Jeg var i en Mr.-forretning i Holstebro, som havde ophørs udsalg. Jeg købte en jakke med 25% rabat, hvorefter jeg fik klart og tydeligt fortalt, at hvis den skulle byttes, så kunne det gøres i enhver Mr. forretning i landet. I dag vælger jeg at tage ned til min lokale Mr. i Århus for at bytte jakken. Den flinke herre bruger en del tid på at kontakte sine kollegaer i Holstebro, som netop er lukkede. Jeg fremviser en såkaldt E-kvitterer på min iPhone, som kan kompensere for den gode gamle kvittering. Til sidst, efter toppen er kontaktet, får jeg svaret, at jakken ikke kan byttes da Mr.-forretningen i Holstebro ikke længere eksisterer.
Jeg er lidt forvirret nu, og vælger selvfølgelig at beholde den fine jakke da der ikke er andet alternativ. Er der nogen der kan forklare mig, hvad der er sket? :)
Men i følge købeloven står der ikke noget om at man skal "bytte" dette er bare en service butikken vælge at yde. Dog skal det ikke siges at du ikke har 2 års reklamations ret.
Jeg har lidt svært ved at sætte mig ind i, hvordan jeg har mistet mine 14 dages returret i Mr. forretningen. Det er egentlig der mit spørgsmål ligger :) Mvh Alexander Ahle Bæk
Jeg har lidt svært ved at sætte mig ind i, hvordan jeg har mistet mine 14 dages returret i Mr. forretningen. Det er egentlig der mit spørgsmål ligger :) Mvh Alexander Ahle Bæk
Jeg fik ellers meget klart og tydeligt forklaret, at jeg havde 14 dage i enhver Mr. forretning. Men jeg kan sagtens se at der er andre regler - det leder til min forvirring omkring hvorfor jeg bliver garanteret noget, som de ikke kan holde. Mvh Alexander
Det har sikkert noget at gøre med at deres forretninger kører som 1 forretning med egen regnskab og ikke en stor samlet. Så når 1 lukker kan de andre ikke hente de tabte penge ind hos dem som de så har givet dig for jakken. Kunne forestille mig det var noget i den stil.. (uden at vide det, da jeg ikke driver en kæde :P)