Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Database til Wordpress

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 25. Dec 09
Indlæg ialt: 655
Fra  Dropshipbase.dk Skrevet kl. 13:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Findes der nogen "nem" måde at implementer en database i WP? Det jeg har kunne finde pt, har været meget teknisk præget og ud over mine evner ;-)

Tanken er en leverandør oversigt, som efterfølgende kan søges i af brugerne og præsenteret på en pæn måde...evt. med offline redigering...

Nogen der kender noget til noget sådan?

Fra Aalborg
Tilmeldt 25. Dec 09
Fra  Dropshipbase.dk Skrevet kl. 11:18

Er der slet ingen der kender til databaser til WP?

Tilmeldt 11. May 09
Indlæg ialt: 199
Fra  Public Static Amino Skrevet kl. 11:23

Jamn altså.

WordPress har jo allerede en MySQL (formentlig) database tilknyttet. Det er vel ikke databasen du har brug for, men en måde at smide ting ind, og trække dem ud.

Du skal kigge på fx Gravity Forms - der er et kommercielt form plugin, som er meget populært - her kan du formentlig selv bygge den slags.

Jeg abonnerer ikke på tråde, da jeg ikke gider tæppebombes med reklame-mails uden andet indhold. Send PM hvis du mangler opfølgning.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 11:24

Tom:

Findes der nogen "nem" måde at implementer en database i WP?

Nej....

Tom:
Det jeg har kunne finde pt, har været meget teknisk præget og ud over mine evner ;-)

For at kunne gøre det du ønsker så skal du have fat i en der ved hvordan man gør. Det er forholdsvis simplent nok. Man laver en database med nogle tabeller og så laver man noget i WP backend som gør at du kan indtaste de værdier du har behov for.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Aalborg
Tilmeldt 25. Dec 09
Fra  Dropshipbase.dk Skrevet kl. 11:33

@Peter, den kigger jeg lige på..

@Niels, Jeg kan sagtens bygge databaser i access, Bento, excel og hvad de nu hedder alle sammen, men det er koblingen op til WP og integrationen som jeg ikke har evnerne til :-)

Og inden jeg kaster mig hovedkuls ud i noget der er alt for dyrt/uoverskueligt håbede jeg på at der var nogen med erfaringer på det område der ville kaste et par bolde op...

Fra Rødkærsbro
Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 481
Fra  ReneSejling.dk Skrevet kl. 11:35

Der findes flere plugins til WordPress der kan det du søger.

Prøv at søge under plugins efter directory eller lign. Det skal dog nok tilpasses til dine behov alt efter hvad du skal bruge det til :)

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 11:37

Tom:
@Niels, Jeg kan sagtens bygge databaser i access, Bento, excel og hvad de nu hedder alle sammen, men det er koblingen op til WP og integrationen som jeg ikke har evnerne til :-)

Ah oki... men jeg vil anbefale dig at holde dit eget DAL for sig uden at have det integreret med WP men istdet lavet en wrapper som sender data til UI istedet for at det er dit DAL der snakker med UI.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Tilmeldt 28. Jul 10
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 11:40

det lyder som noget jeg kan hjælpe dig med, men skal have lidt mere info... så kontakt mig og vi kan tage den derfra....

Kim Dahl

Fra Horsens
Tilmeldt 25. Jan 12
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 11:43

Hej Tom

Jeg tror måske at du kunne prøve at installere et plugin kaldet Wordpress Portfolio:

http://wordpress.org/extend/plugins/wp-portfolio/

Det kan også bruges uden billeder, så det burde kunne tilpasses til dit formål, med lidt HTML-kundskab :)

Fra Aalborg
Tilmeldt 25. Dec 09
Fra  Dropshipbase.dk Skrevet kl. 12:00

Jeg har faktisk fundet et plugin http://businessdirectoryplugin.com/ som umiddelbart indeholder det jeg gerne vil, så er spørgsmålet blot hvor oplysningerne gemmes olign.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)