Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erfaringer med forsikringer for rådgivervirksomheder?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 16. Feb 12
Indlæg ialt: 447
Fra  Kammersgaard Development Skrevet kl. 16:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Dagene går med opstart af selvstændig virksomhed, og der er efterhånden nogle problemer som jeg er stødt på.

En ting som jeg tænker der vil være en god idé, er nok at få en forsikring - og idet det nok ikke er en hemmelighed hvad jeg vil beskæftige mig med, er der ingen grund til hemmelighedskræmmeri.

Lad os nu antage, at jeg udfører en energivejledning hos Hr. Hansen.

Jeg fortæller Hansen, at han kan spare 8.000 kr om året, ved at renovere hans bolig for 100.000 kr. Hansen synes det var da en god idé, så han køber en renovering hos en håndværker.

Efter det første år viser det sig, at Hansen faktisk kun sparede 5.000 kr på hans forbrug, og han føler sig nu snydt og vil have prisen for vejledningen + den tabte indtjening i forbrug + 25 % af renoveringssummen, fordi han kunne have gjort det billigere ved kun at ville opnå en besparelse på 5.000 kr.

Så det vil være et erstatningskrav i omegnen af 60.000 kr som jeg lige pludselig står og får på halsen.

Men ville jeg i princippet ikke kunne skrive mig ud af dette, i en kontrakt/rapport?

F.eks. ved at skrive: "Udregningerne er baseret på gennemsnitspriser for energiforsyningen og husstandens sidste års energiforbrug. Hvis den opnåede energibesparelse ikke er til udtryk for det i rapporten angivne, så kan vi ikke stilles til ansvar, idet faktorer som eksempelvis brug af huset, for mange åbne vinduer, eller anden form for uventet forbrug."

Er det helt hen i vejret, eller har jeg på sin vis ret?

Man kan jo sige, at hvis de sidste år var på ferie hele november/december, og altså var væk i 2 måneder, ja så er sidste års energiregning jo ikke retvisende - og derfor vil de udregninger jeg udarbejder så ikke være korrekte, hvis familien bliver hjemme i november/december i året efter renoveringen?

Nu er det ikke fordi det vil vælte budgettet med en forsikring, men hvis man kan skrive sig ud af, at folk ikke starte amerikanske tilstande, så ville det da være at foretrække.

De venligste hilsener,

Kasper.

Fra København
Tilmeldt 16. Feb 12
Fra  Kammersgaard Development Skrevet kl. 13:51

Det er der simpelthen ingen der ved noget om.. Nå, så må jeg jo tage kontakt til en jurist.

Fra Valby
Tilmeldt 27. Apr 11
Indlæg ialt: 118
Fra  Supportmand.dk Skrevet kl. 15:51
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg vil godt komme med lidt indput uden jeg dog kan svare dig på det.

De fleste forsikringsvirksomheder tilbyder en ansvarsforsikring, som jeg vil mene du skal have.

Det handler nok mest om at få skrevet nogle salgs og leveringsbetingelser, hvor i du forklare at du ikke kan drages til ansvar for beregningen ikke passer 100%.
Ligesom du skal forklare, at det du laver ikke har noget at gøre med hvad håndværkeren udføre. Det kan jo være Hr. Hansen selv udføre ombygningen og den ikke lever helt op til hvad du har regnet på og derfor opnår han ikke den ønskede besparelse.
Det er bestemt ikke at løbe for ansvaret der er mere at forklare dit arbejde også er afhængigt af andre faktorer.

Med en ordenlig skrevet salgs og leveringsbetingelse, plus en ansvarsforsikring skulle du være sikret.
En ansvarsforsikring er ikke voldsom dyr og kan laves på flere måder. Det kan være en der altid gælder eller det kan være en du tilkøber til hver kunde sag. Det afhænger meget af hvilken forsikringsselskab du bruger.

Supportmand.dk - IT Konsulent - IT Rådgiver - Systemadministrator

Fra København
Tilmeldt 16. Feb 12
Fra  Kammersgaard Development Skrevet kl. 17:42

Hej Allan,

Tak for svaret!

Jeg har talt med en assurandør i dag, som fortalte at jeg både skulle have en erhvervsansvarsforsikring og en professionel-ansvarsforsikring, til i alt lige omkring 10.000 kr om året.

Det synes jeg umiddelbart var forholdsvis pebret..

Men jeg må jo bare 'shoppe' lidt rundt :)

Fra Valby
Tilmeldt 27. Apr 11
Fra  Supportmand.dk Skrevet kl. 19:33

Det er også hvad jeg ca. har fået af tilbud til andre områder, men det dækker ca. det samme.

Jeg synes det lyder helt ude af proportioner men det virker ikke til der er nogen der rigtig forstår det :(

Men da jeg i sin tid snakkede med en der forhandlede forsikringer på plads for andre lød prisen på ca. 3000,- pr. år. Det har jeg dog ikke kunne finde nogen der sælger og det tolker jeg til at de personer ved forsikringen ikke forstår hvad man skal bruge den til og derfor bare skruer prisen op.

Men måske dette var et emne Amino skulle grave lidt i, da vi nok er flere der skulle bruge sådan en forsikring...

Du må gerne opdatere os alle på hvad du finder ud af :)

Allan

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 20. Feb 09
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 21:06

Hej Kasper og Allan

I må meget gerne holde mig orienteret omkring hvad i finder ud af

Vi har naturligvis lidt kontakter, men jeg kan kun bekræfte at prof. ansvarsforsikringer er dyre

Angående det med at samle Aminoer til en samlet gruppeforsikring, så er det absolut noget jeg gerne vil stå for hvis i vil hjælpe lidt til?

Jeg har forskellige ideer og måske vi skulle tale lidt om det

Min partner og jeg har gode kontakter , som helt sikkert gerne vil lave en gruppeforsikring til amino medlemmer - jeg skal bare have lidt hjælp fra andre aminomedlemmer hvis jeg skal grave et spadestik dybere

Hvad siger i? Er det noget vi skal kigge på ?

www.forsikringagenten.dk - Vi hjælper dig med erhvervsforsikringer, så du kan koncentrere dig om dit firma  

Fra Valby
Tilmeldt 27. Apr 11
Fra  Supportmand.dk Skrevet kl. 10:54

Hej ForsikringsAgenten,

Jeg skal gerne hjælpe dig i en retning og måske også et par andre spørgsmål :) Smid da gerne en PM eller mail mig. Så skal jeg se om jeg kan hjælpe, der er helt sikkert også andre der har brug for ansvarsforsikring m.m.

Fra København
Tilmeldt 16. Feb 12
Fra  Kammersgaard Development Skrevet kl. 11:25

Hej Amino,

Jeg har netop talt med endnu en forsikringsudbyder - den første var en af de største, og første der kommer frem på Google.

Jeg prøvede så i går min egen forsikringsudbyder, men de beskæftigede sig kun på det private (de havde en lille arbejdsskadeforsikring, og en virksomhedsforsikring mod tyveri etc.)

Så altså ingen rådgiverforsikring som sådan der.

I forbindelse med jeg fik oprettet en erhvervskonto i min bank, har de spurgt om jeg kunne tænke mig gratis forsikringsrådgivning, og eventuelle tilbud på deciderede forsikringer som er relevante for min virksomhed. Det glæder jeg mig til at høre mere om, og man må sige at det er god kundeservice at tilbyde den form for gratis rådgivning - til en i forvejen gratis erhvervskonto!

Også der er jeg sgu godt tilfreds med Danske Bank ;)

Jeg skal nok opdatere jer alle om, hvad der sker videre.

Til ForsikringsAgenten:

Jeg synes det lyder yderst interessant, hvis vi kunne samle en del Aminoer til en samlet gruppeforsikring. Hvordan tænker du med arbejdsfordelingen, og -omfang?

Skriv gerne enten tilbage her i tråden, eller over PM hvis der er noget du vil uddybe der.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)