Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Linkbuilding - Er det noget værd ?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Gentofte
Tilmeldt 4. Dec 11
Indlæg ialt: 87
Fra  shopKONRAD.dk Skrevet kl. 09:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej kære aminoer !

Jeg driver en webshop, hvorfra jeg sælger frisørprodukter. Denne har jeg nu haft et års tid. Det går stille og roligt fremad, og er ok tilfreds med resultaterne. Men som med alt andet, så kan det jo altid blive bedre :)

Jeg har læst lidt omkring linkbuilding. Men der findes jo et hav af forskellige "udbydere", der kan lave dette. Men er det overhoved noget værd ?
Min konverteringsrate ligger nu (snit af sidste 6 mdr) på 5-6 %. Dette synes jeg er ok. Men såfremt jeg ville benytte mig af noget linkbuilding, ville det da overhoved gøre en forskel ? Eller ville der bare komme "en masse" useriøse hits, til siden ? Er der nogen af jer der har noget erfaring i vil dele ud af ?
Det ser ud til at en del af mine (pænt store) konkurrenter har benyttet dette i stor stil, men jeg er jo ikke i samme kaliber (endnu!!) :-) Så ville det betale sig at gøre brug af dette, og i så fald hvem skal lave det ?

På forhånd mange tak!

Mvh shopKONRAD / Daniel

Fra Ølstykke
Tilmeldt 18. Jul 09
Indlæg ialt: 1604
Fra  Better-Web ApS Skrevet kl. 09:50
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hej Daniel,

Der er bestemt værdi i linkbuilding, men det går ofte hånd i hånd med alt andet SEO også.

Linkbuilding i sig selv tager meget tid og tålmodighed - og det man opnår ved det er at blandt andet at få mere autoritet til ens hjemmeside, få Google til at besøge den oftere og så får man selvfølgelig en masse relevant linkjuice som kan hjælpe ens rankings.

Man kan sige at det grumme ved lige præcis linkbuildingudbydere er at de alle sammen siger at de har det rigtige for lige præcis dig, men mange af dem levere tiltag som rent faktisk kan skade dine rankings.

Jeg arbejder selv med SEO, så jeg kan godt sige at du bør finde dem der er seriøse omkring deres produkt til dig. Eventuelt send en PM når du har fundet en udbyder du synes godt om, så kan jeg hjælpe dig med at vurdere det tilbud de giver dig :-)

*rettelse:
For lige at svare på dit spørgsmål omkring konverteringen, så har linkjuice ikke særlig meget effekt på dette. Linkbuilding er primært noget som forstærker den SEO - og de rankings du allerede har. Hvis du ønsker at få bedre konverteringer, bør du eventuelt revurdere din keyword-research eller få lavet direkte konverteringsoptimering på din shop.

Jeg håber det er svar nok :-)

Fra 9560 Hadsund
Tilmeldt 28. Sep 05
Indlæg ialt: 1298
Fra  Conseo Skrevet kl. 09:51
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Det korte svar: Linkbuilding er noget værd.

Det lange svar: Linkbuilding skal udføres med omtanke. Det gælder ikke bare om at skaffe så mange links som overhovedet muligt på kortest tid. Der er stor forskel på effekten af links, og nogle links kan lige frem have en negativ effekt.

Prøv evt. at tage et kig på denne tråd af Anders Saugstrup: http://www.amino.dk/forums/t/137716.aspx

Fra Gentofte
Tilmeldt 4. Dec 11
Fra  shopKONRAD.dk Skrevet kl. 10:10

Hej Patrick og Lars,

Begge 1000 tak !

Patrick jeg vil med sikkerhed benytte mig at dit "tilbud" - jeg sender dig en PB lidt senere :) og TAK.

Lars, den tråd du henviser til - Videoerne kan jeg desværre ikke se. Jeg sidder på en Mac - har prøvet med både firefox og safari - ingen af dem vil afspille - What to do ? Ellers ser der jo ud til at være rig debat på den tråd. Men dog må jeg med skam erkende at hvert andet indlæg er fyldt af "fremmedord" som backlinks, AC og andre udtryk jeg ikke begriber hvad betyder ;)

Ville I mene at tid og økonomi ville være bedre brugt på SEO end på linkbuilding ? Eller handler det for mig om måske at finde forums og blogs der omhandler hår og hårpleje, og herigennem forsøge at få lidt hits ?

Mvh shopKONRAD / Daniel

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 10:16

shopKONRAD.dk:
Jeg har læst lidt omkring linkbuilding. Men der findes jo et hav af forskellige "udbydere", der kan lave dette. Men er det overhoved noget værd ?
Min konverteringsrate ligger nu (snit af sidste 6 mdr) på 5-6 %. Dette synes jeg er ok. Men såfremt jeg ville benytte mig af noget linkbuilding, ville det da overhoved gøre en forskel ? Eller ville der bare komme "en masse" useriøse hits, til siden ?

Hej Daniel

Det er faktisk en rigtig fed måde at se på linkbuilding, som du præsenterer her: Konverterer den trafik, som jeg får direkte fra linksene til kunder?

Hvis du skal ud at købe hjælp til link building, synes jeg du skal tage det med som krav: At du vil have bygget nogle links, som giver dig trafik, og at dén trafik skal konvertere til kunder.

Det vil give dig en super god og langtidsholdbar linkbuilding. I stedet for at få en masse korttidsholdbare og muligvis skadelige spam-links, kunne du få hjælp til at opbygge super relevante links til din shop.

Forestil dig fx at du får tre populære kvindelige bloggere til ærligt at anmelde dine produkter overfor deres mange læsere - måske kunne du aftale med dem, at du måtte sende dem en kurv med et fedt udvalg i, og at de kunne blogge om det, hvis de synes godt om produkterne?
Dén slags links giver salg - direkte. :-)

Der er også mange andre slags god og langtidsholdbar linkbuilding - også som ikke giver en masse salg direkte, men det er en anden historie. :-)

Lars Bachmann:
Prøv evt. at tage et kig på denne tråd af Anders Saugstrup: http://www.amino.dk/forums/t/137716.aspx

Tak for linket til tråden, gamle dreng! :-) 

Mvh Anders Saugstrup

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 10:26

shopKONRAD.dk:
Lars, den tråd du henviser til - Videoerne kan jeg desværre ikke se. Jeg sidder på en Mac - har prøvet med både firefox og safari - ingen af dem vil afspille - What to do ? Ellers ser der jo ud til at være rig debat på den tråd. Men dog må jeg med skam erkende at hvert andet indlæg er fyldt af "fremmedord" som backlinks, AC og andre udtryk jeg ikke begriber hvad betyder ;)

Hej Daniel

Hov, det var min skyld! Sorry! 

Nu virker videoerne igen. Tak fordi du gjorde mig opmærksom på problemet. :-)

shopKONRAD.dk:
Ville I mene at tid og økonomi ville være bedre brugt på SEO end på linkbuilding ? Eller handler det for mig om måske at finde forums og blogs der omhandler hår og hårpleje, og herigennem forsøge at få lidt hits ?

SEO er en blanding af det du gør på din side og de links mv. du skaber til den udefra. Det virker kun for alvor, hvis du arbejder med begge dele.

Mvh Anders Saugstrup

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra Gentofte
Tilmeldt 4. Dec 11
Fra  shopKONRAD.dk Skrevet kl. 20:45
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Anders,

Mange tak for svar. Jeg vil forsøge at finde nogle blogs og se om jeg kan lave lidt der.

Rigtig gode videoer du har smidt op, i den anden tråd. (De virker fint nu). Stor tak, de skal helt sikkert bruges. Fantastisk :-)

Mvh

shopKONRAD / Daniel

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)