Har min webshop her i Danmark som næsten er noget til tops på google (har ikke et hårdt marked).
Problemet er at jeg snart har åbnet shoppen i Italien, Frankrig, Spanien og sverige, og disse sprog kan jeg ikke.
Herhjemme har jeg været på diverseblogs/forumer og lave et ordenligt stykke arbejde, men frygter lidt at hvis jeg betaler mig fra det i udlandet så bliver de noget juks, hvor google straffer mig senere hen.
Nogen der har gode råd/ideer til hvordan man griber det an?
Har min webshop her i Danmark som næsten er noget til tops på google (har ikke et hårdt marked).
Problemet er at jeg snart har åbnet shoppen i Italien, Frankrig, Spanien og sverige, og disse sprog kan jeg ikke.
Herhjemme har jeg været på diverse blogs/forumer og lave et ordenligt stykke arbejde, men frygter lidt at hvis jeg betaler mig fra det i udlandet så bliver de noget juks, hvor google straffer mig senere hen.
Nogen der har gode råd/ideer til hvordan man griber det an?
Mvh
Christian
Hej Christian
Med mindre konkurrencen i din branche er ekstremt lav også i de nye lande, du har åbnet i, skal du bruge linkbuilding på lokalt sprog for at komme til tops i søgemaskinerne.
Der er ingen vej udenom at finde en leverandør, som kender sproget og er vant til at arbejde i markedet.
Forestil dig hvis en italiener skulle linkbuilde effektivt til et dansk website. Ikke noget godt resultat, vel? :-)
Mvh Anders Saugstrup
Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum. Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding.
Tak for svaret. Er nu godt med på det skal være på det lokale sprog. Spørgsmålet er egentlig mere hvordan jeg gør det bedst.
Kan umiddelbart se 2 løsninger
Nummer et er at bruge google translate, og så bliver indlæggene i diverse blogs/forums noget skidt for de lokale, og bliver måske ikke modtaget godt af den grund. (desuden vil det tage lang tid)
Nummer to er at betale nogen fra f.eks Odesk for at lave linkbuilding for en på det givne sprog, men der risikere man bare det er spam på forums eller på anden vis skidt fordi de blot går efter at lave mange backlinks så de kan få deres betaling.
Kan i se andre muligheder så kom endelig med dem. Ellers lidt feedback på ovenstående :)
Nummer et er at bruge google translate, og så bliver indlæggene i diverse blogs/forums noget skidt for de lokale, og bliver måske ikke modtaget godt af den grund. (desuden vil det tage lang tid)
Ja, det kommer ikke til at fungere.
Christian:
Nummer to er at betale nogen fra f.eks Odesk for at lave linkbuilding for en på det givne sprog, men der risikere man bare det er spam på forums eller på anden vis skidt fordi de blot går efter at lave mange backlinks så de kan få deres betaling.
Det er den bedste løsning. Måske kan du teste folk lidt af inden du starter dem - eller du kan hyre dyrere og bedre hjælp via andre kanaler.
Christian:
Kan i se andre muligheder så kom endelig med dem. Ellers lidt feedback på ovenstående :)
Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum. Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding.