Hej kære aminoer ! Jeg driver en webshop, hvorfra jeg sælger frisørprodukter. Denne har jeg nu haft et års tid. Det går stille og roligt fremad, og er ok tilfreds med resultaterne. Men som med alt andet, så kan det jo altid blive bedre :) Jeg har læst lidt omkring linkbuilding. Men der findes jo et hav af forskellige "udbydere", der kan lave dette. Men er det overhoved noget værd ? På forhånd mange tak! Mvh shopKONRAD / Daniel |
Hej Daniel,
Der er bestemt værdi i linkbuilding, men det går ofte hånd i hånd med alt andet SEO også.
Linkbuilding i sig selv tager meget tid og tålmodighed - og det man opnår ved det er at blandt andet at få mere autoritet til ens hjemmeside, få Google til at besøge den oftere og så får man selvfølgelig en masse relevant linkjuice som kan hjælpe ens rankings.
Man kan sige at det grumme ved lige præcis linkbuildingudbydere er at de alle sammen siger at de har det rigtige for lige præcis dig, men mange af dem levere tiltag som rent faktisk kan skade dine rankings.
Jeg arbejder selv med SEO, så jeg kan godt sige at du bør finde dem der er seriøse omkring deres produkt til dig. Eventuelt send en PM når du har fundet en udbyder du synes godt om, så kan jeg hjælpe dig med at vurdere det tilbud de giver dig :-)
*rettelse:
For lige at svare på dit spørgsmål omkring konverteringen, så har linkjuice ikke særlig meget effekt på dette. Linkbuilding er primært noget som forstærker den SEO - og de rankings du allerede har. Hvis du ønsker at få bedre konverteringer, bør du eventuelt revurdere din keyword-research eller få lavet direkte konverteringsoptimering på din shop.
Jeg håber det er svar nok :-)