Hej Jeg har et enkeltmandsvirksomhed, og skal have en konto til den. Jeg ringede derfor til min bank (alm brand), og de sagde at jeg skulle have en erhvervskonto til 650 kr. i kvartalet. hvilket jeg ikke lige kan forstå (hende jeg snakkede med, frarådte den ovenikøbet, da de godt vidste at den var alt for dyr, så det var pænt af hende:) ) Jeg læste derfor en masse debatter herinde, omkring dette emne. Har fundet frem til at man som enkeltmandsvirksomhed, ikke behøves at have en såkaldt erhvervskonto men bare kan have den som en privatkonto. Jeg ringede derfor til banken igen, for bare at lave en privatkonto til virkomheden. Dette fik jeg afvide at jeg ikke kunne, fordi virksomheden har et CVR nummer, og det kan man derfor ikke. Det var så også en anden person jeg snakkede med i banken. Mine spørgsmål er derfor: 1. Prøvede banken at "snyde" mig og få mig til at lave en dyr erhvervskonto, og kan man derfor godt bare lave en privatkonto til den? 2. Hvis man SKAL have en erhvervskonto, hvilken en er så billigst? Skal ikke have nogen former for rådgivning eller hjælp af dem, så det gider jeg ikke at betale for. 3. Har læst nogle steder at ens firmakonto skal være angivet som Nemkonto. Hvordan gøres det? og kan man godt have 2 nemkontoer, da jeg også har en til oprivat.
Håber i kan hjælper. |
Hej
Jeg stod selv i samme situation, dengang jeg skulle have en konto til min virksomhed. Jeg har Danske Bank, og der fik jeg oprettet en konto til min virksomhed med det samme.
1. Det du skal vide om banker, er at dem som du snakker med, er lige så meget sælgere, som dem man møder i butikkerne. Egentlig er det noget svineri at kalde en det en bankrådgiver... De hjælper godt nok med at finde en løsning, men prøver også at prakke dit dyrer løsninger på, end det egentlig er nødvendigt.
2. Jeg har en konto til min virksomhed, som jeg ikke giver en dyt for.
3. Min firmakonto er aktiveret som nemkonto som standard. Derudover er min privatkonto, også en nemkonto, så du kan godt have to nemkonti.