Hej derude. Jeg fik for nylig den her nye ide: I mine artikler på squidoo vil jeg tilføje voldsomt mange backlinks, til min egen blog, hvor jeg så uddyber eller tilføjer noget helt nyt. Eks: "Vil du vide endnu mere om XXX" og så et link til min egen blog, hvor jeg har en længere og mere uddybende guide. - Fordel? På squidoo deler jeg min indtjener fra salg 50/50 På min egen blog, hvor jeg selvfølgelig vil have mine egne affiliate links og google adsense, hvor jeg får det meste af indkomsten. - Konklusion: For mig, virker det her som en god måde, hvis jeg kan få rigtig meget trafik over på min blog. Så vil jeg hermed kunne tjene flere penge på de evt. salg der vil komme fra mine affiliates. Mange hilsner Gustav - Ha' en go' dag! |
Gustav Gade:Hej derude.
Jeg fik for nylig den her nye ide:
At jeg gerne vil begynde at skrive guides/artikler om alt muligt mellem himmel og jord, lige til at starte med online-marketing.
Min ide er så, at jeg vil skrive min guide delvist på squidoo, og fuldt på min blog (fx wordpress)I mine artikler på squidoo vil jeg tilføje voldsomt mange backlinks, til min egen blog, hvor jeg så uddyber eller tilføjer noget helt nyt. Eks: "Vil du vide endnu mere om XXX" og så et link til min egen blog, hvor jeg har en længere og mere uddybende guide.
- Fordel?
På squidoo deler jeg min indtjener fra salg 50/50
På min egen blog, hvor jeg selvfølgelig vil have mine egne affiliate links og google adsense, hvor jeg får det meste af indkomsten.
- Konklusion:
For mig, virker det her som en god måde, hvis jeg kan få rigtig meget trafik over på min blog. Så vil jeg hermed kunne tjene flere penge på de evt. salg der vil komme fra mine affiliates.
Hvad synes du? Det er vel set før, så der må vel være nogle med erfaringer?Mange hilsner Gustav - Ha' en go' dag!
Hej Gustav
Jeg kan sagtens følge tanken: Du bruger squidoos domæneautoritet til at sikre rankings af dine sider og dermed øget indtjening (på trods af at du skal betale halvdelen i afgift til squidoo) + øget trafik fra dine links til din egen side.
Men jeg ville ikke gå den vej, hvis jeg var dig.
Det kan sagtens virker på kort sigt, men på længere sigt tvivler jeg stærkt på at du vil have glæde af den forretningsmodel. Squidoo bliver måske ikke ved med at ranke, eller de ændrer deres adsense politik - der kan ske mange ting.
Og det er bare rart at være herre i eget hus. Så jeg tror du vil blive gladere for at eje dine egne ting 100% på lidt længere sigt.
En helt anden ting er det du skriver om at skrive guides om alt muligt. Du vil sikkert opleve at vejen til succes er sikrere, hvis du satser benhårdt på én passende stor niche - i stedet for at sprede dig voldsomt ud.
At det kræver maksimal indsats i én niche at vinde, har noget at gøre med hvordan Google-gamet løbende ændrer sig og spidser til. Se her.
Når alt det her er sagt, vil jeg faktisk gerne opfordre dig til at ignorere mine råd og teste din idé af - evt. samtidig med at du finder en stor niche at knokle løs med. Det er vigtigt at gøre sig sine egne erfaringer, og muligvis kan din idé give lidt rar indtjening ret hurtigt.
Held og lykke med det hele! :-)
Mvh Anders Saugstrup