Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Uforskyldt ramt af ”the Penguin”

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Korsør
Tilmeldt 16. Jan 11
Indlæg ialt: 508
Skrevet kl. 19:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er den seneste tid blevet talt meget om pingviner, og nogen har beklaget sig over at være røget ned i søgerækken. Men er der reelt noget problem for hjemmesider, som blot tilnærmelsesvis har fuldt Googles retningslinjer?

Findes der hjemmesider, der har fået en ordentlig en på goddagen af pingvinen helt ufortjent. Ved ufortjent mener jeg i denne forbindelse,

at der ikke er lavet ”spam links”,

at der ikke er satset ensidigt på ensartede ankerlinks,

at den eksisterende linkbuilding ikke i meget væsentligt omfang består af sidebarlinks eller lignende, som i mere eller mindre grad har sit udspring af cirkulært linkbytte.

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 19:43

Så vidt jeg ved så ja, der er vidst blevet klaget en del. Men jeg vil overlade den her til eksperterne.

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 19:47

Torben Brighs:

Findes der hjemmesider, der har fået en ordentlig en på goddagen af pingvinen helt ufortjent. Ved ufortjent mener jeg i denne forbindelse,

at der ikke er satset ensidigt på ensartede ankerlinks,

at den eksisterende linkbuilding ikke i meget væsentligt omfang består af sidebarlinks eller lignende, som i mere eller mindre grad har sit udspring af cirkulært linkbytte.

Ja, der er mange eksempler på sider som er ramt uforskyldt.

Der er endnu flere eksempler på sider, som har haft en lille smule af den slags dårlige indgående links ind, som er blevet ramt. 

Problemet er bla.a. at man for 5 dollar kan købe 100 gange så mange dårlige indgående links ind til et hvilket som helst website, hvis du forstår hvad jeg mener.

Det er noget rod lige nu. :-)

Mvh Anders Saugstrup

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra Korsør
Tilmeldt 16. Jan 11
Skrevet kl. 19:54

Anders Saugstrup:
Problemet er bla.a. at man for 5 dollar kan købe 100 gange så mange dårlige indgående links ind til et hvilket som helst website, hvis du forstår hvad jeg mener.

Men så har man jo også brugt:

punkt 1

Måske dog ikke frivilligt.

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Skrevet kl. 19:58

Torben Brighs:

Anders Saugstrup:

Men så har man jo også brugt:

punkt 1

Måske dog ikke frivilligt.

Ja, som sagt er der også eksempler på helt uskyldsrene sites som er ramt, men nok flere eksempler hvor sites har haft en smule links af dårligere kvalitet. 

Min pointe er bare at det tilsyneladende er meget lidt som skal til. Og at det er meget let at købe sig til en meget større flok dårlige links end det - for 5 dollar. Det er problematisk.

Mvh Anders Saugstrup

Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra Korsør
Tilmeldt 16. Jan 11
Skrevet kl. 20:32

Anders Saugstrup:
Ja, som sagt er der også eksempler på helt uskyldsrene sites som er ramt,

Anders har du bare et eksempel på en hjemmeside, som er blevet alvorlig ramt, hvor det ikke er hjemmesideejer selv,  der har trådt i spinaten ved at gjort en af følgende ting:  
at der ikke er satset ensidigt på ensartede ankerlinks, at den eksisterende linkbuilding ikke i meget væsentligt omfang består af  sidebarlinks eller lignende, som i mere eller mindre grad har sit udspring af cirkulært linkbytte.
Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Skrevet kl. 22:04

Nej, jeg har ingen eksempler på noget som helst til offentliggørelse. :-)

Mvh Anders Saugstrup

Fra Korsør
Tilmeldt 16. Jan 11
Skrevet kl. 15:18

Anders Saugstrup:
Nej, jeg har ingen eksempler på noget som helst til offentliggørelse. :-)

Det praktiske eksempel på et dansk website, som helt uforskyldt er blevet ramt hårdt af pingvinen bliver nok svært at finde - hvis det overhoved eksisterer.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)