Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Det er udansk at være iværksætter

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:48
Hvor mange stjerner giver du? :

"Thorborg mener, vi skal starte iværksætter-skoler for at få iværksætterkulturen mere til stede i Danmark.
Han har set en undersøgelse, der viser, at kun 10% af danskerne kunne finde på at blive selvstændige." Confused

Du kan læse mere om 

Når børn bliver voksne, tager de større ansvar for deres liv, og for det miljø de lever i; De skal ikke finde på undskyldninger for, 
hvad der gik galt i deres liv, men de skal selv finde svarene på livets spørgsmål. “Hvad er meningen med mit liv?” 
Alle forsøger at svare på dette spørgsmål ud fra deres egne evner. Jo større dine evner og jo bedre din baggrund, 
jo lettere er det for dig at finde svaret på det spørgsmål. Vores liv, vores miljø og verden formes, når vi svarer på det spørgsmål og handler. 
Fordi vi alle har forskellige evner intelligens og ressourcer, konfronterer vi som en konsekvens heraf os selv og vores miljø forskelligt. 

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 12:50

Er der en ting du vil have debatteret eller ville artiklen bedre passe i at ligge i Buzz?

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:55

Jeg vil gerne debatte. 

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 12:57

det er dejligt at være iværksættere man føler man starter noget nyt op og man kæmper for sit eget og jeg er sådan set ligeglad om det er udansk bare jeg har det godt med det at være iværksættere og starter en nye virksomhed op Big Smile

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 13:08

Der har været en tråd om dette før men det første der skal ændres er selve kulturens synspunkt på iværksætteri.
Man bliver enten set som kriminel eller sindssyg, når man lufter sine ideer om eget firma.

Her kan i se Thorborgs video.

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:05
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Når man har set mange forskellige kulturer, kan forstå sin kultur.
Jeg er heldig med at jeg har set mange forskellige kulturer, især den danske kultur.
Den danske kultur er baseret på traditioner og værdier.
Men ”desværre traditioner og værdiger ændrer”, derfor har vi  også brug for iværksættere, de kan skubbe samfundet i rigtig retning. Samfund associerer til begreber som: folkekultur, forsikring, forsorg, omsorg, kulturformidling, lokalforvaltning, lov og ret, politik, statsforvaltning, uddannelse, økonomi mv. Disse begreber kan støtte eller kan forhindre vores muligheder.

Når man skal blive iværksætter, skal tænke kreativt og innovere, risikovillig, handlekraftig og ikke mindst kæmpe for succes. Hvis du gerne være iværksætter, spørger dig først: hvorfor?
Hvis samfundet presser dig, og har du ikke innovativ mind, måske kan du overleve, men du bliver aldrig rigtig iværksætter. Hvis du gerne vil bygge, og skabe noget af hele dit hjerte, og kæmpe for succes, du kan blive en rigtig iværksætter, måske bliver du også succesfuld.

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Jul 07
Indlæg ialt: 1987
Fra  MagentoXperten.dk Winkwink.dk Skrevet kl. 16:15
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Altså jeg synes en god start kunne være at man skulle have noget entrepreneuership på gymnasier eller måske før.. 

Da jeg skulle vælge linje i 2006 valgte jeg Innovationslinje på HHX og det var med faget innovation på c niveau og det var det nærmeste man kom iværksætteri..

Det synes jeg er alt for lidt.. Fx kunne Innovation eller lignende fag være krav på alle gymnasier og hvis man ønsker mere skal der være rig mulighed for det..

Men hvem skal undervise dem :-) ? For det hjælper ikke noget at blive undervist af lærer som har læst en bog om iværksætteri...  Det var desværre tilfældet på HHX.

Ejer af Winkwink & Magentoxperten. 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:27

Jeg er uenig med Jer i det med at køre skolesystemet ind over iværksætteri/selvstændig.

Du lærer bedst tingene, ved at sætte hænderne dybt ned i det. Ikke så meget ved en bog eller diskussion om cases, teorier osv

På samme måde lærer du bedst at sælge- ved at sælge i virkeligheden til en virkelig kunde ( ik al det salgskursus- cirkus der)

Så dem der virkelig vil være selvstændige, bliver det altid alligevel. Dem der ikke vil det 100% laver noget andet.

Der kan også blive FOR mange selvstændige der render rundt og meler deres egen kage. Bedre med færre, og istedet lade de rigtig dygtige få plads til at skabe nogle flere større succeser, som bliver til store firmaer, som skaber en masse rare jobs til folk. 

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Jul 07
Indlæg ialt: 1987
Fra  MagentoXperten.dk Winkwink.dk Skrevet kl. 16:30

Nja men hvis faget skulle realiseres ville/SKAL det jo også være meget praktisk.. Og det er jo også i høj grad for at introducere de studerende om at iværksætteri også er en mulighed...

Ejer af Winkwink & Magentoxperten. 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:37

hvordan vil du gøre faget PRAKTISK, Kristoffer? Skal eleven åbne en lakridsbod på strøget?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)