Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vedr; indtjening v. annoncering på hjemmeside

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Jun 07
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 08:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Hello folkens

I mit indlæg  vil jeg gerne benytte Jeres viden omkring annoncering på internettet. Jeg starter en nyhedsbaseret hjemmeside op i august.

Siden har fokus på et meget specifikt område/interessefelt og henvender sig til et bredt - men alligevel - meget specifikt segment.

Stor spredning aldersmæssigt da brugerne vil være mænd mellem 15-45 år, men specifikt fordi det så kun henvender sig til dem fra aldersgruppen, der vil have nyheder indenfor det pågældende interessefelt.

Jeg har en plan. Først skal siden startes op og finde fodfæste. Derefter skal siden markedsføres, og sidenhen skal jeg udvikle siden. Derfor retter jeg følgende spørgsmål til jer, som jeg håber, I kan hjælpe lidt med, da det er her, jeg har mindst erfaring. Jeg har allerede researchet en del, men føler stadig jeg mangler noget viden omkring indtjening på annoncering.

Når det kommer til indtjening på annoncører, hvad er niveauet så? Jeg har hørt CPM 40 på sidevisninger, hvis man selv sælger? Gennem diverse bureauer, har jeg fået at vide, at jeg kan tjene omkring CPM 15-20 på sidevisninger.  

Jeg planlægger at bruge bureau til annoncering det første halve års tid. Er det smart? Hvilket firma skal jeg i så fald bruge, og hvad skal man passe på, når man laver aftaler?

Hvor meget kan man tjene på 20- 30- og 40.000 unikke brugere om dagen?  Jeg har brug for nogle tal på CPM, klik og unikke brugere. Er der nogle af Jer der har ferfaring, og hvad skal man sælge ud fra? Unikkebrugere eller sidevisninger?

En side med 20.000 unikke brugere om dagen, hvad kan den tjene ind på annoncer om fx. dagen eller måneden?

Hvad tjener man mest på? CPM, klik eller salg?

Jeg håber, I kan afsætte lidt tid til at svare på nogel af mine mange spørgsmål. Det vil være en stor hjælp. Jeg har som sagt allerede fundet en del info, men jeg kan godt lide at researche tingene ordentlig til bunds, inden jeg skal sælge eller lave aftaler.

Tak for det.

H''et

Fra Århus
Tilmeldt 23. Feb 06
Indlæg ialt: 1928
Fra  Userturn Skrevet kl. 10:21
Det er ikke til at sige hvor meget du kan tjene, men du kan jo ganske simpelt regne det ud, ved at tage visningsprisen * antal visninger.

Du spørger om man tjener mest på visninger, klik eller lead, men dette kan man heller ikke sige. Det afhænger af om banneret har en god placering (eller er gemt helt i bunden), og om fx lead-kampagner passer til målgruppen.

// Jesper Skov

Tilmeldt 6. Jun 06
Indlæg ialt: 189
Skrevet kl. 10:36
En CPM pris kan svinge fra alt mellem 1-100kr, det kommer i høj grad an på hvad din side handler om? Og så skal du ikke regne med ret mange cpm kampanger før dit site har en rimelig størrelse (afhænger igen af dit område).

Allle dine spørgsmål om hvor meget du kan tjene er der ingen der kan svare på, specielt ikke når du ikke giver mere information.

Om du tjener mest på CPM, klik eller salg afhænger også af sidens indhold og de aftaler du kan få lavet. Generelt har jeg bedst erfaringer med klik og salg, men det er forskelligt fra side til side.

Jeg vil anbefale at du starter med at bruge Adsense, det er nemt og hurtigt at få en fin indtægt ud fra det. De fleste seriøse annonce partnere som Adfair, mmmedier og adpepper kræver at du kan et pænt antal besøgende og det vil jo tage lidt tid at få faste læsere.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)