B2C: Ulovligt (Med få undtagelser, som fx avissalg).
B2B: Lovligt
B2B med reklamebeskyttelse: ?
Uopfordret brev:
B2C: Lovligt
B2C Med reklamebeskyttelse: ?
B2B: Med reklamebeskyttelse: ?
Altså med andre ord, hvilke regler gælder når der er reklamebeskyttelse? Jeg tror at man ikke må henvende sig, men hvordan sælger man så lovligt til nogen virksomheder som har reklamebeskyttelse?
Selvom der har været mange spørgsmål om dette tidligere, så synes jeg der mangler svar på en enkelte ting.
For at opsummere så har jeg forstået reglerne sådan her:
Uopfordret email:
B2C: Ulovligt
B2B: Ulovligt
Uopfordret telefonisk henvendelse:
B2C: Ulovligt (Med få undtagelser, som fx avissalg).
B2B med reklamebeskyttelse: ?
Uopfordret brev:
B2C: Lovligt
B2C Med reklamebeskyttelse: ?
B2B: Med reklamebeskyttelse: ?
Altså med andre ord, hvilke regler gælder når der er reklamebeskyttelse? Jeg tror at man ikke må henvende sig, men hvordan sælger man så lovligt til nogen virksomheder som har reklamebeskyttelse?
Reklamebeskyttelse betyder at man ikke må sende materiale til dem ej heller pr. post.
Så samme regler er gældende uanset om det er B2B eller B2C.
Dato: 13-06-2007 19:43:02 Forfatter: Benjamin Andersen
Det kan da ikke være rigtigt at man skal slå hvert enkelt firma op før man sender noget?
Må man heller ikke ringe til dem?
Tja, det er i hvert fald dit ansvar ikke at sende til dem. Når man henter lister fra fx kob kan man vælge dem fra ganske automatisk - hvis du finder dine leeds på anden vis, fx surfer ind på et firmas website som du beslutter dig for at kontakte, så bliver du jo reelt set nødt til at slå dem op. Det giver så modsat også dig en form for trykhed for at virksomhedens registrerede data stemmer overens med det de skriver på deres eget site.
Ved faktisk ikke om du må ringe til dem. Prøv at ringe til Erhvervs og Selskabsstyrelsen, de kan nok hjælpe...
Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline
Kan man overhovedet blive reklamebeskyttet som privatperson, er den eneste mulighed her ikke at sige nej tak til reklamer, hvilket faktisk så vidt jeg er informeret ikke er et krav, men bare en venlig forespørgsel på at man helst ikke ønsker reklamer.
Dato: 13-06-2007 20:16:28 Forfatter: Martin Tygsen Kan man overhovedet blive reklamebeskyttet som privatperson, er den eneste mulighed her ikke at sige nej tak til reklamer, hvilket faktisk så vidt jeg er informeret ikke er et krav, men bare en venlig forespørgsel på at man helst ikke ønsker reklamer.
Ja det kan man godt. Ved dog ikke om det hedder noget andet end "Reklamebeskyttelse" når det er for private. Robinsonliste kaldes det i hvert fald også:
Dato: 13-06-2007 20:21:00 Forfatter: Benjamin Andersen
Dato: 13-06-2007 20:16:28 Forfatter: Martin Tygsen Kan man overhovedet blive reklamebeskyttet som privatperson, er den eneste mulighed her ikke at sige nej tak til reklamer, hvilket faktisk så vidt jeg er informeret ikke er et krav, men bare en venlig forespørgsel på at man helst ikke ønsker reklamer.
Ja det kan man godt. Ved dog ikke om det hedder noget andet end ''Reklamebeskyttelse'' når det er for private. Robinsonliste kaldes det i hvert fald også: