Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

E-mail POP vs. IMAP

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Dongguan
Tilmeldt 26. May 09
Indlæg ialt: 316
Fra  South China Trading Ltd. Skrevet kl. 10:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminos

Et lille teknisk spørgsmål.

Jeg er ved at være forældet rent teknisk og kunne godt tænke mig at være mere fleksibel ved at anskaffe mig et håndholdt kontor i form af en eller anden smartphone (højst sandsyneligt Android).

Jeg har i øjeblikket POP som mailmetode hvor mine mails bliver hentet til min computer og gemt der. Men for bedst at kunne holde det hele in sync er det så ikke en ide at ændre det til IMAP så alt bliver på server?  Og hvad med sendte mails fra tlf?  bliver de også gemt på server?

Jeg er lidt på bar bund her,  kunne være super hvis der er nogle af jer der kan dele lidt erfaring på det område.

Med venlig hilsen

Lars Kristensen

South China Trading Ltd.  Tilbyder vores årelange erfaring til seriøse Aminoer der overvejer Produktion i Kina.

Fra København
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 1324
Fra  Altero Design Skrevet kl. 10:22

Jeg bruger udelukkende Imap og ja, da alt mail ligger på mailserveren, vil sendt mail også ligge på serveren.

Uanset om jeg bruger webmail, Mac, PC, Iphone eller Ipad, har jeg altid adgang til det hele.

Ulempen ved Imap er blot, at du skal være online for at kunne bruge din mail, men det er man jo efterhånden også altid :-)

Fra Aalborg
Tilmeldt 24. Sep 07
Indlæg ialt: 445
Fra  LOEVGAARD ApS Skrevet kl. 10:23

Hej Lars

Med IMAP bliver både dine indgående og dine udgående mails gemt på serveren, så det korte svar er, at hvis du skifter til IMAP, så er dine problemer løst ;)

Fra København
Tilmeldt 6. May 07
Indlæg ialt: 648
Fra  Webbureauet ComboWeb ApS Skrevet kl. 10:23

Ja - med IMAP kan du synkronisere både indbakke og sendte beskeder. Med POP bliver de kun hentet ned. IMAP kan desuden synkronisere status på mails - altså flag, om de er besvaret osv.

Tag evt. også et kig på Microsoft Exchange.

Fra Dongguan
Tilmeldt 26. May 09
Fra  South China Trading Ltd. Skrevet kl. 10:32

Det lyder jo super godt.

Som info er jeg stadig hostet hos surftown og mener jeg har 20gb plads derpå, men vil skifte til meebox næste år da jeg har talt med dem om at få en VPS løsning på en Debian server hvor jeg kan hoste min hjemmeside, mail og oprette Owncloud til dokumenter osv. 

Jeg bruger Linux på min arbejds computer med thunderbird. Hvis jeg blot ændrer mailopsætningen til IMAP går jeg ud fra den blot automatisk begynder at lagre alt på serveren og andet aktivt ikke er påkrævet af mig?

Lars Kristensen

South China Trading Ltd.  Tilbyder vores årelange erfaring til seriøse Aminoer der overvejer Produktion i Kina.

Fra København
Tilmeldt 18. May 12
Indlæg ialt: 127
Fra  VPS Pro VPS Pro Support Skrevet kl. 10:59

Et forslag kunne også være Google Apps til virksomheder, som koster ca. DKK 400,- pr bruger pr. år. og giver 25 GB mail. Her kan du have dit eget domænenavn mv.

Der findes også en gratis version på 8 GB for max 10 brugere.

MVH

https://www.vpspro.dk/ - Billige virtuelle servere. 

Fra Dongguan
Tilmeldt 26. May 09
Fra  South China Trading Ltd. Skrevet kl. 11:38

Hej VPS pro support

Tak for tilbuddet, men Google apps er ikke den perfekte løsning i mit tilfælde da Kina og Google ikke rigtigt går hånd i hånd så jeg vil få problemer med ikke at kunne tilgå disse services fra min browser.

mvh 

Lars Kristensen

Fra København
Tilmeldt 18. May 12
Indlæg ialt: 127
Fra  VPS Pro VPS Pro Support Skrevet kl. 12:12

Hej Lars, ja det er en storpolitisk problemstilling jeg ikke lige har et bud på :)

https://www.vpspro.dk/ - Billige virtuelle servere. 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)