Siden er en demoversion og ideen er at når jeg har fundet ud af om konceptet holder, vil jeg opgradere siden til et professionelt design.
Min bekymring er, at jeg skal til at indeksere alle forhandlere for fra, når det nye design skal til.
Hvordan gemmer jeg alle de indekserede forhandlere i en database, så jeg bare kan skifte design og stadig have alle forhandlere indekseret? Også hvis jeg ønsker at skifte en anden bag-end end wordpress?
Design og indhold ligger hver for sig på Wordpress. Du kan altså sagtens skifte design/theme uden at miste indholdet. Dine URLer vil også forblive de samme, så der bliver ingen indekseringsproblemer - forudsat at siden bliver på det nuværende domæne.
Mange tak for dit svar. Det regnede jeg også med. Så længe jeg laver designet i wordpress.
Men hvordan fungerer det, hvis jeg ønsker at lave det nye design igennem drubal eller et andet system?
Hvis du vil have noget hvor du kan skifte mellem wordpress/drupal/joomla/whatever så skal du lave et plugin/modul/andet, som ligger sig mellem dine data og dit cms!
Casper - Det er en meget normal problemstilling du kommer med. Tit vil man gerne bruge et CMS og have flere data end det egentligt er bygget til. Det man så gør er at man laver enten tabellerne i CMS'databasen (dårlig ide) med et ord foran - så de er nemme at genkende eller man benytter en anden database til de specifikke data og derved beholder CMS'et sin egen database. Fordel heraf er at man kan skifte CMS og stadig beholde sine data. Kunsten heri er så at skrive en "wrapper" (en skal) som kan snakke med CMS og den anden database.
Jeg kan forstå at du ikke har meget erfaring i den slags og inden du kommer videre så vil jeg anbefale dig at kontakte en programmør du kan snakke med som kan vejlede dig fordi hvis du gør det selv og det går galt har flere konsekvenser:
1) Du bruger meget længere tid på det
2) Det bliver noget juks
3) I sidste ende hyrer du en programmør til det og det vil koste ham mange timer at rydde op i dit eller (som jeg har gjort før) - sige "Vi starter forfra".
Det kan godt være at Wordpress er "årh så nemt" men hvis man ikke har erfaring med det eller kan få en med erfaringen med på vognen så kan det være "%&"#€&"#€% så svært".
Men held og lykke med projjektet.
Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....