Sad lige og kom på nogle spørgsmål vedr. domæne og seo håndtering, jeg vil jo helst ikke have at google vælger at sige jeg laver dobbelt content, så vil gerne have jeg får løst denne mulighed bedst mulig jo. Da dette kun er for informations skyld kan vi prøve at sige jeg har en række domæner, som hvis navn relaterer til det hoveddomæne som jeg også ejer.
Hvis jeg f.eks. har en side hvor jeg har et stort community og det hele er optimeret og godt, lad os kalde det “1domæne.dk”, derud over har jeg et domæne ved navn “2domæne.dk” som jeg faktisk ikke bruger mere webmæssigt, det har ingen relation mht. til navnet på mit community eller noget som helst, men ønsker blot at redirect via, meta (meta refresh), er dette noget snask?, og difinitionen af en “doorway page”?
Lige ledes har jeg et spørgsmål i lidt samme stil, hvor jeg stadig har “1domæne.dk” som skal være hoveddomæne, men jeg har også 5 andre domæner som har relaterende navne, hvordan skal dette helst håndteres?, jeg vil jo gerne have de pejer hen til hoved domænet, da jeg selvfølgelig ønsker at de skal blive positivt brugt. mht. til SEO og generel opbyggelse af siden.
Måske skulle man jo vælge at lave informations sider på alle de eksterne domæner, men svært at finde individuelt matriale til hvert domæne hvis man har +5 domæner til et hoveddomæne.
Håber nogle af jer har svar og erfaringer med netop dette spørgsmål vedr. domæner og seo. :)
Omregn valuta på farten med denne smarte valutaomregner. Det er helt gratis og virker med live valutakurser.
Hvis jeg f.eks. har en side hvor jeg har et stort community og det hele er optimeret og godt, lad os kalde det “1domæne.dk”, derud over har jeg et domæne ved navn “2domæne.dk” som jeg faktisk ikke bruger mere webmæssigt, det har ingen relation mht. til navnet på mit community eller noget som helst, men ønsker blot at redirect via, meta (meta refresh), er dette noget snask?, og difinitionen af en “doorway page”?
Det der normal anbefales herinde er 301 redirect, den kan google det bedst med.
Det andet spørgsmål vil jeg lade stå til en seo ekspert kommer forbi.
Dit svar var også hvad jeg selv var kommet frem til, men dejligt lige at få det endeligt bekræftet, benytter mig allerede af metoden, så det er jo kanon!.
Men kan det godt nok passe der ingen seo eksperter er som lige kan svare på mit andet spørgsmål? :)
Omregn valuta på farten med denne smarte valutaomregner. Det er helt gratis og virker med live valutakurser.
Hiver lige op i denne tråd en sidste gang i håb om at en med denne slags erfaring eller seo gut kan komme med sin erfaring på mit spørgsmål nr. 2, vedr. muligheder for at "peje" flere domæner mod et hoveddomæne, tjek hovedindlæget.
På forhånd tak for dem som vil hjælpe med at besvare dette. Ret så vigtigt!
Det var også noget i den stil jeg kunne tænke mig, men som f.eks. matt cutts selv siger er det svært at skulle finde nok unikt matriale for domæner der relaterer meget til samme ting.
Derfor ville jeg også gerne finde ud af hvad der ellers var af muligheder :)
Er nemligl selv seo wannebe ekspert :D