Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Få sider til at lave affiliate link

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra holsted
Tilmeldt 13. Apr 12
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 11:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen :)

Jeg er i gang med at lave min første affiliate side, og for første gang arbejder jeg i wordpress.

Det skal være en prissammenlignings side.

Det har dog kun været muligt at finde et affiliate link for det aktuelle produkt, så vil lige høre hvad i ville gøre i den situation.

Må jeg godt nøjes med at linke til den side hvor jeg tjener penge og så de sider der er dyrere for at folk vælger affiliate linket?

Kan det eventuelt være smart at skrive til konkurenter og spørge om de vil oprette et affiliate link?

Kan det være fornuftigt SEO mæssigt at tilbyde konkurenter at komme på siden mod at de linker til mig? Evt. bare for en start?

Håber der er nogle der kan hjælpe :) 

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 12:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Nikolaj Witting:

Hej allesammen :)

Jeg er i gang med at lave min første affiliate side, og for første gang arbejder jeg i wordpress.

Det skal være en prissammenlignings side.

Det har dog kun været muligt at finde et affiliate link for det aktuelle produkt, så vil lige høre hvad i ville gøre i den situation.

Hej Nikolaj

Det er et rigtigt svært spørgsmål at svare på! 

Her er hvad jeg tænker om sagen:

Hvis du vælger en niche som er stor nok i årlig omsætning i Danmark, så kan du tage det helt roligt. Hvis du kommer til at dominere nichen for elværktøj, kommer alt til at gå godt for dig på den lange bane. 

Vælger du en lille niche (fx bor til boremaskiner), så er det en helt anden historie. 

Men vælger du den store niche, som jeg af mange årsager synes du skal, så kan du være sikker på at markedskræfterne løser dine problemer med tiden.

Når alle dem, der sælger elværktøj, ser at du ligger foran dem på alle deres søgeord, så skal de nok finde ud af at ringe til dig og lave en aftale om at vise deres tilbud for dine besøgende. Det kan godt være, at det kommer til at tage lidt tid, men det skal nok ske. 

Pas på med at gå til forhandlingsbordet med folk inden du har noget (relevant trafik) at forhandle med. Det er ikke det førstehåndsindtryk købmændene skal have af dig.

Mvh Anders Saugstrup

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)