gammel bog om en lille fugl (nipper), som gør det der og tæller ting i løbet af bogen... Den er børnene egentlig ret glade for - eller var. De er blevet lidt for gamle til den nu...