Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

At være eller ikke være.....

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2492
Skrevet kl. 15:31
Hvor mange stjerner giver du? :

At være eller ikke være…

Egentlig burde det her have været lagt i en Blog, men da jeg ”kun” er gratist, og ikke PLUS er jeg afskåret fra dette.

Indlægget kan muligvis afføde irritation, arrigskab, vrede og opgivende hovedrysten – så er du advaret J

Hensigten er ikke at fornærme nogen, blot at komme af med noget af alt det der tumler rundt i hovedet på én, når man har ”for meget tid” – bær over med mig, læs, kommenter – eller lad være. Forvent ikke for meget, tag det for hvad det er; et skriv om tanker som kommer og går, mens jeg venter…..

Jeg har været tilmeldt Amino siden 15. maj 2012 som ganske almindelig gratist.

Tilmeldingen var affødt af 2 ting.

1. Vi er lige pludselig blevet selvstændige, eller rettere sagt, Husbond er.
  2. Jeg fik sparket, efter 17 år i samme job, 29. februar i år.

Ad. pkt. 1, så er det naturligvis ikke noget der er kommet snigende over night, faktisk har det været på vej henover 1½ år. Men da det jo medfører adskillige nye ting man skal sætte sig ind i, virker det overrumplende.

Derfor fandt jeg det inspirerende og oplysende at kigge med på Amino.

Mange af de spørgsmål vi har til denne nye tilværelse, har jeg kunnet finde svare på her.

Ad. pkt. 2, så kunne det jo være der var en som fik øje på ledige ressourcer, og selv tog kontakt – man har jo lov til at håbe. Ingen er vel i tvivl om, at det ikke er nemt bare lige at finde sig et nyt job for tiden, og med ½ års opsigelse har jeg da heldigvis tid til at søge.

Som tiden er gået, med ansøgninger hist og her, med lange dage ved PC én, mange timer på Amino, med gennemlæsning af tonsvis af nye indlæg og kommentarer til nogle stykker, bliver jeg hele tiden lidt klogere på hvad der rør sig i dagens Danmark.

Der er mange ivrige, entusiastiske iværksættere, nogle som har været i gang i mange år, nogle som lige er startet op, nogle som bare gerne vil, men ikke ved hvad de vil starte op med.

Og så er der dem, som jeg vil betegne som lidt naive.

”Hvordan tjener man penge på nettet…” ganske unge mennesker som tror de ”bare lige” kan oprette en webshop og spinde guld fra dag 1. Og som stiller spørgsmål, som i de fleste tilfælde kan Googles og besvares uden at involvere andre.

Er tidens trend, at det er OK at være doven, ikke at gide søge svaret selv?

Jeg bruger, og har altid brugt nettet meget til at få svar på div. spørgsmål, både arbejdsmæssigt og privat, og undres over at de ikke engang har prøvet selv, men i stedet søger svar på Amino som det første.

Jeg er opdraget til selv klare mig selv, forstået på den måde, at jeg altid fik at vide ”prøv selv” og hvis ikke jeg kunne, så fik jeg hjælp.

Mon det bare er mig der er for gammel? Ikke følger med tiden?

Så er der ”lykkeridderne” – dem som kaster sig hovedløst ud i et eller andet, som de selv synes er en fremragende ide, uden at tænke på hverken lovgivning, økonomi eller andre forhindringer, som der jo 100 % sikkert er mange af.

Og når så de ældre, klogere, mere erfarne Aminoer, PLUS eller ej!,  kommer med advarsler og gode råd, som går imod den ivrige iværksætter in spe – så bliver de sure og negative.

Det er trist at opleve. Der er ekstremt mange regler der skal overholdes som selvstændig. Lev med det. Lad være med at forsøge at omgås regler og love lemfældigt – det kan koste dyrt i den sidste ende.

Sund fornuft, en god portion skepsis og mange års erfaring er ikke at kimse af. Geeked

Tilmeldt 8. Jun 12
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 16:18

Hvad kan man forvente i et samfund, hvor man opdrages til primært at søge monetære mål? Mange af de etablerede iværksættere herinde lader til at have den samme holdning, blot under lidt andre omstændigheder. Passiv indkomst er et nøgleord på Amino, og når man falder over spørgsmålet om, hvad folk ville lave, hvis penge ikke var et problem, så er svaret som regel "intet."

Er det dårligt? Dunno. Men du skal ikke forvente at se mindre til det.

Fra Randers
Tilmeldt 3. Sep 08
Indlæg ialt: 367
Skrevet kl. 10:11

Jeg kunne simpelt hen ikke være mere uenig med dig Fru Hartmann

Er her på Amino dagligt og læser de forskellige indlæg om hvordan man kan tjene hurtige og nemme penge

Eller personer der har en guld ide men som vil ikke dele meget ud men vil gerne have andre til at investere i det

Må ærlig indrømme at jeg personligt kan stå ind for begge dele da jeg arbejdede på mine tidligere projekter og vil sige at JEG har lært at tingene skal gøres på den hård måde

Så kære unge Amino'er: Brug Amino til at undersøge tingene eller endnu bedre, brug Google...Det er din ven

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)