Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Alibaba.com - Hvad skal jeg være opmærksom på?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 20:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer,

Jeg står og skal købe et større parti vare hjem, og har fundet en leverandør på alibaba. Leverandøren ligger, overraskende nok i kina :)

Er der nogen ting jeg skal være opmærksom på ang køb, forsendelse, betaling mv?

Dbh.

Chris Nielsen

Net-Trading.dk

Fra Højbjerg
Tilmeldt 13. May 12
Indlæg ialt: 696
Fra  PhoneWear Skrevet kl. 20:15

Hej Chris,

Du skal hvert fald være opmærksom på, at hvad du ser på alibaba, ikke altid er, hvad du får (gælder selvfølgelig ikke alle).

Hvis det er første gang du bruger alibaba, eller din leverandør derinde, så prøv eventuelt at få tilsendt en sample før du indkøber større varepartier.

Mvh.

Lars Thomsen

Find massere af billige iPhone og iPad covers på www.phonewear.dk

Tilmeldt 26. Jun 12
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 20:15

Hej Chris, Alibaba har jo et kæmpe udvalg af næsten ALT, jeg har købt varer via Alibaba og modtog hverken varerne eller hørte lyd fra sælger, personligt prøver vi at undgå Alibaba,.

Have en kunde forleden, der fortalte mig om Aliexpress, som hun KUN bruger til at købe hår hjem fra, altid den samme sælger, hendes far fik jeg fortalt købte projektører og lign, for flere hundrede tusind kroner, og de har aldrig haft problemer, jeg tror ikke sikkerheden er helt i top, ligesom fx hos Ebay, jeg fik intet ud af at klage via Alibaba.

Har en kammerats ven som kører et overvågnings firma og handler kun via Alibaba han roste det helt vildt.

Der må være andre Aminoer der har kendskab til dette.

Mvh skvp

Tilmeldt 9. Aug 11
Skrevet kl. 20:34

Lars Thomsen:

Hej Chris,

Du skal hvert fald være opmærksom på, at hvad du ser på alibaba, ikke altid er, hvad du får (gælder selvfølgelig ikke alle).

Hvis det er første gang du bruger alibaba, eller din leverandør derinde, så prøv eventuelt at få tilsendt en sample før du indkøber større varepartier.

Mvh.

Lars Thomsen

Hej Lars, Tak for tippet, det vil jeg lige tage til eftertanke og spørge om en sample

Tilmeldt 9. Aug 11
Skrevet kl. 20:35

skvp:

Hej Chris, Alibaba har jo et kæmpe udvalg af næsten ALT, jeg har købt varer via Alibaba og modtog hverken varerne eller hørte lyd fra sælger, personligt prøver vi at undgå Alibaba,.

Have en kunde forleden, der fortalte mig om Aliexpress, som hun KUN bruger til at købe hår hjem fra, altid den samme sælger, hendes far fik jeg fortalt købte projektører og lign, for flere hundrede tusind kroner, og de har aldrig haft problemer, jeg tror ikke sikkerheden er helt i top, ligesom fx hos Ebay, jeg fik intet ud af at klage via Alibaba.

Har en kammerats ven som kører et overvågnings firma og handler kun via Alibaba han roste det helt vildt.

Der må være andre Aminoer der har kendskab til dette.

Mvh skvp

Hej SKVP,

Tak for dit indlæg, det lyder til at der er blandede følelser omkring alibaba.

Er der andre aminoer der har erfaringer, positive eller negative, så bare skriv.

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 19:07

Alibaba er blot en handelsplatform

Du skal som med alt handel undersøge tingene til bunds, hvis du vil begrænse din risiko. Et godt udgangspunkt kunne være, at tage kontakt til den respektive ambassade og tjekke op på din leverandør (også at denne rent faktisk er producenten!). 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)