Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Valg af firma konto

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 24. May 12
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 14:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har et enkeltmandsvirksomhed, og skal have en konto til den.

Jeg ringede derfor til min bank (alm brand), og de sagde at jeg skulle have en erhvervskonto til 650 kr. i kvartalet. hvilket jeg ikke lige kan forstå (hende jeg snakkede med, frarådte den ovenikøbet, da de godt vidste at den var alt for dyr, så det var pænt af hende:) )  

Jeg læste derfor en masse debatter herinde, omkring dette emne. Har fundet frem til at man som enkeltmandsvirksomhed, ikke behøves at have en såkaldt erhvervskonto men bare kan have den som en privatkonto.

Jeg ringede derfor til banken igen, for bare at lave en privatkonto til virkomheden. Dette fik jeg afvide at jeg ikke kunne, fordi virksomheden har et CVR nummer, og det kan man derfor ikke. Det var så også en anden person jeg snakkede med i banken.

Mine spørgsmål er derfor:

1. Prøvede banken at "snyde" mig og få mig til at lave en dyr erhvervskonto, og kan man derfor godt bare lave en privatkonto til den?

2. Hvis man SKAL have en erhvervskonto, hvilken en er så billigst? Skal ikke have nogen former for rådgivning eller hjælp af dem, så det gider jeg ikke at betale for.

3. Har læst nogle steder at ens firmakonto skal være angivet som Nemkonto. Hvordan gøres det? og kan man godt have 2 nemkontoer, da jeg også har en til oprivat.

Håber i kan hjælper.

Fra Lyngå, Hadsten
Tilmeldt 5. Nov 06
Indlæg ialt: 1693
Fra  Helbo Media Skrevet kl. 15:00

Hej

Jeg stod selv i samme situation, dengang jeg skulle have en konto til min virksomhed. Jeg har Danske Bank, og der fik jeg oprettet en konto til min virksomhed med det samme.

1. Det du skal vide om banker, er at dem som du snakker med, er lige så meget sælgere, som dem man møder i butikkerne. Egentlig er det noget svineri at kalde en det en bankrådgiver... De hjælper godt nok med at finde en løsning, men prøver også at prakke dit dyrer løsninger på, end det egentlig er nødvendigt.

2. Jeg har en konto til min virksomhed, som jeg ikke giver en dyt for.

3. Min firmakonto er aktiveret som nemkonto som standard. Derudover er min privatkonto, også en nemkonto, så du kan godt have to nemkonti.

KontorGruppen.dk - Danmarks bedste udvalg i kontorartikler.

Fra København
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 1324
Fra  Altero Design Skrevet kl. 15:00

Jeg brugte før hen Amagerbanken, men da de gik på røven overtog BankNordik som så er begyndt at opkræve 500 i kvartalet, bare for at bruge deres netbank ......., dertil kommer alle de andre gebyrer på kort m.v.

Derfor har jeg nu skiftet til Danske Bank til deres 24/7 som er målrettet til små firmaer med under 10 ansatte, og der koster alt stort set gratis.

Eneste betingelse er, at du har en privat konto hos dem også, men det er jo så også det hele, så prøv og tag et kig på dem.

Så længe dit firma er personlig ejet, skal du mig bekendt ikke have flere nem kontoer, jeg har altid kun haft min private.

Tilmeldt 24. May 12
Skrevet kl. 15:13

#Anders Helbo

Den konto du har, er det så en alm. privat konto eller en erhvervskonto?

Tilmeldt 24. May 12
Skrevet kl. 15:16

#Oxkjær

Tak for svaret. Det vil jeg overveje, hvis der ikke er andre muligheder. Jeg har nemlig både forsikring og bank ved alm. brand, og hvis jeg skal flytte min privatkonto over til danske bank, så ryger mine forsikringer i vejret. De er snedige de banker ;)

Men hvis det er den bedste løsning, så må jeg jo bare finde en andet forsikringsselvskab også

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:30

Der burde ikke være noget i vejen for at du kun bruger danske bank til erhvervskonto, og beholder alm. brand til privat og forsikring.

Men ta' en snak med danske bank. De sælger også forsikringer, så det kan være de kan lave et godt tilbud.

Danske bank udsteder iøvrigt automatisk et mastercard direct, så du får også et betalingskort.

Hør evt. også andre banker, hvad de kan tilbyde. 

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 15:40

Hej

Jeg har lige fået lavet det samme som dig. Og her er hvad min bank gjorde og som Told og Skat selv har godkendt:

Opret en Privat Konto (Det som kaldes en nemkonto) helt gratis :-)

Din bank snyder dig :D

vh Emil

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Fra Dianalund
Tilmeldt 11. Apr 09
Indlæg ialt: 888
Fra  Ringhus.dk Skrevet kl. 15:54

Er det ikke bare at gribe knoglen og ringe rundt til de banker som ligger i nærheden af dig, og spørge dem hvad de kan tilbyde? du har jo det første tilbud, forklar den næste bank du ringer til at du har dette tilbud og skal de erhverve dig som kunde skal de gøre det billigere. Du får formentlig en del bedre tilbud, og dem kan du så gå tilbage til Alm. Brand Bank med, og få et ordentligt tilbud hvis de ønsker at beholde dig som erhvervs kunde også. 

Vores alle sammen Guru Thorborg har lavet denne ganske gode video. Vil du spare penge på husleje Det er fuldstændig sammen princip med bankerne.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47156
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:01

jeg har da indtryk af, at de fleste banker giver en gratis erhvervskonto HVIS man i øvrigt har sit engagement hos dem, så man fremstår som en god kunde - Vi har da 3 erhvervskonti hos Nordea absolut uden at betale.

En anden sag er, at personlige selskaber ofte kan klare sig med en helt almindelig konto, hvilket i forhold til feks netbanks indbrud (hackere/tyveri fra kontoen) kan være godt - selv om jeg også har indtryk at, at mange banker faktisk dækker noget sådan også for firmaer, hvis firmaet ellers har optrådt fornuftigt med kort og kode til en erhvervskonto - så JA - mas på hos lidt forskellige banker - og pres da også din nuværende

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 16:15

Vi oprettede bare en særskilt (privat) konto og har senere fået at vide af pengeinstituttet, at det var godt og sikkert, fordi privatkonti er dækket ind op til de 750.000 ved bankkrak, hvad en erhvervskonto ikke er. Der skal man forsikre sig særskilt for at sikre sine penge.

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)