Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regnskab for konference i udlandet?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har bestilt en tur til en konference i tyskland, og er i tvivl om hvordan det kan komme ind i mit regnskab?

Jeg har købt fly, hotel og konference billetter, og har betalt 19% tysk moms af beløbene, og så vil der jo komme noget forplejning på turen!

Er der nogen der kan give mig en kort forklaring på hvordan det skal ind i mit moms-, og skatte-regnskab?

Fra Taastrup
Tilmeldt 27. Oct 08
Indlæg ialt: 154
Skrevet kl. 13:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lars

Den tyske moms skal ikke ind i dit danske moms- og skatteregnskab. Den skal søges tilbage fra Tyskland efter gældende regler (momsrefusion).

Dine nettoudgifter, dine udgifter uden tysk moms, skal vel konteres de enkelte relevante konti for hotel mv., tænker jeg.

Mht. momsrefusion, vent til 2013 med at søge den tyske moms tilbage. 

Samlet skal momsen udgøre min. EUR 50 set over et kalenderår (2012), før den kan søges tilbage. Er den samlede tyske moms under EUR 50 set over et kalenderår, kan du fradrage den i regnskab (bruttoudgiften indgår så samlet i dit regnskab).

Håber, det kan bruges og ha' en god dag! :-)

Med venlig hilsen

Leon Nielsen

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)