Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hurtig Google Analytics og Wordpress-hjælp søges!

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Nordborg
Tilmeldt 19. Nov 10
Indlæg ialt: 119
Fra  Mumschoice.dk Skrevet kl. 19:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Godaften!

Jeg sidder pt og er ved at færdiggøre min blog, som er blevet lavet i Wordpress med en template fra nettet. Det er super spændende, men hold nu op der er meget man lige skal have styr på, når man er helt grøn. Men prøver mig frem og det meste er lykkedes at få igennem, dog har jeg lige et par spørgsmål, som jeg håber I kan hjælpe med at besvare.

1. Hvordan skifter jeg fra engelsk til dansk i Google Analytics?

2. (lidt kringlet forklaring) Jeg har som sagt downloaded en template til min blog, og i denne template er der selve "navigationen" og dernæst en "top menu". Men alle de widgets som jeg smider ind i "top menuen", de ses ikke. Og så vidt jeg kan se på den oprindelige template, ja så skulle der vises en "top menu" ude i højre side af sitet ovenover selve "navigationen". Håber I forstår. Kan lige linke til den template som jeg har brugt - håber det gør det mere forståeligt!

http://wpshower.com/demo/?theme=sight

3. Hvordan laver jeg et slideshow ligesom det vises på Sight-templaten - hvilket plug-in kan anbefales?

Mvh Tina Holm

Fra Nordborg
Tilmeldt 19. Nov 10
Fra  Mumschoice.dk Skrevet kl. 19:40

OG er der nogen som kender et godt sted hvor jeg kan se hvordan jeg flytter min blogspotblog over til en wordpress, hvor al data forbliver intakt?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:46

Hej Tina...

Jeg prøver at kaste mig ud i det,,,,og håber jeg forstår og svarer rigtigt på dit spørgsmål... klokken er jo også mange her  ;)

1) Google analytic

Hop ind under "min konto" --> "Præferencer

DEr skulle du kunne ændre "visningssprog"

2) Top menu

Det som du kalder "top menu" er det i demoen lig med Home I  Connect  I  ART ??

For det er vel mere menu-punkter end det er widgets??

Jeg har selv WP på www.evolveme.dk hvor min menupunkter er lig med nogle oprettede sider.
Selve menuen laves i WP administration under "Udseende" --> ""Menuer" (hvis du har dette på dansk)

Kigger du i stedet på http://evolveme.dk/services/online-marketing ser du i højre side en kolonne med diverse widgets.
Disse opsættes i "Udseende" --> "Widgets"

3) Slideren

min slider på mit site lavede jeg under Theme options for den skabelon jeg benyttede mig af. Så jeg har ikke haft behov for at finde et plugin. Hvorvidt dette er tilfældet for dig kan jeg ikke svare på, men har du set efter om der ikke er nogle manualer/videoer, i forlængelse af køb/download af theme??

Håber svarene kan bruges....

Mads 

Fra Nordborg
Tilmeldt 19. Nov 10
Fra  Mumschoice.dk Skrevet kl. 20:56

Hej Mads. 1000 tak for svar. Havde ikke lige set dit svar.

Jeg fandt endelig ud af det, og det er blevet super lækkert. Nu driller facebook-plug-in bare. Håber på at kunne få lidt hjælp fra nogle eksperter, for det er virkelig svært synes jeg.

Mvh Tina - go fredag aften

Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Nov 09
Indlæg ialt: 770
Fra  HLnet Skrevet kl. 21:30

Hej Tina,

Hvis du har købt dit template, så burde slider mm. følge med. Der er derfor ingen grund til at lede efter et slider plugin.

Det kræver nok bare det bliver sat op. Du skal være velkommen til at sende mig en PM, hvis du ønsker hjælp til det. 

 iPhone 6

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)