Jeg har idag fået ny bærbar en Lenovo T530. Skal man geninstallere windows 7, inden man begynder at bruge den, for at få slettet alle de der små programmer der er forudinstalleret når man får den fra fabrikken.
Ja, kender det kun alt for godt. Desværre er disse maskiner strikket sådan sammen, at en gendannelse af maskinen, også geninstallerer alle de små programmer. Den bedste måde er sådan set, at du går ind i Kontrolpanelet under "Fjern program", og fjerner dem én efter én.
Hej Morten ja det er jo så lidt op til en selv, men jeg personligt kan ikke snuppe alle lenovos små "hjælpe" apps så heller leve med dem der følger med win7 som om ikke andet fungerer.
det kan være det er blevet bedere , men i gamle dage kunne man bøvle en rum tid med at få de mest basale funktioner til at virke så som Wlan eller Bluetooth
men om man vælger at gøre det sådan er jo op til en selv jeg ville gører det ;)
Jeg har idag fået ny bærbar en Lenovo T530. Skal man geninstallere windows 7, inden man begynder at bruge den, for at få slettet alle de der små programmer der er forudinstalleret når man får den fra fabrikken.
Eller er det ligemeget?
/Morten
Hej Morten,
Nej, du behøver ikke at reinstallere en helt ny computer for at slippe af med det af producenten præinstallerede software.
Du kan overveje at se lidt på The PC Decrapifier, som gør det let at fjerne det cra... software, der bare fylder på den nyinstallerede computers harddisk. Programmet er gratis til privatbrug.
Håber du kan bruge det.
Dbh. John
OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management. Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23 Find mig på LinkedIn
Du kan overveje at se lidt på The PC Decrapifier, som gør det let at fjerne det cra... software, der bare fylder på den nyinstallerede computers harddisk. Programmet er gratis til privatbrug.
Håber du kan bruge det.
DET er ihvertfald noget jeg vil se nærmere på, om ikke andet så bare fordi det har så befriende et navn!
TrendWood.dk - Accessories og indretning i træ. Marketing mand og Passioneret drengerøv.
Hvordan er den ellers den nye T530? Der skulle være kommet Dolby Advanced Audio 2.0 for forbedret lyd. Er lyden god nu? Og hvordan virker de baggrundsbelyste taster?
Eller er det ligemeget?
/Morten
Hej Morten,
Nej, du behøver ikke at reinstallere en helt ny computer for at slippe af med det af producenten præinstallerede software.
Håber du kan bruge det.
Dbh. John
Det virker super godt John. Takker for tippet egentlig!
Computere i dag kommer med en "hidden partition" hvor styresystemet kan genindlaeses, ved at trykke feks. ctrl+f9 eller hvad producenten har besluttet.
Hvis du re-installerer OS ved at bruge den foer omtalte maade vil du faa disse programmer ind igen. Den eneste maade at komme ud over dette er som venlige sjaele har sagt foer at gaa til kontrolpanel/ programmer og fjerne dem denne vej, eller tage en orginal Windows install koere den.