Hej Aminoer. Jeg har længe gået med drømmen om at starte mit eget, jeg har mange gode ideer, men af den ene eller den anden grund bliver de for det meste ved tanken. Jeg har en genial ide til en hjemmeside, men det er et langt mere omfattende projekt og slet ikke det jeg vil snakke om nu. Jeg har i noget tid arbejdet for en ven på dennes restaurant, på denne restaurant har vi fået produceret nogle rigtig fede glas i denne stil - http://royaldesign.dk/viewitem.aspx?ID=18874 . De kan bruges til både varme og kolde drikke, og de er produceret med vores logo. Det jeg har lagt mærke til, er at 8/10 gange når folk ser glasset siger de wow, og folk spørger også ofte hvor man kan købe dem. Det korte og det lange er at jeg er meget i tvivl, om det er værd at få sat en produktion igang med henblik på salg til primært privat personer, og måske også butikker(men jeg aner ikke hvor langt man skal ned i pris her) Jeg skal som minimum bestille 5000 stk hvis der skal logo på, og det kommer med spedition, gebyr, afgifter osv. til at koste 58.000kr hvilket jo så svare til en stk pris på 11.6kr. Er der nogen der med erfaring kan fortælle mig om det er helt hen i vejret, eller om det måske kan lade sig gøre? Markedsførings råd er også hjertens velkomne hvis det skulle vise sig at være en ok ide. Dbh Pelle Zinck |
Bodum Pavina glassene kan du finde ned til 180-200 i markedet - så nok nærmere den pris du skal regne med.
Er de i gaveæske? Umiddelbart vil jeg gætte på en salgspris for et sæt på 49,95/79,95 som en realistisk salgspris. Dvs. du skal gøre op med dig selv det er en realistisk salgspris. Samtidig at rykke 5000 stk (er det 5000 sæt, eller 5000 stk?) kræver stort set en hel kæde. Imerco, Inspiration, Kop & Kande eller Din Isenkræmmer.